• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • majbebbe

Jag gjorde ett tidigt vul i v.7 då jag haft x (utomkvedshavandeskap) tidigare, men nu när jag vet att det sitter rätt så väntar jag till rul. Jag känner mig inte säkrare med fler UL utan väntar nu mest på att passera v.12. Hur tråkigt det än skulle vara om något gick fel så finns det ju inget att göra åt det tyvärr...

• LindaMari

Får jag hoppa in här? Gravid i v 10 (9+5), var på privat vul igår pga att tidigare graviditeter inte gått så bra men nu slog hjärtat på knytet och var 28 mm "lång" :D Första barnet och BF 12/6 :D

• Alvolina
    Gummsan skrev 2014-11-13 20:54:07 följande:
    Gud så härligt!!! Fick du bild?
    Hahah ja men det var en liten liten prick som syntes bara. Han zoomade inte in så värst mycket. På min son fick vi en jättefin och nära bild i vecka 8, men den här ville inte alls vara med^^
  • Gummsan
    Alvolina skrev 2014-11-13 21:15:15 följande:
    Hahah ja men det var en liten liten prick som syntes bara. Han zoomade inte in så värst mycket. På min son fick vi en jättefin och nära bild i vecka 8, men den här ville inte alls vara med^^ phpVXdrRG10567.jpg
    As fin bild ju!
  • Alvolina
    Gummsan skrev 2014-11-13 21:42:19 följande:
    As fin bild ju!
    Det var ett litet hjärta som slog och det är allt som betyder något just nu. Känns helt galet att vi har kommit så långt nu. Det här ska gå vägen<3 äntligen börjar det gå upp för mig att vi faktiskt lyckats bli gravida. När jag berättade för mamma häromdagen kändes det som att jag ljög lite för henne. Men nu vet jag ju att det lever något där :)
  • Liiinis
    Vixis skrev 2014-11-13 06:03:49 följande:
    Gud! Tröttheten tar kål på mig! Vill helst bara sova! Men jag har nog haft det bra hittills så jag ska inte klaga.

Hade varit så skönt att få en bekräftelse (utöver symtom & gravtest) känner jag. I veckan blev jag helt knäpp och tog ett nytt gravtest bara för att bekräfta för mig själv att det inte var jag som inbillat mig. Min sambo tyckte jag var helknäpp men jag kände mig tvungen! Haha! Nån annan som känner så?

10+0 idag, längtar så tills vi gjort v 12 då vi ska berätta för familj & vänner.
    Jag känner precis som du! Tycker det är jättejobbigt att man inte får någon bekräftelse hos bm om att den lill* där inne faktiskt är där och lever. Jag är i v.12 (11+2) nu men vågar inte berätta för någon förrens jag sett att det faktiskt finns ett liv där inne. Ska på KUB-test om en vecka så då håller jag tummarna för att allt är bra :) Hade vi inte gjort KUB hade vi fått vänta till v.19 med att se det lilla livet.

Jag tvekar inte på gravtesterna som jag tog i början men blir orolig när jag läser om att man kan få missfall utan att kroppen fattar det och behåller fostret i flera veckor. Hemska tanke!

Vi får helt enkelt hoppas på det bästa :)
  • Lg85
    anabana skrev 2014-11-13 18:20:51 följande:

I vårt landsting är det inte RUL förrän i vecka 18. Jag är så orolig och funderar på att boka in ett tidigare ultraljud på en privatklinik, är i v 10+1 nu, hur tänker ni andra? Väntar ni tills vecka 18?

Här får man göra KUB men jag väljer att vänta på RUL. V 10+2 idag
  • stayyoung

Hur tidigt behöver man börja tänka på hur man sover? Jag har läst att på rygg och på högra sidan ska undvikas, och även 1177.se nämner det. Jag har sovit på rygg fram till idag (v12) men när borde jag börja lägga mg rätt?

Ska nog köpa en gravidkudde. Jag vaknar aldrig på vänster sida som jag lagt mig.

• Gummsan
    Alvolina skrev 2014-11-13 22:07:07 följande:
    Det var ett litet hjärta som slog och det är allt som betyder något just nu. Känns helt galet att vi har kommit så långt nu. Det här ska gå vägen<3 äntligen börjar det gå upp för mig att vi faktiskt lyckats bli gravida. När jag berättade för mamma häromdagen kändes det som att jag ljög lite för henne. Men nu vet jag ju att det lever något där :)
    Så himla kul! Va sa mamma? Vilken v+d visade de?