• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • avenell
    Seniorita skrev 2014-11-03 14:09:16 följande:

Efter mycket gnäll så fick jag tid. Ska va där 15 men dom kunde inte lova att jag fick komma in då utan kunde få vänta upp till 2 timmar Jaja, bättre än inget. Har jätte ont så håll gärna tummarna för att allt står rätt till!

Vad bra att du får komma in så att de får undersöka varför du har så ont. När det är akut så har de nog svårt att ge en exakt tid. Hoppas att du inte behöver vänta allt för länge.

Jag håller tummarna och hoppas att allt går bra för dig!
  • avenell
    Milie skrev 2014-11-03 13:50:03 följande:

Jag som bara gnäller kan ju för en gångs skull dela med mig av en positiv tanke. 20%! Det är ju fasiken en femtedel! Även om vi alla inte är exakt på samma så har vi ju ändå kommit en bit på väg.

20% är bra! Woohoo! Och lägg då till att vi går igenom den kanske tråkigaste och svåraste delen av graviditeten nu (tror jag i alla fall).

Perfekt med en sån uppdatering. Bring on 50%!
  • Lilindski

Kikade in på gruppen året innan oss, BF Juni 2014, och blev så full i skratt. Just nu ältar vi ämnena "för mycket symtom/för lite symtom", "risk för mf/ma" osv. Det verkar som vi kollektivt spetsat in oss på att i vecka 12 kan vi dra en lättnads suck, men när jag tittar igenom tråden för året innan så verkar det finnas orsaker till att oroa sig igenom HELA graviditeten Skämt åsido, tycker det är jätteskönt att kunna ventilera av mig här eller bara läsa vad ni andra går igenom, men inser att vi kommer nog stöta och blöta även efter vecka 12  

Men en annan grej som var väldigt härlig, var att se hur en efter en till sist fick sina efterlängtade barn och gick över i gruppen junibebisar 2014, tänk när det är vi

• Hilda07

Jag som bara gnäller kan ju för en gångs skull dela med mig av en positiv tanke. 20%! Det är ju fasiken en femtedel! Även om vi alla inte är exakt på samma så har vi ju ändå kommit en bit på väg.

Ser att vi har samma BF och jag mår nog ungefär som dig också ;) Kräks inte men mår dåligt konstant. Det var ju lite positiva nyheter med 20%. Har samma app i min telefon men tycker knappt dagarna går framåt när jag kikar på siffrorna där. Komsi komsi v 12 och att illamåendet är puts väck gärna nu!
  • carolinheiner

phpQUyt6b44623.jpg

25,7% här :) v11(10+1)
  • Fridacorrina
    avenell skrev 2014-11-03 12:32:47 följande:
    Anledningen till att jag har gjort tidigt VUL är för att min förra graviditet slutade med en komplett mola. När man har haft en mola är risken större för att man får en mola igen.

Den här gången har de uteslutit komplett mola eftersom det finns ett foster, men de bevakar fortfarande för partiell mola.

I värsta fall kan mola utvecklas till cancer och det är minst 1 års uppföljning med provtagning när man har haft en mola. Man får även graviditetsförbud i minst 6 månader med ofta 1 år.

Tiden efter min mola var ett rent helvete så jag tycker nog att det är ganska normalt att jag ät orolig, även om jag såklart är väldigt glad åt att vara gravid.

Jag får göra fler ultraljud om jag vill, men som sagt tror jag inte att det är någon idé att göra det så snart som nästa vecka. Därför ska jag försöka slappna av och hålla ut till KUB.

Jag förstår att det är jobbigt att vänta med ultraljud till vecka 18 men jag skulle hellre vara i din sits än min.

Lycka till med din graviditet!
    Jag gick missfall i vecka 12, eller igentligen fick jag missfall tidigt men kroppen uppfattade inte detta och jag gick i 12 veckor och trodde jag var gravid. Men det fanns inget foster.

Fick göra en skrapning och de skickade iväg mina prover för de trodde jag hade druvbörd men tack och lov hade jag inte de.

Jag har sagt till min bm att jag vill ha bekräftat att det lever men icke. Det får jag inte. Sååå att vänta till vecka 18 tycker jag är bullshiit!!!

Jag beklagar att du haft det jobbigt men det är många som "klagar".

Klart man ska få klaga MEN ta hänsyn till de andra i tråden och va tacksamma!!
  • Alvolina
    eko my skrev 2014-11-03 09:18:18 följande:

här har man klarat sig genom en jobbhelg med illamående och förkylning.
    trodde innan att det bara var gravidtäppt men man snorar och nyser nog inte av det va? :P

jag skulle flytta bak mitt datum om dom sa det vid kub eller vul. jag tänker att i slutet blir det ju en spännande överraskning om bebis kommer tidigare då än om man måste vänta två veckor över tiden man tänkte.
    jag har gått över 5 och 8 dagar på båda barnen trots beräkningarna från rul.
    Så jag tänker att trots att jag har 11 juni som första riktdatum så skulle det nog mer vara 18 juni. Jag har en sykel på 31 dagar snitt (30-37 ca) så det kan förklara saken

RUL bör man ju följa men jag tänker att nu i början kan det skilja rätt mycket.

Över tiden kan du ju alltid gå oavsett när du får ditt BF, likaså att det blir tidigare. Det har inte att göra med hur lång cykeln är. Dock är rekommendationen nu att aldrig gå över mer än 14 dagar. Så har du inte fått bebisen innan BF så får du en tid för igångsättning 14 dagar senare, men sen kanske man inte behöver den ändå.
  • Alvolina
    Alvolina skrev 2014-11-03 16:34:40 följande:
    RUL bör man ju följa men jag tänker att nu i början kan det skilja rätt mycket.

Över tiden kan du ju alltid gå oavsett när du får ditt BF, likaså att det blir tidigare. Det har inte att göra med hur lång cykeln är. Dock är rekommendationen nu att aldrig gå över mer än 14 dagar. Så har du inte fått bebisen innan BF så får du en tid för igångsättning 14 dagar senare, men sen kanske man inte behöver den ändå.
    De införde den regeln i Västergötland för några år sedan i alla fall. Hoppas att den finns kvar.
  • Seniorita
    avenell skrev 2014-11-03 14:21:10 följande:

Vad bra att du får komma in så att de får undersöka varför du har så ont. När det är akut så har de nog svårt att ge en exakt tid. Hoppas att du inte behöver vänta allt för länge.

Jag håller tummarna och hoppas att allt går bra för dig!

Tack! Fick göra ett vul, såg bra ut enligt dom, fick inte se själv dock så var lite surt. Men huvudsaken att hjärtat slog och att ärtan låg där den skulle. Fick även lämna u-sticka och sänka men dom skulle återkomma med provsvar.
  • avenell
    Seniorita skrev 2014-11-03 16:49:03 följande:

Tack! Fick göra ett vul, såg bra ut enligt dom, fick inte se själv dock så var lite surt. Men huvudsaken att hjärtat slog och att ärtan låg där den skulle. Fick även lämna u-sticka och sänka men dom skulle återkomma med provsvar.

Åh vad skönt att allt såg bra ut!

Hur mår du nu? Har du fortfarande lika ont?

Det är inte så att du är förstoppad och det kan orsaka smärtan? Man kan ju få sjukt ont av det.