• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Seniorita
    semne skrev 2014-11-03 12:01:09 följande:

Ring gynakuten, tycker jag iaf!! Hoppas allt är bra iaf!

Ringde först gynakuten dom tyckte jag skulle ringa bm, ringde bm och hon tyckte jag skulle ringa gyn! Gaaaah, och nu har såklart inte gyn någon telefontid. Går bra så länge jag ligger stilla och febern jag sjunkit till strax under 38.

Älskar detta län!!
  • avenell
    Fridacorrina skrev 2014-11-03 11:08:17 följande:

Tänk på oss som inte får göra ett ultraljud förens vecka 18 hur mycket man än vill. Och dy har gjort två på två veckor.

Jag vill gärna göra ett men min barnmorska ska något väldigt bra till mig.

Sluta oroa dig och tänk positivt gör du det kommer allt gå så bra.

Fast illamående och kräk och värk så glöm inte att tänka på varför ni gör det.

Vi ska ha ett barn, är det inte fantastiskt!!!

Anledningen till att jag har gjort tidigt VUL är för att min förra graviditet slutade med en komplett mola. När man har haft en mola är risken större för att man får en mola igen.

Den här gången har de uteslutit komplett mola eftersom det finns ett foster, men de bevakar fortfarande för partiell mola.

I värsta fall kan mola utvecklas till cancer och det är minst 1 års uppföljning med provtagning när man har haft en mola. Man får även graviditetsförbud i minst 6 månader med ofta 1 år.

Tiden efter min mola var ett rent helvete så jag tycker nog att det är ganska normalt att jag ät orolig, även om jag såklart är väldigt glad åt att vara gravid.

Jag får göra fler ultraljud om jag vill, men som sagt tror jag inte att det är någon idé att göra det så snart som nästa vecka. Därför ska jag försöka slappna av och hålla ut till KUB.

Jag förstår att det är jobbigt att vänta med ultraljud till vecka 18 men jag skulle hellre vara i din sits än min.

Lycka till med din graviditet!
  • avenell
    Seniorita skrev 2014-11-03 12:30:15 följande:

Ringde först gynakuten dom tyckte jag skulle ringa bm, ringde bm och hon tyckte jag skulle ringa gyn! Gaaaah, och nu har såklart inte gyn någon telefontid. Går bra så länge jag ligger stilla och febern jag sjunkit till strax under 38.

Älskar detta län!!

Har du möjlighet att åka till gynakuten? Kraftig värk och feber låter ju inte så bra.

Jag vill absolut inte skrämma dig i onödan och jag vill påtala att jag inte är någon expert på området men min läkare sa till mig att vid värk och feber ska man kolla upp det omgående.

Jag vet inte om detta var specifikt för mig som hade en komplett mola förra gången men hur som helst låter det ju inte bra.

Jag tänker på dig och hoppas att febern släpper och att allt är som det ska!
  • Iida01
    vikarien skrev 2014-11-03 09:51:10 följande:

Fy vad jag lider med er som mår illa! <3

Jag känner ingenting egentligen. Ömma bröst fortfarande och trötthet, men annars ingenting!

Man blir nästan orolig!

Mår alla verkligen illa? När började det för er?

Jag slipper ju klart gärna iofs Är i 6+5 idag.

Haha vill inte förstöra något men jag mådde jätte bra fram till vecka 7. Sen gick det åt skogen! ;) BM sa att tydligen så brukar v. 7-9 vara som värst. Och det kan man lugnt säga. Är inne i vecka 10 nu och är fortfarande lika illa dock. 
  • Iida01
    vikarien skrev 2014-11-03 11:38:27 följande:
    Fy din stackare!

Hoppas jag är en av de där 25% då vore jäkligt skönt eftersom jag lever med ständiga magproblem annars också.

Men det återstår att se helt enkelt
    Har också magproblem i vanliga fall så nu är det ett rent helvete! :D tjoho! Men förhoppningsvis slutar det i en bebis så får ju försöka tänka positivt! 
  • vikarien
    Iida01 skrev 2014-11-03 13:08:12 följande:
    Har också magproblem i vanliga fall så nu är det ett rent helvete! :D tjoho! Men förhoppningsvis slutar det i en bebis så får ju försöka tänka positivt! 
    Haha nu skulle vi ju vara positiva

Njuter nu och tror och hoppas att det ska hålla i sig

Tron försätter berg, eller hur?
  • Iida01
    vikarien skrev 2014-11-03 13:13:20 följande:
    Haha nu skulle vi ju vara positiva

Njuter nu och tror och hoppas att det ska hålla i sig

Tron försätter berg, eller hur?
    Positivt tänkande är inte min grej men försöker så gott det går ;)

Jag håller tummarna för dig! 
  • Malinn81

Hejsan

Vi har en fyra årig son. Bestämde oss i januari att nu ska vi försöka med syskon och iefter 2 månader var jag gravid men fick missfall i vecka 7. Så nu när jag plussade i september så har jag varit/är ganska nojig att det ska gå likadant. Gjorde vul i 8+6 och då var allt okej, ska på inskrivning i Tåbelund i Eslöv imorgon. Sa när jag ringde att jag fått missfall o att jag inte tror den stannar nu att jag ville ha kub o nupptest om jag fick o de va okej med dem. Är 33 nu förrästen o stod från 34 år så de va därför jag undrade. 3 juni är det beräknat till om han/hon stannar kvar. Sonen var beräknad till 3 september men kom veckan innan så vi får väl se..

• Milie

Jag som bara gnäller kan ju för en gångs skull dela med mig av en positiv tanke. 20%! Det är ju fasiken en femtedel! Även om vi alla inte är exakt på samma så har vi ju ändå kommit en bit på väg.

• Seniorita
    avenell skrev 2014-11-03 12:37:45 följande:

Har du möjlighet att åka till gynakuten? Kraftig värk och feber låter ju inte så bra.

Jag vill absolut inte skrämma dig i onödan och jag vill påtala att jag inte är någon expert på området men min läkare sa till mig att vid värk och feber ska man kolla upp det omgående.

Jag vet inte om detta var specifikt för mig som hade en komplett mola förra gången men hur som helst låter det ju inte bra.

Jag tänker på dig och hoppas att febern släpper och att allt är som det ska!

Efter mycket gnäll så fick jag tid. Ska va där 15 men dom kunde inte lova att jag fick komma in då utan kunde få vänta upp till 2 timmar Jaja, bättre än inget. Har jätte ont så håll gärna tummarna för att allt står rätt till!