• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • fru noren

Har äntligen lämnat blodprover inför kub, men det vart ingen vidare upplevelse. Lyckades lista ut att jag skulle till läkarhuset på odenplan för att ta prover. Men kvinnan som tog emot oss vart allt annat än nöjd, då BM hade glömt fylla i en del uppgifter på remiss papprena, men det löste sig ändå.

Visste inte att dom skulle ta så himla mycket blod dock! 6 små flaskor fyllda och jag kände mig så yr efteråt :( ja nu är det bara att vänta på mitt UL om 2 veckor. Så glad att man får kub gratis i Sthlm.

• ÄlskarMina
    fru noren skrev 2014-11-11 17:20:29 följande:

Har äntligen lämnat blodprover inför kub, men det vart ingen vidare upplevelse. Lyckades lista ut att jag skulle till läkarhuset på odenplan för att ta prover. Men kvinnan som tog emot oss vart allt annat än nöjd, då BM hade glömt fylla i en del uppgifter på remiss papprena, men det löste sig ändå.

Visste inte att dom skulle ta så himla mycket blod dock! 6 små flaskor fyllda och jag kände mig så yr efteråt :( ja nu är det bara att vänta på mitt UL om 2 veckor. Så glad att man får kub gratis i Sthlm.

Fast då har du nog också tagit inskrivningsproverna också. Kub-provet är bara ett guldgult rör. (tog det idag) Det andra är ex.blodgruppering, sjukdomstester m.m. Skönt att ha gjort det nu då! Framöver sen är det bara stick i fingret för hb och urinprov som gäller.
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf juni-15*.¸¸.·*¨`·
  • Milie
    fru noren skrev 2014-11-11 17:20:29 följande:

Som sagt så var det för andra tester de tog de flesta rören. 6 rör är inte ens 30 ml, så det förvarnas man inte för. Det kan ju däremot kännas som en större mängd, så jag förstår ändå att du blev yr efteråt. Om du nu inte menar att de var flaskor. Då tas ju något mer eftersom blodet ska odlas.
  • Fiiaaa

Privat ul imorgon, v11+3. Skitnervös! Men om allt ser bra ut imorrn ska jag sluta nojja! Hoppas hoppas! Håll tummarna =)

• fru noren
    Milie skrev 2014-11-11 19:07:31 följande:
    Som sagt så var det för andra tester de tog de flesta rören. 6 rör är inte ens 30 ml, så det förvarnas man inte för. Det kan ju däremot kännas som en större mängd, så jag förstår ändå att du blev yr efteråt. Om du nu inte menar att de var flaskor. Då tas ju något mer eftersom blodet ska odlas.
    Kan ha varit upplevelsen i sig som gjorde mig yr då jag avskyr nålar :( men bet ju ändå emot och försökte verka tapper, haha. Bara glad att det är över!
  • Lokattis
    Fiiaaa skrev 2014-11-11 19:37:49 följande:

Privat ul imorgon, v11+3. Skitnervös! Men om allt ser bra ut imorrn ska jag sluta nojja! Hoppas hoppas! Håll tummarna =)

Håller tummarna stenhårt!
  • MiWe

Gaaah, KUB/UL imorgon!!! Obestämd Håll tummarna för positivt besked... *supernervös*

• Ettplusettlikamedtre
    MiWe skrev 2014-11-11 21:12:04 följande:

Gaaah, KUB/UL imorgon!!! Obestämd Håll tummarna för positivt besked... *supernervös*

Ska hålla alla jag har, hoppas allt ser fint ut!! ????
  • Lokattis

Gaaah, KUB/UL imorgon!!!  Håll tummarna för positivt besked... *supernervös*

Spännande! Håller tummarna!
  • fru noren

Det ska gå bra ska du nog se! :)