• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • eko my
    vikarien skrev 2014-11-03 09:51:10 följande:

Fy vad jag lider med er som mår illa! <3

Jag känner ingenting egentligen. Ömma bröst fortfarande och trötthet, men annars ingenting!

Man blir nästan orolig!

Mår alla verkligen illa? När började det för er?

Jag slipper ju klart gärna iofs Är i 6+5 idag.

ja men var glad om du slipper!
    jag misstänkte nästan innan jag märkte att mensen inte kom att jag var gravid för jag kände igen illamåendet. Sedan när det inte kom någon mens på en vecka så plussade jag! :P
    Men vid v 7-8 tog det fart ordentligt och jag mår mer illa denna gången (3:e barnet) än jag gjort någon annan gång.. urk! V 9 nu.
  • vikarien
    eko my skrev 2014-11-03 10:01:52 följande:
    ja men var glad om du slipper!
    jag misstänkte nästan innan jag märkte att mensen inte kom att jag var gravid för jag kände igen illamåendet. Sedan när det inte kom någon mens på en vecka så plussade jag! :P
    Men vid v 7-8 tog det fart ordentligt och jag mår mer illa denna gången (3:e barnet) än jag gjort någon annan gång.. urk! V 9 nu.
    Njuter var enda dag jag slipper såklart

Men känns nästan som om alla mår illa och att jag nästan bara bör vänta på att det kommer
  • Seniorita

Nu har jag haft nästan olidlig mensvärk hela helgen och idag är det som värst.

Vad tycker ni?

Ska jag ringa min barnmorska? Eller ska jag ringa på gynakuten?

Barnmorskan tror jag inte kan göra vul här.

Vecka 8.

• Lokattis

Jag tror att långt ifrån alla mår illa, men om man gör det så är det så sjukt jobbigt att man måste få "klaga av sig" lite här. Med andra ord: de som mår illa märks nog lite mer just nu. Själv mår jag som om jag vore konstant åksjuk, provade nyss att stå och jobba (har kontorsjobb) men det gick inte alls så jag fick sätta mig igen. Grattis till er som inte mår illa! Jag hoppas att mitt snart ger med sig, går in i v10 idag.

• Kattungen

Idag har jag sett ett litet pickande hjärta!!!!! Känns helt obeskrivligt och overkligt eftersom jag inte har några symtom än (idag 7+3) så var det fantastisk att få bevis att det faktiskt var något där inne!!

• Fridacorrina
    avenell skrev 2014-11-03 09:06:19 följande:
    Vad sa din bm om att du flyttades 2 veckor? De läkare som jag har träffat verkar inte ett dugg bekymrade över att man blir flyttad bakåt. De verkar mest intresserade av att hjärtat slår och att det ser ut som det ska, storleken verkar de knappt bry sig om.

Jag antar att det är vanligt att man inte vet när man har haft ägglossning och då är det klart att det lätt blir fel när man räknar från sista mens.

Jag skulle också vilja göra ett ultraljud typ nästa vecka för att se att allt ser bra ut men jag känner mig lite dum eftersom jag gjorde ett VUL för två veckor sedan och ett för en vecka sedan. Känns som att jag borde sluta oroa mig istället och släppa kontrollbehovet för en stund.

Jag ska försöka hålla ut tills KUB...
    Tänk på oss som inte får göra ett ultraljud förens vecka 18 hur mycket man än vill. Och dy har gjort två på två veckor.

Jag vill gärna göra ett men min barnmorska ska något väldigt bra till mig.

Sluta oroa dig och tänk positivt gör du det kommer allt gå så bra.

Fast illamående och kräk och värk så glöm inte att tänka på varför ni gör det.

Vi ska ha ett barn, är det inte fantastiskt!!!
  • Milie

Jag skulle så gärna slippa illamåendet. Vågar/orkar knappt hälsa på någon. Vågade inte ens prata med folk i telefon för jag var rädd att avslöja mig. Hela mitt liv går ju ut på att kräkas, så det är lätt hänt att råka nämna.

Men så igår sa sambon att vi åker hem till min bästa kompis och hennes familj. Kräks jag eller försäger mig, så skit samma. Och.. Det gick bra! Att få vara någon annanstans än hemma och prata med någon annan än sambon var underbart!

Jag har hört att illamåendet kommer för typ 75% av alla gravida och att det i regel börjar i vecka 7-9.

Sen tror jag man ska göra så få ultraljud som möjligt. Hur få det är beror ju så klart både på hur man mår fysiskt (tvillingar, blödningar, komplikationer nu eller förr o.s.v.) men även psykiskt (eventuell oro). Hoppas bara inte att man gör ultraljud för roligt.

• vikarien
    Milie skrev 2014-11-03 11:24:04 följande:

Jag skulle så gärna slippa illamåendet. Vågar/orkar knappt hälsa på någon. Vågade inte ens prata med folk i telefon för jag var rädd att avslöja mig. Hela mitt liv går ju ut på att kräkas, så det är lätt hänt att råka nämna.

Men så igår sa sambon att vi åker hem till min bästa kompis och hennes familj. Kräks jag eller försäger mig, så skit samma. Och.. Det gick bra! Att få vara någon annanstans än hemma och prata med någon annan än sambon var underbart!

Jag har hört att illamåendet kommer för typ 75% av alla gravida och att det i regel börjar i vecka 7-9.

Sen tror jag man ska göra så få ultraljud som möjligt. Hur få det är beror ju så klart både på hur man mår fysiskt (tvillingar, blödningar, komplikationer nu eller förr o.s.v.) men även psykiskt (eventuell oro). Hoppas bara inte att man gör ultraljud för roligt.

Fy din stackare!

Hoppas jag är en av de där 25% då vore jäkligt skönt eftersom jag lever med ständiga magproblem annars också.

Men det återstår att se helt enkelt
  • semne
    Seniorita skrev 2014-11-03 10:33:35 följande:

Nu har jag haft nästan olidlig mensvärk hela helgen och idag är det som värst.

Vad tycker ni?

Ska jag ringa min barnmorska? Eller ska jag ringa på gynakuten?

Barnmorskan tror jag inte kan göra vul här.

Vecka 8.

Ring gynakuten, tycker jag iaf!! Hoppas allt är bra iaf!
  • Lokattis
    Kattungen skrev 2014-11-03 11:07:58 följande:

Idag har jag sett ett litet pickande hjärta!!!!! Känns helt obeskrivligt och overkligt eftersom jag inte har några symtom än (idag 7+3) så var det fantastisk att få bevis att det faktiskt var något där inne!!

Grattis!!!