• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Kattungen
    MiWe skrev 2014-11-21 10:42:46 följande:

Jag gillar denna tråden och en par andra liknande, men känner mig lite "gammal". ;)

Därför startade jag en till tråd igår som heter "35+ första barnet, BF vår/sommar 2015". 

Inte skapat tråden för att för att konkurrera med denna eller andra bra trådar, utan som komplement. :) Inte petig med åldern egentligen, finns säkert yngre blivande mammor som gärna diskuterar med 35+ också, men ville ha en riktlinje. Dessutom ville jag inte vara låst till en månad. Nu är jag med i trådarna BF Maj, Första barnet BF maj, BF juni och nån till, för jag har ju BF i slutet av maj, men oftast går man ju över tiden... 

Skulle gärna skapa eller vara med i en FB-grupp för blivande mammor 35+ också. Finns det redan eller är det fler som är intresserade annars? Drömmer

Jag är 37 år, gravid för första gången och är gärna med!
  • fru noren

Går in i vecka 13 nu :) sen ett par dagar sen har illamåendet börjat trappas ner, men inte tröttheten! Har mitt kub på tisdag att se fram emot nu <3

• Nillan77
    carolinheiner skrev 2014-11-20 17:49:31 följande:
    Vad spelar de för roll om man har bf 30/5 eller 1/6? De är inte så att här e folk som är med i gruppen å har bf i början eller mitten av maj..
    19 maj tycker inte jag är slutet av maj, men det spelar väl ingen större roll egentligen. Jag bara funderade.
  • Dubbeljuni
    Liiinis skrev 2014-11-21 01:29:30 följande:

Dubbeljuni hur gick det för er idag?

Det gick jättebra igår!! =)) Åh vilken lättnad det var att se att den levde, allt anspänning släppte verkligen. Den var jättepigg och ville inte ligga som barnmorskan ville så det tog en stund haha.

Blev framflyttade lite, till 12+0, trodde det var 11+3. Men det kan ju ändras vid RUL igen.

Så härligt att det gick bra för dig med!! Kul att berätta för familjen. Ska försöka vänta två veckor till på jobbet innan jag säger nåt men vi får se om det går.
  • Alvolina

Vad roligt att det har gått bra för er på era undersökningar:)

Jag berättade för min mellanchef i veckan. Hon stöttade mig väldigt mycket och föreslog att vi skulle hålla detta hemligt ett tag för den högsta chefen och under tiden ska hon få dom att ordna en fast anställning och ett bättre löneavtal. Blev så lycklig att jag höll på att spricka :)

• MiWe
    Kattungen skrev 2014-11-21 14:33:45 följande:

Jag är 37 år, gravid för första gången och är gärna med!

Kul! Om du gör ett litet inlägg i tråden jag länkade till så du inte missar något, då gör jag så att om vi får igång en fb grupp så kommer all info i 35+ tråden. :)
  • carolinheiner
    Nillan77 skrev 2014-11-21 16:23:30 följande:
    19 maj tycker inte jag är slutet av maj, men det spelar väl ingen större roll egentligen. Jag bara funderade.
    Såg de sen :/
  • Alvolina

Hur kände ni er i v.10?

Kan man börja slappna av lite eller är det mesta rätt osäkert fortfarande?

Jag tänker mig att efter vecka 12-13 kommer man in i lite andra tankar. Man inser att man faktiskt är gravid och att det ska komma ett nytt liv till familjen.

Längtar så till vårt ultraljud i v.14. Det skulle vara den bästa julklappen någonsin att få se att allt ser bra ut. Vi har verkligen kämpat för detta och jag vet hur jag skulle orka om detta inte går bra.