• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Olga89

Jajusste ja, något jag gått och funderat på är det här med havandeskapsförgiftning. Både min mamma och mormor hade det med sina första barn (när hon väntade mig) och jag har ju då en högre risk att få det. Är det någon här som har haft det tidigare och fått komplikationer pga det?

• Alvolina

Var på VUL idag och allt såg bra ut. En sån lycka<3 dagarna stämde exakt och jag ska även få komma tillbaka i v.14 om 6 veckor för återkontroll. Ingen speciell anledning utan bara för att kolla att allt fortsätter som det ska. :)

• lillafii
    MaHo89 skrev 2014-11-13 04:22:14 följande:

Jag åt dock massvis med clementiner och blodapelsin när jag väntade sonen så jag tror inte det stämmer ;)

Å jag åt typ bara apelsiner och satsumas när jag väntade min son. Gjorde även min bästis med sin. Så tror de är svårt att säga.

Äter mängder av de nu också.
  • pinglon
    Olga89 skrev 2014-11-13 15:25:41 följande:

Jajusste ja, något jag gått och funderat på är det här med havandeskapsförgiftning. Både min mamma och mormor hade det med sina första barn (när hon väntade mig) och jag har ju då en högre risk att få det. Är det någon här som har haft det tidigare och fått komplikationer pga det?

Jag fick lindrig havandeskapsförgiftning, det upptäcktes snabbt (sky högt blodtryck 155/109 som högst å protein i urinen) och det var 5 dagar före bf så jag blev igångsatt med detsamma. Allt gick bra och fick käka blodtrycks medicin ca 2 veckor efteråt. Men jag är självklart rädd för att drabbas igen denna gång.
  • anabana

I vårt landsting är det inte RUL förrän i vecka 18. Jag är så orolig och funderar på att boka in ett tidigare ultraljud på en privatklinik, är i v 10+1 nu, hur tänker ni andra? Väntar ni tills vecka 18?

• Alvolina
    Olga89 skrev 2014-11-13 15:25:41 följande:

En bekant drabbades av detta tyvärr och i v.29 födde hon sin dotter. Dottern mår efter omständigheterna alldeles utmärkt även om det var en tuff start och hon är idag precis som sina vänner som var beräknade samtidigt som henne. :) mamman mår också bra.
  • Gummsan
    Alvolina skrev 2014-11-13 16:05:33 följande:

Var på VUL idag och allt såg bra ut. En sån lycka<3 dagarna stämde exakt och jag ska även få komma tillbaka i v.14 om 6 veckor för återkontroll. Ingen speciell anledning utan bara för att kolla att allt fortsätter som det ska. :)

Härligt! Vart va du?
  • Alvolina
    Gummsan skrev 2014-11-13 19:24:19 följande:
    Härligt! Vart va du?
    Ringde ju till Janos som inte gjorde tidiga VUL enligt dom. Ringde ju dit för att jag trodde gynmottagningen skulle tvärvägra men när jag väl ringde gyn fick jag ett jättetrevligt mottagande och självklart skulle jag få komma in om jag ville kontrollera så att allt går bra denna gång, fick tid två dagar senare. Mötte idag en väldigt trevlig läkare som förklarade och visare hela området med livmoder, äggstockar osv. Visade och förklarade hur gulkroppen fungerar, den såg bra ut vilket tyder på att den gör sitt jobb:) Så om några veckor ska jag tillbaka för att kontrollera gulkroppen igen och att moderkakan tagit över näringstillförseln. Så förstod jag det som i alla fall :)
  • brallanmallan
    Isabella89 skrev 2014-11-13 11:09:18 följande:

Dosa på magen? Du menar som de gör med vanligt ul? I så fall gjorde jag ett sånt i v9 (8+3)

Haha ja så beskrev min BM det, menar att många gör ju VUL verkar det som om det är tidigare än RUL.
  • Gummsan
    Alvolina skrev 2014-11-13 19:36:07 följande:
    Ringde ju till Janos som inte gjorde tidiga VUL enligt dom. Ringde ju dit för att jag trodde gynmottagningen skulle tvärvägra men när jag väl ringde gyn fick jag ett jättetrevligt mottagande och självklart skulle jag få komma in om jag ville kontrollera så att allt går bra denna gång, fick tid två dagar senare. Mötte idag en väldigt trevlig läkare som förklarade och visare hela området med livmoder, äggstockar osv. Visade och förklarade hur gulkroppen fungerar, den såg bra ut vilket tyder på att den gör sitt jobb:) Så om några veckor ska jag tillbaka för att kontrollera gulkroppen igen och att moderkakan tagit över näringstillförseln. Så förstod jag det som i alla fall :)
    Gud så härligt!!! Fick du bild?