• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • jennifergrand

Hej, jag hakar på här Jag är gravid med andra barnet, beräknat till 06.06.15. Har en liten pojke sedan innan, han är född i mars 2013.

Vi var på vårt första UL idag, det visade sig vara en liten flicka därinne, med allra största sannolikhet

• Diamant
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-17 22:43:57 följande:

Nån som fått cravings än? Jag har på, varma mackor, nudlar med kycklingsmak & iskall mjölk !! HAHAHA vilken blandning

Guud ja!

En dyr en också.. 4 flaskor Innocent Tropisk juice per DAG här hemma!

Jag gillar inte ens juice annars..

Skönt att den är "ren" dock och inte har en massa tillsatser eller extra tillsatt socker, så känns inte SUPERonyttig åtminstone.. Hehe
  • Sj89

Någon som har koll på fr.o.m. när man ska tänka på vad man lyfter. Har ett stundvis stressigt jobb med mycket tunga lyft mellan 10-20kg.

• Ettplusettlikamedtre
    Sj89 skrev 2014-11-17 23:09:25 följande:

Någon som har koll på fr.o.m. när man ska tänka på vad man lyfter. Har ett stundvis stressigt jobb med mycket tunga lyft mellan 10-20kg.

Jag tror det inte är nån fara än, men prata med din bm, jag har oxå ett jobb med tunga lyft, lika som ditt 5-30kg. Lyssna på kroppen och be om hjälp när den säger ifrån, jag pausar mycket när jag känner att de blir för tungt, sen kan man ju söka havandeskapspenning om inte din arbetsledare kan placera om dej på ett ställe med lättare lyft.
  • Ettplusettlikamedtre
    Diamant skrev 2014-11-17 23:00:31 följande:
    Guud ja!

En dyr en också.. 4 flaskor Innocent Tropisk juice per DAG här hemma!

Jag gillar inte ens juice annars..

Skönt att den är "ren" dock och inte har en massa tillsatser eller extra tillsatt socker, så känns inte SUPERonyttig åtminstone.. Hehe
    Ahaaa, jag är glad så länge det är mat och inget gottigott liksom! Men jag har mjölk, dricker 1-1 1/2 liter om dagen, förut drack jag knappt 1 liter i veckan !!
  • vincere

Det var någo som frågade om man kunde höra hjärtljud i vecka 10, och det kan man. Min bm tror jag är i vecka 9+ alltså vecka 10 och vi hörde ett litet galopperande hjärta igår på inskrivningen :) hörde även med sonen i vecka 10-isch. lyckorus!

• vikarien
    vincere skrev 2014-11-18 06:16:41 följande:

Det var någo som frågade om man kunde höra hjärtljud i vecka 10, och det kan man. Min bm tror jag är i vecka 9+ alltså vecka 10 och vi hörde ett litet galopperande hjärta igår på inskrivningen :) hörde även med sonen i vecka 10-isch. lyckorus!

Mysigt!

Jag hoppas att jag åtminstone får lyssna på hjärtljuden på inskrivningen i vecka 12, eftersom man inte får UL före vecka 19 här.

Brukar man få lyssna eller var det ett undantag?
  • frökenb
    jennifergrand skrev 2014-11-17 22:15:08 följande:

Hej, jag hakar på här Jag är gravid med andra barnet, beräknat till 06.06.15. Har en liten pojke sedan innan, han är född i mars 2013.

Vi var på vårt första UL idag, det visade sig vara en liten flicka därinne, med allra största sannolikhet

Hej! Jag blir väldigt nyfiken på hur dom kunde se kön så tidigt? Du är i v 11+nåt va? Var gjorde du UL? Enligt vad jag förstått har båda könen "snopp" i den veckan och den växer in i v 14-15 på flickor.. Berätta gärna, blir jättenyfiken. Jag vill också veta. ;)