• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Mla

Hej alla! Så super spänd då det blir inskrivning imorgon hos barnmorskan! Bf blir runt 25/6 och jag är nu i 7+4 :)

Någon som kan berätta vad son kommer att hända på mötet imorgon?

• Mla

Vill oxå gå med i FB gruppen. Hur kontaktar jag Twinkywinky?

• micra
    Mla skrev 2014-11-11 07:48:31 följande:

Du har en länk till hennes profilsida här på FL i ts, skicka ett pm till henne därifrån.
  • Ettplusettlikamedtre
    Mla skrev 2014-11-11 07:46:38 följande:

Hej alla! Så super spänd då det blir inskrivning imorgon hos barnmorskan! Bf blir runt 25/6 och jag är nu i 7+4 :)

Oj, du får svara på massa frågor, om din hälsa och din partner. Har du något och fråga så gör de då, skriv ner så du inte glömmer, vi hade ganska många frågor om sex och samlevnad, sen träffar du ju inte henne förens v 25. Får ni göra kub? Eller ska ni göra det? Hoppas du får en bra barnmorska, våga säga till och byta annars! Men de är ett rätt lättsamt samtal, jag har världens gulligaste bm, och skulle aldrig vilja byta :) de är ditt första barn? :)
  • Sj89
    Alvolina skrev 2014-11-10 18:24:35 följande:

Känns som att ni är så himla långt före :/ är det vara jag som är i v.8?

Jag är i vecka 9 (8+3). Men jag förstår att du känner dig "efter" för det gör jag också. :)
  • Wilbes
    Mla skrev 2014-11-11 07:48:31 följande:

Hon heter tinkywinky
  • Alvolina

Fick ett VUL på torsdag! Bara hålla tummarna nu. Det var absolut inga problem och hon lät lite bekymrad att det var min tredje graviditet på 1,5 år. Har haft lite små blödningar nu men det behöver inte betyda något.

• Liiten
    Mla skrev 2014-11-11 07:46:38 följande:

På min inskrivning så pratade vi massor. Fick frågor om olika sjukdommar i släckten och så om hur jag mår. Fick även lite lektyr med mig hem att bläddra i. :)

Och så tog dem lite blodprov och ett urinprov för att se att jag mådde bra. :) Det hela var väldigt odramatiskt och skönt. :) Hon ringde även direkt efteråt och frågade om min längd och vikt så antar att de glömdes av pga alla frågor. :)

Som jag förstått det så vissa har ett samtal först och sen får man en tid för den "riktiga" inskrivningen men för mig så körde vi allt på ett bräde. :)
  • Mla

Tack för all info! Men när får man göra ultraljud? kollar de inte så barnet lever loppan i magen?

• vikarien
    Mla skrev 2014-11-11 12:14:21 följande:

Tack för all info! Men när får man göra ultraljud? kollar de inte så barnet lever loppan i magen?

Här får man inget UL förens vecka 19...

Känns helt galet tycker jag! Att behöva gå nästan halva graviditeten utan att veta så det säkert lever där inne :-S