• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Louu

Har lergigan comp utskrivet jag med och hjälpte till en början men igår låg fick jag inte behålla ett skit.. har en läkartid imorgon så ska fråga om lite tips eller om de kan hjälpa mig med något annat!

• Iida01
    Hearts76 skrev 2014-11-02 22:03:56 följande:

Ni med kroniskt illamående, blir ni bättre på kvällen? Jag upplever lite bättring vid 19-20 ca. Undrar dock om det beror på Postafen som jag testat några dagar, den hjälper inte på dan, kanske lång verkningstid? Blir galen snart... Och Postafen blir jag totalt utslagen av, som en zombie... Ingen som fått Lergigan comp utskrivet?

Mitt är allra värst under dagen vilket är ett elände eftersom man missar så mycket.Blir väl kanske en aningen lite lite lite bättre på kvällen men det är knappt märkbart :/ börjar bli riktigt jobbigt. 
    Har spytt så mycket att jag har ont i hela magen inuti. :( 
  • avenell
    Milie skrev 2014-11-01 14:17:16 följande:

Det är svårt att få någon riktig rätsida på det trots att jag nu suttit och läst en timme om prenatal utveckling, heh. Men jag tror att infästningen kan vara som en slags checkpoint. Sker den senare så kommer celldelningen/utvecklingen förskjutas något. Det är inget jag hittar svart på vitt, men det är min gissning.

Men alltså oavsett det så tror jag inte du har något att oroa dig för. Det är ju som sagt sjukt svårt att mäta i början. Det är mycket mellan (buken, livmodern) i förhållande till hur minilitet embryot är och så lite kan göra så stor skillnad när man ska försöka översätta det till gångna veckor. Synd att det ska vara så lätt att oroa sig bara.

Tur att Google finns i alla fall så att man kan passa på att lära sig lite medan man oroar sig :)

Igår var jag övertygad om att fostret mätte för litet och att det har avstannat i utvecklingen.

Idag känns det som att det är självklart att de har svårt att mäta och det är säkert ingen fara med fostret.

Sjukt vad man oroar sig och för mig går det verkligen som i en berg-och-dal-bana.
  • Haggstrom

Alltså nu känner ja cravings, de har ja inte haft så mkt av tidigare graviditeterna... Frukt,vattenmelon helst och lussekatter!!!

• avenell
    ÄlskarMina skrev 2014-11-01 14:01:33 följande:

Ja, jag är flyttad rejält dessutom.. Enligt SM är jagvp 9+3 idag men 7+3 enligt vul. Går enligt ul nu när jag faktiskt sett den och hur liten den är. Blev dock svårt nu när min bm och jag skulle planera för kub som måste ske inom ett intervall.. Vi tog tillsist efter ul istället för SM.

Ska dock ringa en privat gynekolog som kan kolla till den lille däremellan. Är ju lite orolig ändå att den var liten pga att den inte utvecklats normalt.. Tänkte ringa på måndag och få tid i v9+nåt. Har gått dit förra grav.och det gick bra. Kostade som ett läkarbesök bara..

Iaf är tid för Kub den 3/12. Spännande dag då..

Vad sa din bm om att du flyttades 2 veckor? De läkare som jag har träffat verkar inte ett dugg bekymrade över att man blir flyttad bakåt. De verkar mest intresserade av att hjärtat slår och att det ser ut som det ska, storleken verkar de knappt bry sig om.

Jag antar att det är vanligt att man inte vet när man har haft ägglossning och då är det klart att det lätt blir fel när man räknar från sista mens.

Jag skulle också vilja göra ett ultraljud typ nästa vecka för att se att allt ser bra ut men jag känner mig lite dum eftersom jag gjorde ett VUL för två veckor sedan och ett för en vecka sedan. Känns som att jag borde sluta oroa mig istället och släppa kontrollbehovet för en stund.

Jag ska försöka hålla ut tills KUB...
  • eko my

här har man klarat sig genom en jobbhelg med illamående och förkylning.
    trodde innan att det bara var gravidtäppt men man snorar och nyser nog inte av det va? :P

jag skulle flytta bak mitt datum om dom sa det vid kub eller vul. jag tänker att i slutet blir det ju en spännande överraskning om bebis kommer tidigare då än om man måste vänta två veckor över tiden man tänkte.
    jag har gått över 5 och 8 dagar på båda barnen trots beräkningarna från rul.
    Så jag tänker att trots att jag har 11 juni som första riktdatum så skulle det nog mer vara 18 juni. Jag har en sykel på 31 dagar snitt (30-37 ca) så det kan förklara saken

• Smedegaard

Bf den 19 juni, första barnet! Sambon och jag blev gravida 1 vecka efter avslutad p-piller kur :)

• eko my

sitter och tänker framtid och lite på vagn.. vi hade en brio go förr och jag saknar den såå massor! den ligger nog högst på min lista av vagnar. Buggabo har vi med haft och den kändes alldeles för plastig och ranglig tyckte jag.

Så Brio Go ja.. men sen finns ju supersnygga Kronan Duo S med gul suflett! Dreggel! Fråga då.. någon som haft chansen att jämföra Brio Go och Kronan Duo S? Jag undrar lite plus och minus liksom? Någon?

Fina båda två men Kronan vet jag inget om..
  • vikarien

Fy vad jag lider med er som mår illa! <3

Jag känner ingenting egentligen. Ömma bröst fortfarande och trötthet, men annars ingenting!

Man blir nästan orolig!

Mår alla verkligen illa? När började det för er?

Jag slipper ju klart gärna iofs Är i 6+5 idag.

• avenell
    vikarien skrev 2014-11-03 09:51:10 följande:

Fy vad jag lider med er som mår illa! <3

Jag känner ingenting egentligen. Ömma bröst fortfarande och trötthet, men annars ingenting!

Man blir nästan orolig!

Mår alla verkligen illa? När började det för er?

Jag slipper ju klart gärna iofs Är i 6+5 idag.

Jag började få diffust illamående i mitten av vecka 8. Innan det hade jag ingenting. Jag oroade mig också och nästan längtade efter illamående men det ångrade jag snabbt.

Jag är småillamående hela dagen men värst är det på tidiga eftermiddagen. Jag har inte kräkts än så jag ska väl egentligen inte klaga så mycket men det är sjukt jobbigt att vara småillamående hela tiden.