• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Ettplusettlikamedtre
    Liiinis skrev 2014-11-19 10:50:29 följande:

Imorgon är det dags för KUB för oss och jag längtar som bara den samtidigt som jag är så rädd att det inte ens ska finnas något litet liv där inne. Har så svårt att förstå att jag kan vara gravid med så få symtom som jag har haft. Självklart lite orolig över vilka siffror vi kommer få också men just nu känns det som att det kommer i andra hand. Men detta ska bara gå bra! :)

Är det många som har gjort/ska göra KUB?

Självklart är man nervös! Jag håller alla tummar för att de ska gå bra.. Och de gör de säkert, du ska se att de går så fint så :) Vi ska själva på kub på måndag, jag är så sjukligt nervös att jag inte kan sova på nätterna och är hemma från jobbet.. Vi har ju dock en sämre upplevelse från kub förra gången, och jag vet att det är därför jag är så himla nervös!
  • Liiinis
    Lokattis skrev 2014-11-19 10:56:48 följande:

Vi ska göra det den 4 december!

Hoppas tiden gå snabbt tills dess :) Lycka till!
  • Liiinis
    Hilda07 skrev 2014-11-19 11:08:59 följande:

Första graviditeten kände jag som du gör nu :) nervös att det ens skulle finnas något där inne pg a att jag inte kände mig gravid överhuvudtaget! men allt såg finfint ut! 

Denna gång är det väldigt annorlunda ;) Ska göra kub den 2 december. Är nervös för siffrorna denna gång då jag fyllt 35 år. Men hoppas det ska gå bra! Lycka till!

Va skönt att höra! :) man kan ju inte fatta att en sån stor förändring i ens kropp kan gå nästan obemärkt förbi så länge :) och när man läser om luriga MA så blir man lite rädd.

Förstår att fokuset ligger på siffrorna den här gången. Hoppas det kommer gå bra för er! :)

Tack och lycka till ni med! :)
  • Liiinis
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-19 11:16:28 följande:

Självklart är man nervös! Jag håller alla tummar för att de ska gå bra.. Och de gör de säkert, du ska se att de går så fint så :) Vi ska själva på kub på måndag, jag är så sjukligt nervös att jag inte kan sova på nätterna och är hemma från jobbet.. Vi har ju dock en sämre upplevelse från kub förra gången, och jag vet att det är därför jag är så himla nervös!

Tack så mycket för peppningen och tummarna! :)

Förstår att du är orolig och jag hoppas ni får en mycket bättre upplevelse den här gången! Min syster fick avbryta sin graviditet för bara ett litet tag sen pga stora missbildningar som upptäcktes vid KUB så det ligger och gnager lite i tankarna här med.

Jag håller tummarna för att det går fint för oss båda två! Stort lycka till på måndag! :)
  • Lokattis
    Liiinis skrev 2014-11-19 11:54:26 följande:

Hoppas tiden gå snabbt tills dess :) Lycka till!

Detsamma!
  • Ettplusettlikamedtre
    Liiinis skrev 2014-11-19 12:13:44 följande:
    Tack så mycket för peppningen och tummarna! :)

Förstår att du är orolig och jag hoppas ni får en mycket bättre upplevelse den här gången! Min syster fick avbryta sin graviditet för bara ett litet tag sen pga stora missbildningar som upptäcktes vid KUB så det ligger och gnager lite i tankarna här med.

Jag håller tummarna för att det går fint för oss båda två! Stort lycka till på måndag! :)
    Ja Ursh, alltid är det något oros moment. För oss hade fostret dött någon gång i v12, Och de blev en kämpig tid efteråt. Vi blev gravida bara 3 månader efter missfallet, så nu är vi väldigt kritiska samtidigt som vi håller tummarna! Du får skriva och berätta hur allt gick för dej sen! Lycka till igen !!
  • Mla
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-19 12:45:43 följande:
    Ja Ursh, alltid är det något oros moment. För oss hade fostret dött någon gång i v12, Och de blev en kämpig tid efteråt. Vi blev gravida bara 3 månader efter missfallet, så nu är vi väldigt kritiska samtidigt som vi håller tummarna! Du får skriva och berätta hur allt gick för dej sen! Lycka till igen !!
    Kände du av när fostret dog? Blödning eller smärta?
  • Ettplusettlikamedtre
    Mla skrev 2014-11-19 13:15:28 följande:
    Kände du av när fostret dog? Blödning eller smärta?
    Nej, inget alls.. De hade vart dött i magen ca 1 vecka trodde läkaren. Inget ont eller blödning, de är väl därför jag är så himla orolig nu..
  • Dubbeljuni
    Liiinis skrev 2014-11-19 10:50:29 följande:

Imorgon är det dags för KUB för oss och jag längtar som bara den samtidigt som jag är så rädd att det inte ens ska finnas något litet liv där inne. Har så svårt att förstå att jag kan vara gravid med så få symtom som jag har haft. Självklart lite orolig över vilka siffror vi kommer få också men just nu känns det som att det kommer i andra hand. Men detta ska bara gå bra! :)

Är det många som har gjort/ska göra KUB?

Jag ska också på KUB imorgon och känner samma som du, vill bara se att barnet lever. Har inte heller några symptom, tycker det är jättekonstigt. Brukar aldrig oroa mig för nåt vanligtvis men det här äter upp mig verkligen.
    Hoppas det går bra för oss båda imorgon! Skrattande
  • Dubbeljuni

Jag hänger gärna med i denna tråd! 31 år, Göteborg, första barnet. BF 7/6. KUB-test imorgon Obestämd Väldigt nervös minst sagt.