• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Diamant

Cravings tycker jag kommer och går, ändrar sig med varje vecka typ.. Lite som med humöret.. 
    HATAR tanten i Yoggi-reklamen som låter så himla äckligt när hon dricker yoghurt direkt ur paketet (äckligt beteende dessutom) och vill bara slänga fjärren på tv-skärmen varje gång reklamen startar! Blir verkligen KOKANDE arg på henne!! 
    Varför gör man äcklig reklam när man vill att folk ska köpa ens livsmedel? 
    Suck, hormoner.. 

• Olga89

Jag är helt galen i apelsiner och lax. Skulle heller inte tacka nej till skagenröra, men än så länge har jag inte hittat det här i Tyskland :( Saker som jag förut var väldigt svag för såsom curry kan jag knappt tänka på utan att vilja kräkas, håller med föregående; blir man hungrig är det klippt! Mår så fruktansvärt illa av att gå på tom mage!

• Alvolina
    Diamant skrev 2014-11-12 19:07:46 följande:

Cravings tycker jag kommer och går, ändrar sig med varje vecka typ.. Lite som med humöret.. 
    HATAR tanten i Yoggi-reklamen som låter så himla äckligt när hon dricker yoghurt direkt ur paketet (äckligt beteende dessutom) och vill bara slänga fjärren på tv-skärmen varje gång reklamen startar! Blir verkligen KOKANDE arg på henne!! 
    Varför gör man äcklig reklam när man vill att folk ska köpa ens livsmedel? 
    Suck, hormoner.. 

Hahaha förstår dig!

Jag är hungrig fast jag vet inte på vad och går det lite för långt blir jag bara illamående av hungern :/ verkar inte få till det där med regelbundna måltider så bra.

Köpte nyponsoppa och blåbärssoppa utan tillsatt socker. Någon som har provat? Smakar rätt illa tycker jag. Vet inte om det är det mina smaklökar som är förvirrade just nu av alla hormoner.
  • Isabella89

FruGnu: Jag är också extra törstig. Läste att det var vanligt nu (är i v11). Men skönt att vi är flera :)

Min favorit'mat' just nu är typ ciabatta som jag skär i skivor och doppar i Philadelphia... Mycket ska det vara. Hälsosamt? Kanske inte men bättre än inget :p

• Teolinda

Känner också att jag lätt blir illamående på tom mage, därför extra jobbigt att jag inte vill äta något då.

Har inga cravings än vilket känns lite skönt ändå! Men för alla er som suktar efter citrusfrukter, visste ni att det sägs innebära att man väntar en flicka?;)

• Awe83
    Teolinda skrev 2014-11-12 20:53:15 följande:

Känner också att jag lätt blir illamående på tom mage, därför extra jobbigt att jag inte vill äta något då.

Har inga cravings än vilket känns lite skönt ändå! Men för alla er som suktar efter citrusfrukter, visste ni att det sägs innebära att man väntar en flicka?;)

Har hört det och hoppas faktiskt att det ska vara en flicka ;) Om man nu får hoppas? Älskar clementiner och har de alltid hemma nu. Något annat som jag verkligen suktar efter är just ciabattabröd med ost, cheeseburgare och glass. Trist att jag äter efter paleokosten..där gluten är strikt förbjudet. Glass får jag i mig ibland..men bara till helgen. Utom igår..
  • Oktjun1215

Hoppar in här hos er ! 
    Bf ca 24 juni, tror jag. Eller tre veckor innan. Vi vet inte riktigt när jag blev gravid men räknar på 24 juni så blir jag inte besviken sen om de eventuellt flyttar bf ;) 

• MaHo89

Jag åt dock massvis med clementiner och blodapelsin när jag väntade sonen så jag tror inte det stämmer ;)

• Vixis
    vikarien skrev 2014-11-12 13:11:15 följande:

Åh jösses! <3 Jag blir så avis! smile1.gif Vill också se mitt pyre smile1.gif

Hur har ni andra det med tröttheten?

Jag blir deppig när jag är så här trött! Får verkligen inte gjort någonting alls hemma... Har inte ens kommit ur pyjamasen än idag!

Jag har ju turen att må hyffsat i övrigt men det här är drygt! Känner mig kraftlös i hela kroppen, inte bara sömnig alltså.

Gud! Tröttheten tar kål på mig! Vill helst bara sova! Men jag har nog haft det bra hittills så jag ska inte klaga.

Hade varit så skönt att få en bekräftelse (utöver symtom & gravtest) känner jag. I veckan blev jag helt knäpp och tog ett nytt gravtest bara för att bekräfta för mig själv att det inte var jag som inbillat mig. Min sambo tyckte jag var helknäpp men jag kände mig tvungen! Haha! Nån annan som känner så?

10+0 idag, längtar så tills vi gjort v 12 då vi ska berätta för familj & vänner.