• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • MaHo89

Jag har något de kallar kronisk urticaria, alltså får jag då och då fullt med utslag på armar, hals, bröstkorg, ansikte och händer. Sist var i slutet av graviditeten med sonen. Nu har jag det igen! Och det kliar så jag nästan blir galen :'( fick medicin sist men är osäker om man kan ta den nu i början :/

• Alvolina
    MaHo89 skrev 2014-11-02 18:19:46 följande:

Jag har något de kallar kronisk urticaria, alltså får jag då och då fullt med utslag på armar, hals, bröstkorg, ansikte och händer. Sist var i slutet av graviditeten med sonen. Nu har jag det igen! Och det kliar så jag nästan blir galen :'( fick medicin sist men är osäker om man kan ta den nu i början :/

Du får kontakta din läkare i morgon :) då får du nog råd om hur du kan göra.
  • Alvolina
    Louu skrev 2014-11-02 17:47:44 följande:

Har varit likadant för mig har legat i sängen HELA helgen :( vet inte hur länge till jag står ut...

Mådde exakt likadant med första men då hade man ju inte en till person att ta hand om :(

Tips och råd tas gärna emot!

För mig har det hjälpt att småäta och tvinga mig upp lite då och då. Tog nyss ett fotbad som var väldigt skönt:)
  • MaHo89

Blir nog att kontakta bm, läkarna på hälsocentralen tror att de ej får skriva ut medicin åt gravida, bara rekommendera alvedon :/

• Diamant
    MaHo89 skrev 2014-11-02 18:19:46 följande:

Åh det där vet jag hur det är! Har inte urtikaria men Dermatitis Herpetiformis, också autoimmun sjukdom som ger utslag på hela kroppen som kliar så man inte kan sova och man vill helst inte ha på sig åtsittande kläder. Huden gör ont, blöder och är skör, full med utslag, speciellt på knän, vader, armbågar, ansiktet, skinkorna, ryggen och handlederna. 

Åt medicin dagligen för att hålla det i schack men man får tydligen inte ta den när man är gravid då det inte finns tillräckliga studier på om det kan ge fosterskador eller inte! Så nu lider man igen.. Hatar det!!

Är ditt hela tiden eller kommer det och går så du får en paus ibland?
    Autoimmuna sjukdomar SUGER!  

• MaHo89

Mitt kommer och går. Har blivit längre mellan gångerna med åren!

Började i 13-års åldern då kom det otroligt mycket, hela ansiktet var rött och svällde upp sjukt mycket. Fick enda ner på fötterna! Nu för tiden får jag mest på överkroppen och tack och lov inte fullt lika mycket i ansiktet! :)

Men kul är det inte! Med klådan!!

• Hearts76

Ni med kroniskt illamående, blir ni bättre på kvällen? Jag upplever lite bättring vid 19-20 ca. Undrar dock om det beror på Postafen som jag testat några dagar, den hjälper inte på dan, kanske lång verkningstid? Blir galen snart... Och Postafen blir jag totalt utslagen av, som en zombie... Ingen som fått Lergigan comp utskrivet?

• semne
    Hearts76 skrev 2014-11-02 22:03:56 följande:

Ni med kroniskt illamående, blir ni bättre på kvällen? Jag upplever lite bättring vid 19-20 ca. Undrar dock om det beror på Postafen som jag testat några dagar, den hjälper inte på dan, kanske lång verkningstid? Blir galen snart... Och Postafen blir jag totalt utslagen av, som en zombie... Ingen som fått Lergigan comp utskrivet?

Jag har L comp utskivet och upplever mig inte lika trött av det, däremot gör den nada för illamåendet som har blivit så mkt värre nu? Framförallt på kvällen!

Kontakta vårdcentralen, be om en tid hos din läkare. Det brukar inte vara nå krångel alls att få det utskriven!
  • Hearts76
    semne skrev 2014-11-02 22:53:52 följande:

Jag har L comp utskivet och upplever mig inte lika trött av det, däremot gör den nada för illamåendet som har blivit så mkt värre nu? Framförallt på kvällen!

Kontakta vårdcentralen, be om en tid hos din läkare. Det brukar inte vara nå krångel alls att få det utskriven!

Tack! Får göra det. Att en graviditet kan vara så handikappande alltså... :S
  • lillafii

Haft första natten som illamående nu :( skulle nästan önska att jag kunde spy men har bara ett konstant illamående. Fick lergigan utskrivet förra veckan och nu precis tog jag första tabletten. Så hoppas på att bli bättre, inte så roligt att jobba i förskoleklass och må superilla med 28 barn runt omkring en :(

Min bm sa att det inte va så stor skillnad på dem och prostafen då ja klagat på att jag blir sjukt trött av prostafen men att jag fick prova om jag ville. Håller tummarna att jag inte blir lika trött.