• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Olga89
    MiWe skrev 2014-11-12 11:49:36 följande:

Wohooo!!!! :D :D :D

Trisomi 21 - 1:2689

Tr. 18 - 1:6408

Tr. 13 - 1:12769

Vi behöver inte FVP ! !! :D

Bebis vaknade efter en lång stund, sträckte på sig och svalde och sprattlade och det var såååååååå häftigt! !!!! :'D

Jag ska fasen bli MAMMA!

phpJtEF4078137.jpg

11+6, BF 27 maj 2015.
    Grattis! :)

Jag var på inskrivning idag, och allt såg jättebra ut med mig å bebisen! Bor i Tyskland, därav tidig inskrivning och tidigt UL. Idag går jag in i vecka 10! :D
  • vikarien

Åh jösses! <3 Jag blir så avis! Vill också se mitt pyre

Hur har ni andra det med tröttheten?

Jag blir deppig när jag är så här trött! Får verkligen inte gjort någonting alls hemma... Har inte ens kommit ur pyjamasen än idag!

Jag har ju turen att må hyffsat i övrigt men det här är drygt! Känner mig kraftlös i hela kroppen, inte bara sömnig alltså.

• pinglon
    vikarien skrev 2014-11-12 13:11:15 följande:

Jag blir deppig när jag är så här trött! Får verkligen inte gjort någonting alls hemma... Har inte ens kommit ur pyjamasen än idag!

Jag har ju turen att må hyffsat i övrigt men det här är drygt! Känner mig kraftlös i hela kroppen, inte bara sömnig alltså.

du är inte ensam om att känna så, det är nog bara det jag verkligen måste ha gjort som blir gjort. Resten lämnar. Har riktigt ångest över att ställa till med 4 års kalas till helgen. Tur att min svägerska är bagare/konditor så hon står för tårtan och resten köper jag nog. Men att städa lite, jag dör av taken! 
  • vikarien
    pinglon skrev 2014-11-12 13:38:18 följande:
    du är inte ensam om att känna så, det är nog bara det jag verkligen måste ha gjort som blir gjort. Resten lämnar. Har riktigt ångest över att ställa till med 4 års kalas till helgen. Tur att min svägerska är bagare/konditor så hon står för tårtan och resten köper jag nog. Men att städa lite, jag dör av taken! 
    Ja det blir väldigt spännande att börja jobba heltid nästa vecka efter 3 hemma... Vet i fasen hur det ska gå!

Men man hinner väl inte känna efter på samma vis riktigt då kanske
  • Diamant
    vikarien skrev 2014-11-12 13:11:15 följande:

Ha inte dåligt samvete, jag har inte lämnat lägenheten på 2 dar! Har på mig mjukiskläder hela dagen och när mannen kommer hem får han laga mat till sig själv.. (Jag kan inte äta och klarar inte lukten av kylskåpet eller matlagning)

Jag är HELT väck! 

Passa på att mysa i din pyjamas och titta på riktigt kass tv så du känner att du verkligen vilar! 

• vikarien
    Diamant skrev 2014-11-12 14:19:12 följande:

Ha inte dåligt samvete, jag har inte lämnat lägenheten på 2 dar! Har på mig mjukiskläder hela dagen och när mannen kommer hem får han laga mat till sig själv.. (Jag kan inte äta och klarar inte lukten av kylskåpet eller matlagning)

Jag är HELT väck! 

Passa på att mysa i din pyjamas och titta på riktigt kass tv så du känner att du verkligen vilar! 

Mest att jag mår dåligt över det själv, jag hatar att sitta still och känns mig overksam :-P

Vi håller på att renovera här hemma och det blir inget barnrum om jag inte blir färdig med det rummet jag håller på med nu :-P

Ska försöka ta mig ut nu varje dag resten av veckan iaf, frisk luft är nog välbehövligt!
  • Fiiaaa

5 cm ren och skär lycka <3 Mini flaxade runt som en galning där inne till och med så att läkaren började skratta :) Alltså, vilken känsla. Lyckorus gone mad...
  • pinglon
    Fiiaaa skrev 2014-11-12 15:03:33 följande:
    5 cm ren och skär lycka <3 Mini flaxade runt som en galning där inne till och med så att läkaren började skratta :) Alltså, vilken känsla. Lyckorus gone mad...
    Underbart! :) 
  • FruGnu

Äntligen har jag köpt postafen. Blir ju åksjuk nu förtiden så fort jag sätter på mig på något som rör sig framåt. Och så har jag fått redig magkatarr och mår illa efter alla måltider. Så nu blir det förhoppningsvis bättre när jag kan ta en postafen. 

Är i 10+6 idag, går in i v 12 imorgon. Någon mer som känner sig törstigare än någonsin? Jag måste ha med mig en vattenflaska när jag ska någonstans, för jag är sugen/törstig på vatten HELA tiden! Har känt av det de senaste dagarna nu. Dricker knappt något annat än vatten, har helt lagt av med läsk. :) Och te blir det inte mycket av nu heller.