• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • VioloLaviose

7+0 idag bara. Spökveckorna är väl typ 13-20? Eller så? :(

Kunde jobba igår utan problem med avföringslukter och andra kroppsodörer :/

Ska på vul om en vecka. Känns bara som jag ska ställa in mig på att det inte finns något eller något utan hjärtslag

• effilant

Usch jag har VUL om en timme och är så nervös att jag mår illa. Har haft svaga symptom eller knappt några alls senaste veckan och istället konstiga magsmärtor Tors-fre.. Så jag försöker ställa in mig på tråkigt besked men jag är så nervös ändå. Vill slippa ett MA till.

• Moisbois

De kan nog vara olika från person till person när dom kommer. Jag skulle nog gissa på att de inte är något farligt. När jag väntade sonen så hade jag så flera ggr hade massor av symptomer i två dagar och så några dagar utan och så med osv.

Men är du jätteorolig så ring din bm så kan hon nog lugna dig och lyckas hon inte med det kan du ju ringa gynakuten

• Awe83
    knaappeen skrev 2014-10-27 10:27:22 följande:

Är i vecka 9 8+4 och känner inte av något alls längre.

Börjar bli ordentligt orolig nu, haft så i ca 1 v....

Väntar vårt första barn 4/6 minbebis.com/blogg/knappen/
    Jag är precis lika gången som du. Men jag känner för mycket känns det som. Brösten verkligen värker och jag kan vakna på nätterna av att det strålar och värker i undre magen. Men du har inte fått någon blödning än? Om inte så behöver du nog inte oroa dig så mycket. Tydligen så kommer symptomen och går. Har du fått ett MF så borde kroppen stöta ifrån sig det och så kommer det ut..jag håller tummarna gör dig och är du mycket orolig så hör av dig till sjukhuset så att du kan få komma in.
  • VioloLaviose

Vi har ingen gynakut att ringa, och ska man besöka dem så måste man typ ligga på marken och förblöda för att bli mottagen :(

Har ont i brösten dock. Men tröttheten och illamåendet är borta. Orkat jobba 11 h igår inklusive alla lukter, och sedan orkat upp och väg med barnen till förskolan idag. Känns inte rätt. Inte såhär tidigt :(

• MakeitHappen
    Awe83 skrev 2014-10-26 20:46:14 följande:
    Så fantastiskt va?! Snart faller nig fleras polletter ner. Jag och sambon ska på inskrivning på torsdag, då tror jag också att det klarnar till lite. Gud vad redo jag känner mig! Lycklig är jag!
    Ja verkligen!! :). Va roligt! Vi har inskrivning i slutet av november, jättelänge kvar men bara att räkna ner :)

Kul!! :)
  • micra
    Awe83 skrev 2014-10-27 10:32:05 följande:
    Jag är precis lika gången som du. Men jag känner för mycket känns det som. Brösten verkligen värker och jag kan vakna på nätterna av att det strålar och värker i undre magen. Men du har inte fått någon blödning än? Om inte så behöver du nog inte oroa dig så mycket. Tydligen så kommer symptomen och går. Har du fått ett MF så borde kroppen stöta ifrån sig det och så kommer det ut..jag håller tummarna gör dig och är du mycket orolig så hör av dig till sjukhuset så att du kan få komma in.
    Fast det är ju det som är ett MA, som ett missfall fast kroppen inte stöter bort det själv. Så tyvärr är det inte så enkelt som att ingen blödning = allt är bra. Det behöver ju absolut inte vara så! Men för egen del tycker jag det är bättre att boka in ett vul istället för att gå och vänta på blödning, det kan ta många veckor!
  • Diamant

Är det någon mer som är yr? 
    Jag har sån yrsel och det blir värre! Imorse fick jag hålla mig i saker och stötta mig mot väggen för att komma till badrummet och har fått ställa in allt jag skulle göra idag för jag vågar inte ut och köra bil! (Vågar knappt lämna soffan..)
    Det känns som en riktigt dålig baksmälla där man vaknar och fortfarande är full.. Rummet snurrar, illamåendet gör det värre..

Jag ringde (eller försökte..) till Special Mödravården på Östra (göteborg) dit jag ska gå men de har bara ett nr och det går till en automatisk telefonsvarare för av- och ombokning av tider?! Helt sjukt ju!
    Ringde till Sahlgrenskas växel och blev kopplad till samma nr.. hur fanken ska man kunna få hjälp? 
    Någon annan som går/gått dit och vet??