• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • vikarien
    FruGnu skrev 2014-11-12 15:29:19 följande:

Äntligen har jag köpt postafen. Blir ju åksjuk nu förtiden så fort jag sätter på mig på något som rör sig framåt. Och så har jag fått redig magkatarr och mår illa efter alla måltider. Så nu blir det förhoppningsvis bättre när jag kan ta en postafen. 

Är i 10+6 idag, går in i v 12 imorgon. Någon mer som känner sig törstigare än någonsin? Jag måste ha med mig en vattenflaska när jag ska någonstans, för jag är sugen/törstig på vatten HELA tiden! Har känt av det de senaste dagarna nu. Dricker knappt något annat än vatten, har helt lagt av med läsk. :) Och te blir det inte mycket av nu heller. 

Jag dricker också massor! Trodde det var efter jag hade magsjuka som jag behövde fylla på, men jag bara fortsätter...

Iskallt kranvatten eller mineralvatten är det allra godaste just nu

Inte sugen på läsk eller annat alls, inte ens vin var lockande när vi var på fest i helgen. Var helnöjd med min Loka
  • Teolinda

Har gått in i vecka 10 idag och känner mig super taggad! Ska på andra besöket hos barnmorskan imorgon och det blir första gången min sambo följer med. 

Har hittills haft en väldigt bra graviditet, varit lite trött och extra törstig men annars mått bra! Har bara ett problem och det är att jag verkligen inte är sugen på att äta någonting, finns verkligen inget som känns lockande :/ Någon annan som har samma?? :)

• fru noren

Känns som att mina cravings börjar bli lite dyra. Jag suktar så in i helsike efter löjromen som min mor har "gömt" i sin frys...
    Får köpa en burk skagenröra när det finns ork, ska nog funka lika bra. ;) Bara skaldjur i allmänhet är såååå frestande just nu...

• Lillamy91

Hej. Tror jag hakar på här jag med. :) Har följt tråden sedan jag plussade för några veckor sedan.  Det är första barnet, så det känns väldigt spännande och det är roligt att läsa hur andra har det. Är i vecka 9 nu (8+2) och har BF 21/6 och har min inskrivning nästa vecka. :) Har mått illa sedan förra veckan men har annars bara varit trött. 

• Kattungen

Kan man göra VUL för ofta??

Jag gjorde ett vecka 7+3 och det såg fint ut. Jag har inga symtom alls och tror inte det är sant att det lever nåt därinne

Nästa helg kommer mina chefer få reda på att jag är gravid och då vill jag ju vara säker på att fostret lever (är då i vecka 10 hade velat vänta med att berätta men det går inte). Så nu har jag bokat ett till VUL nästa vecka 9+5 jag går privat så det gick bra att boka tid. Fånigt kanske men jag är ju såååå nyfiken!! Är det dumt???

• Mla

Var på inskrivning idag och var även då tvungen att berätta för chefen så han visste varför jag försvann från jobbet i en timma. Har ni lika svårt att få tider hos barnmorskan?
    Allt frid och fröjd efter det men att laga mat är tokäkligt! (äta gör jag gärna) 
    Måste till affären och handla clementiner, får inte vara utan clementiner! Äter helst 4-6 om dagen? de är så goda så jag dör! ;)
    Vad har ni för craving?

• Wilbes
    Mla skrev 2014-11-12 18:24:25 följande:

Var på inskrivning idag och var även då tvungen att berätta för chefen så han visste varför jag försvann från jobbet i en timma. Har ni lika svårt att få tider hos barnmorskan?

Allt frid och fröjd efter det men att laga mat är tokäkligt! (äta gör jag gärna) 

Måste till affären och handla clementiner, får inte vara utan clementiner! Äter helst 4-6 om dagen? de är så goda så jag dör! ;)

Vad har ni för craving?

Jag har julskinka just nu....
  • Kies79

under v 5, 6 så mådde jag mest illa och var trött. Nu är det blandat, ena dagen mår jag illa, nästa bra. Men under hela tiden har jag varit otroligt trött. Sen vaknar jag fler gånger under natten. Vaknade kl 02 och måste gå på toa och sen vid 06 igen. Blir tokhungrig om jag inte äter med typ 2-3 timmars intervaller. Har laddat upp på jobbet med yoghurt och frukt å det är tur att jag kan äta på kontoret annars hade folk fattat misstankar. I natt var jag tvungen att gå upp igen 40 min efter jag varit på toan, käkade fil och hjortronsylt. Sen direkt efter toan kl 06 var jag tvungen att äga igen, leverpastejmacka med gurka. Just detta och clementiner är mina cravings, annat är jag typ inte ens sugen på.

• majbebbe

Hoppas det är okej att jag hoppar in här. Vårt tredje underverk beräknas komma runt 10 juni, går alltså in i vecka 10 nu. Är helt slut och har allmänt svårt för starka dofter. Mår illa till och från och har jättesvårt att borsta tänderna. Sugen på syrligt så det blir mycket citrusfrukter.

Är mest nojig för mf men försöker tänka att det inte finns mycket att göra...