• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Iida01

Har en fråga! 
    Har börjat få ont i magen, livmodern, inte sådär molande som i början utan mer som stötar och nästan "knivstick" om ni förstår hur jag menar. 
    Blir lite nojig över det. 

Är det fler som känner lika? 

• Wilbes
    Iida01 skrev 2014-11-10 12:53:35 följande:

Har en fråga! 

Har börjat få ont i magen, livmodern, inte sådär molande som i början utan mer som stötar och nästan "knivstick" om ni förstår hur jag menar. 

Jag har så men haft så med dem andra två också. Gissar på att de är ligamenten kring livmodern som för ont.. eller jag försöker inbilla mig det i alla fall..
  • Iida01
    Wilbes skrev 2014-11-10 13:01:18 följande:
    Jag har så men haft så med dem andra två också. Gissar på att de är ligamenten kring livmodern som för ont.. eller jag försöker inbilla mig det i alla fall..
    Okej tack för svar! Känns ju skönt att du haft så förut och det har gått bra.
    Man blir ju lite rädd när det är något nytt som inte känts förut. 
    Har även känt någon gång när jag tagit i eller suttit på något speciellt sätt, känner du också då?
  • Fiiaaa

Har en fråga! 

Jag kan få så av att nysa. Jätteknäppt!
  • Skogsviol

Tråkigt för er som känner att ni inte riktigt får det stöd ni behöver från era sambos/män! För många är det nog väldigt overkligt tills det börjar synas mer och kan känna sparkarna utanpå, det tar liksom längre tid för många män tror jag... Jag har upplevt precis samma sak med mina stora barns pappa, och vet precis hur frustrerad man kan bli...

Min man är däremot helt klockren nu, han är intresserad och läser en massa om graviditeten och bebisens utveckling i magen. Han tröstar och peppar och åker och handlar konstiga saker på konstiga tider helt utan att knorra. Mitt illamående och den stora tröttheten är liksom familjens tema just nu, och han gör nästan allting hemma också, stackarn. Jag har ju tre barn sedan tidigare som han är bonuspappa till, och han tar ett helt fantastiskt ansvar för dem också. Jag tycker att det är jobbigt att inte orka med och skäms nästan för min "oduglighet" just nu, men han bara fixar. Barnen vet inte om graviditeten heller, så det blir lite extra bökigt att dölja emellanåt... Men han distraherar dem bra. :)

• Wilbes
    Iida01 skrev 2014-11-10 13:04:55 följande:

Okej tack för svar! Känns ju skönt att du haft så förut och det har gått bra.

Man blir ju lite rädd när det är något nytt som inte känts förut. 

Har även känt någon gång när jag tagit i eller suttit på något speciellt sätt, känner du också då?

Jag får ont av att sitta på vissa sätt oxh så men det är mer i ljumskar och fogar.. så det beror nog mer på foglossning oxh ischias i alla fall för mig men så har jag gått igenom detta 2 ggr lnnan ocks oxh kan relatera mina besvär till de..
  • pinglon

Jag har varit hemma 1 vecka från jobbet nu, är trött, yr och illamående i vågor. Spyr inte men ibland skulle det kännas skönt att kunna göra det. Äter jag större måltider slås min mage sönder totalt! Idag blev jag sjukskriven 1 vecka till, till den 18.11, samma dag som jag ska på inskrivning. 

Känns sjukt att vara hemma för sådana här "små saker" för mellan varven mår jag ju hur bra som helst. Har försökt jobba men det går liksom inte när de dåliga stunderna kommer. 

• Olga89
    pinglon skrev 2014-11-10 14:12:59 följande:

Jag har varit hemma 1 vecka från jobbet nu, är trött, yr och illamående i vågor. Spyr inte men ibland skulle det kännas skönt att kunna göra det. Äter jag större måltider slås min mage sönder totalt! Idag blev jag sjukskriven 1 vecka till, till den 18.11, samma dag som jag ska på inskrivning. 

Känns sjukt att vara hemma för sådana här "små saker" för mellan varven mår jag ju hur bra som helst. Har försökt jobba men det går liksom inte när de dåliga stunderna kommer. 

Jag förstår dig, har varit sjukskriven i 3 veckor nu tack vare hematom bredvid livmodern. Jag blir föga förvånad om jag inte blir ytterligare sjukskriven imorgon när jag ska tillbaka till läkaren. Sjukt störigt att inte få göra någonting, även fast man känner sig hyffsat ok.
  • MiWe

Har en fråga! 

Japp, har samma. Hade jag inte haft bruna flytningar igår (mindre idag) så hade jag enbart tolkat det som växtvärk, men bara för flytningarna så blir jag orolig... =(
  • Iida01

Fiiaaa skrev 2014-11-10 13:11:43 följande:
    Jag kan få så av att nysa. Jätteknäppt!
    Wilbes skrev 2014-11-10 13:48:20 följande:
    Jag får ont av att sitta på vissa sätt oxh så men det är mer i ljumskar och fogar.. så det beror nog mer på foglossning oxh ischias i alla fall för mig men så har jag gått igenom detta 2 ggr lnnan ocks oxh kan relatera mina besvär till de..
    Okej, men skönt att höra att jag inte är ensam i alla fall! Tack!