• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Iida01
    MiWe skrev 2014-11-10 14:45:14 följande:
    Japp, har samma. Hade jag inte haft bruna flytningar igår (mindre idag) så hade jag enbart tolkat det som växtvärk, men bara för flytningarna så blir jag orolig... =(
    Usch då, förstår det! Jag kollar varje gång jag är på toa om jag ser något men inte sett något konstigt alls.
    Håller tummarna för att det inte är något <3
  • stayyoung
    Iida01 skrev 2014-11-10 14:58:27 följande:
    Wilbes skrev 2014-11-10 13:48:20 följande:
    Jag får ont av att sitta på vissa sätt oxh så men det är mer i ljumskar och fogar.. så det beror nog mer på foglossning oxh ischias i alla fall för mig men så har jag gått igenom detta 2 ggr lnnan ocks oxh kan relatera mina besvär till de..
    Okej, men skönt att höra att jag inte är ensam i alla fall! Tack! 

Du är verkligen inte ensam! Jag har också stickningarna, ibland kraftiga hugg, som kan uppstå var som helst i den nedre regionen. Jag har alltid haft det vid mens tidigare, men nu är de så kraftiga att jag ibland hoppar till. Blir lite pinsamt vid möten på jobbet när alla är helt tysta. Brukar skylla på att foten somnat :P

• stayyoung

Går in i v.12 imorgon och började fundera på det där med MF-risken... sjunker den redan imorgon eller är det om en vecka när jag går in i v.13?

Jag har både inskrivning och KUB-test om två veckor när jag är i v.14 och jag längtar så otroligt mycket - för då kan vi äntligen berätta. Två bekanta har precis berättat att de är gravida och jag ville så gärna dela med mig av min lycka, men vågar inte riktigt än.

• Fiiaaa
    stayyoung skrev 2014-11-10 15:37:31 följande:

Går in i v.12 imorgon och började fundera på det där med MF-risken... sjunker den redan imorgon eller är det om en vecka när jag går in i v.13?

Jag har både inskrivning och KUB-test om två veckor när jag är i v.14 och jag längtar så otroligt mycket - för då kan vi äntligen berätta. Två bekanta har precis berättat att de är gravida och jag ville så gärna dela med mig av min lycka, men vågar inte riktigt än.

Jag gick in i v 12 igår och tror tyvärr att det är v 13 som gäller. Inte för att det heller lär vara någon magisk gräns från en dag till en annan, när man är inne i v 12 kan man nog räkna med att risken redan minskat rejält :)

Vi ska inte göra kub, men jag håller på att försöka få ett ul bokat ändå. Skulle gärna vilja kolla till så att allt är ok där inne innan vi vågar gå ut med det...börjar ju bli dags snart :)
  • Milie

90% av alla missfall sker innan 12 fullgångna veckor, så det är en vecka kvar.
  • Lokattis

Jag tror att det är efter v12, alltså när man går in i v13. Jag gick in i v11idag, och det går ju så långsamt! Vi ska på inskrivning på torsdag och då även ta blodproverna inför KUB antar jag. Sedan får vi se när vi får UL-tid. Lite orolig inför KUB, men det går ju bra för de allra flesta.
  • Milie

Ursäkta att jag är kortfattad, men jag mår apa och kan inte koncentrera mig för något längre.

• stayyoung

Tack för era svar! :)

Vi gör faktiskt KUB bara på att det ingår i Jönköping och för att vi vill få svar på att allt är ok innan vi vågar berätta att vi väntar barn. Risken att vårt barn skulle ha ett kromosomfel är ganska liten, så det är jag inte orolig för. Det ska ni andra inte heller vara oroliga för!

Nu till en fråga som ställts 100 gr, verkar som att alla andra fattat hur man går med FB-gruppen men jag lyckas inte hitta någon som har användarnamnet TwinkyWinky och därmed svårt att få en inbjudan.

• FruGnu
    Iida01 skrev 2014-11-10 12:53:35 följande:

Har en fråga! 
    Har börjat få ont i magen, livmodern, inte sådär molande som i början utan mer som stötar och nästan "knivstick" om ni förstår hur jag menar. 
    Blir lite nojig över det. 

Är det fler som känner lika? 

Jag känner så ibland när jag ligger ner och vänder på mig i sängen. Som ett litet stick i magen och sen inget mer. Antar att det är livmodern eller något som rör på sig där inne. Kanske något kommer i kläm.
  • Ettplusettlikamedtre
    fru noren skrev 2014-11-10 11:39:43 följande:
    Jaha, vad konstigt. Hade inskrivning i v. 8 och det vart inga blodprover som togs då.
    Oj, jag glömde skriva att man lämnar blodprovet från v.9 Du kanske gör det samtidigt som du gör ul? De kanske är olika från län till län? Om man gör de samtidigt så tror jag om jag minns rätt att de dröjer en vecka tills man får svaret ! :)