• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • räkans

Hej! Jag hoppar in här också. Har BF 27/5. Har inte riktigt vågat innan, då min förra graviditet gick dåligt, barnet var väldigt missbildat, och vi fick avbryta.

Men idag var vi iaf på KUB, och det såg bra ut. Det är en stor lättnad, och jag känner att jag iaf kan börja tro på det här! 

• Milie
    FruGnu skrev 2014-11-18 10:58:22 följande:

Var på KUB-ultraljud idag. 1:20000 på alla te kromosomförändringarna. Så inga problem där! Så himla glad över det. Visade sig att min sambo var jätteorolig! Men nu svävar han omkring på moln. Efter att vi har fått se lillen. Den var så liten och gullig! Mätte hela 54mm. Fick reda på att jag är i v13, 12+1. Två dagar framåt mot vad jag trodde. BF 2/6.

Var så underbart att se den lille! <3 så hur hjärtat tickade och hur den efter stund vaknade och rörde på sig, och jag tyckte mig se hur den sög på tummen. <3

Grattis till fantastiska siffror! Vad skönt det måste kännas att risken är så försvinnande låg. Hur gammal är du? 
  • Milie
    Hilda07 skrev 2014-11-18 12:35:19 följande:

Usch och fy vilken dag. Går in i v 11 (10+0) och än mår jag förfärligt dåligt. Om det är graviditeten som gör det eller mest att järnvärdet är lågt har jag ingen aning om. Mår illa, ont i huvudet, fryser och känner mig sjuk dygnet runt...sen vecka 5 nu. Åh vad jag letar efter positiva saker att tänka på men fy bubblan säger jag över att må så här Gråter Känns som alla andra runt om mig fortsätter sina liv precis som vanligt och här ser alla dagar likadana ut och jag mår precis lika dåligt.

Suck och stön...Men om två veckor är det kub-ul och då om allt ser fint ut ska vi tala om för vår dotter att hon ska bli storasyster Kyss Hon har längtat så länge!! Hon är ju snart 7 år så hon förstår ju och kan ta in detta på ett annat sätt. Ska bli superkul att se hennes reaktion! 

Kämpa på alla!

Jag mår som en röv jag med. Jag har legat på soffan i snart en månad och gjort INGENTING. Börjar bli psykiskt störd på riktigt. Här om kvällen var jag så fruktansvärt uttråkad så jag satte mig i bilen för att köra runt lite. Jag grät och tyckte så fruktansvärt synd om mig själv. Allt är ju så dramatiskt med alla hormoner också, haha. Men skämt åsido så är det hemskt påfrestande att må så här och leva så isolerat.
  • carolinheiner
    vikarien skrev 2014-11-18 12:07:41 följande:

Hur har ni det med vikten?

Jag har en del kilo över sen innan och nojjar ju lite över det, men i morse ställde jag mig på vågen och till min förvåning har jag tappat 4 kilo?!

Är ju inte den som mått illa utan har kunnat äta som vanligt nästan.

Bör jag oroa mig eller är det hormonerna som hoppat på rätt plats bara? smile1.gif Har alltid haft väldigt svårt att gå ner, troligtvis pga hormoner säger läkarn, men aldrig blivit kollad...

Har också extra kilon.. Å såg att ja gått

Ner 2 kg sedan hälsosamtalet :)
  • carolinheiner

Inskrivning idag ett kort sådant då ja höll på att missa tiden ;) gravidhjärna! Alla värden såg bra ut :) klarade ta blodprov utan att ha någon med mig :) stolt som fan! Glukosbelastning på torsdag.. Äckligt men ett måste.. Ska även få träffa en dietist som förhoppningsvis kan hjälpa oss äta lite bättre än vad vi gör idag :) så ja slipper gå upp så mkt i vikt :)

• Mla
    Michelle90 skrev 2014-11-18 17:20:22 följande:

Tjejer jag vill gärna gå med i Facebook-gruppen. Hur går jag tillväga? :)

Högst upp på trådstartarens meddelande hittar du länk till tinkywinky, skriver ett meddelande att du vill gå med facebookgrupp så svarar hon dig senare med mer info :)
  • Hilda07
    Milie skrev 2014-11-18 16:32:12 följande:
    Jag mår som en röv jag med. Jag har legat på soffan i snart en månad och gjort INGENTING. Börjar bli psykiskt störd på riktigt. Här om kvällen var jag så fruktansvärt uttråkad så jag satte mig i bilen för att köra runt lite. Jag grät och tyckte så fruktansvärt synd om mig själv. Allt är ju så dramatiskt med alla hormoner också, haha. Men skämt åsido så är det hemskt påfrestande att må så här och leva så isolerat.
    "Skönt" att höra att fler är i samma sits. Jag har med gråtit massor. Man känner sig så jävla ensam när man mår så här trots att man ha stöttande människor runt sig. Jag börjar allvarligt undra om jag har blivit allvarligt sjuk...för inte fasen kan man må så här piss av en graviditet?! Illamående såklart men det andra..känns som jag haft influensa i 6 veckor. Hela kroppen känns helt utslagen...

Nåväl slut på klagandet för idag. Håller tummarna att du snart mår bättre också :) heja heja!
  • FruGnu
    Milie skrev 2014-11-18 16:29:02 följande:
    Grattis till fantastiska siffror! Vad skönt det måste kännas att risken är så försvinnande låg. Hur gammal är du? 
    Ja det känns verkligen jättebra!! Jag är 31, snart 32. 
  • räkans
    Hilda07 skrev 2014-11-18 19:37:33 följande:
    "Skönt" att höra att fler är i samma sits. Jag har med gråtit massor. Man känner sig så jävla ensam när man mår så här trots att man ha stöttande människor runt sig. Jag börjar allvarligt undra om jag har blivit allvarligt sjuk...för inte fasen kan man må så här piss av en graviditet?! Illamående såklart men det andra..känns som jag haft influensa i 6 veckor. Hela kroppen känns helt utslagen...

Nåväl slut på klagandet för idag. Håller tummarna att du snart mår bättre också :) heja heja!
    Jag känner mig också sjuk. Jättetrött, ont i kroppen, och precis som om något håller på att bryta ut, mest hela tiden. Jättejobbigt. Men illamåendet har iaf blivit lite bättre nu i vecka 13. Alltid nåt!