• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Wilbes
    micra skrev 2014-10-23 18:57:32 följande:

Fick du göra med första då?

Annars kan man väl göra privat om man verkligen vill, men det kanske kostar en hel del?

Dem har inte samma pappa men andra oxh tredje har
  • biteme

Hej!
    Hoppar gärna in här om det är okej? Väntar mitt andra barn och är i vecka 7 (6+0) nu enligt mina uträkningar - BF planerat till 17 juni. 

Har en son som blir 2 år om några månader. Den här graviditeten var inte planerad men nu när jag fått smälta den lite så känns det väldigt roligt! :)

• Luttanlej
    MakeitHappen skrev 2014-10-23 18:34:43 följande:

Jo egentligen borde man tänka så! men så vill man inte missa allt för mycket från jobbet heller men samtidigt ska ju min hälsa gå före men ändå...

oj men hur mår du nu då?

Jo det är jättekul är de men tufft vissa stunder.

Nu mår jag bättre. Pluggar bara nu så det är skönt. Men har bara till december sen är jag klar!! Så skönt!
  • Liiten
    biteme skrev 2014-10-23 19:40:13 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här om det är okej? Väntar mitt andra barn och är i vecka 7 (6+0) nu enligt mina uträkningar - BF planerat till 17 juni. 

Har en son som blir 2 år om några månader. Den här graviditeten var inte planerad men nu när jag fått smälta den lite så känns det väldigt roligt! :)

Grattis och välkommen in i gänget :D
  • MakeitHappen
    Luttanlej skrev 2014-10-23 20:07:34 följande:
    Nu mår jag bättre. Pluggar bara nu så det är skönt. Men har bara till december sen är jag klar!! Så skönt!
    Men va härligt! :)
  • Pyret 85

Jag jobbar som förskollärare på en avdelning för 1-2 åringar (de flesta är dock bara 1-1,5).

• Hearts76
    Hearts76 skrev 2014-10-23 18:43:56 följande:

Hej och hå! Hänger på här, väntar fjärde barnet 23 juni. Bara snälla symptom än så länge, men illamåendet lär nog komma snart precis som vid de andra graviditeterna. Vågar inte jubla än, har aldrig varit orolig för missfall förut men nu är det det enda jag tänker på känns det som. Känns helt ofattbart häftigt att få en till.

Hoppas tiden går fort till vecka tolv :)

Bor i Uppsala och startade precis en bf-tråd för juni. (Uppsalamammor).
  • Pyret 85

Fy vilket illamående jag har. Har kräkt två gånger idag. Hoppas inte det blir som med sonen. Då kräkte jag varje dag flera gånger från v.7 till förlossning i v. 38.

• Pyret 85
    ÄlskarMina skrev 2014-10-23 09:19:26 följande:

08.35 Mår så illa av både grav.hormoner och nervositet.. Ställer in mig på missfall men hoppas på ett mirakel! vul strax! Skakar...

Update: fostret lever men är 6+2 idag. Hjärtat pumpade på bra! Alltså en felberäkning av grav.längden! Blödningen beror förmodligen på att jag har svamp. Så nu ska jag behandla med pevaryl.

Lycklig idag!

Åh vilken lycka! vad härligt!!
  • Lokattis
    Diamant skrev 2014-10-23 19:07:28 följande:

När man mår bra undrar man om något är fel, när man mår dåligt vill man må bra igen! Haha 

Trött som ett djur fastän att jag haft ledigt idag och det ENDA jag gjort är att ha varit o handlat sen legat i soffan med illamående hela dagen! 

Är så yr att det var ett helt projekt att börja med maten och diska, är rädd att svimma och känner mig väldigt svag (inte riktigt mitt vanliga jag kan jag säga). 

Känner igen mig helt och fullt! Jag har också varit ledig idag och förmiddagen spenderades i stallet men därefter har jag också mest tillbringat tid i soffan med illamående. Maken lagade middag, men jag kunde inte äta det utan tog en skål yoghurt och en bit gurka istället... Känner mig lite otacksam, men han förstår ju hur jag mår. Segt, men har man väntat på graviditet i 4 år så tar man gärna lite symtom på köpet.