• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Onilla

Idag har vi varit på inskrivning hos bm :) alla värden såg super ut, känns så skönt. Dock blev vi lite osäkra på BF så det blir ett tidigt UL redan i slutet av denna veckan. Spännande!

• FruGnu

Var på KUB-ultraljud idag. 1:20000 på alla te kromosomförändringarna. Så inga problem där! Så himla glad över det. Visade sig att min sambo var jätteorolig! Men nu svävar han omkring på moln. Efter att vi har fått se lillen. Den var så liten och gullig! Mätte hela 54mm. Fick reda på att jag är i v13, 12+1. Två dagar framåt mot vad jag trodde. BF 2/6.

Var så underbart att se den lille! <3 så hur hjärtat tickade och hur den efter stund vaknade och rörde på sig, och jag tyckte mig se hur den sög på tummen. <3

• Lokattis
    FruGnu skrev 2014-11-18 10:58:22 följande:

Var på KUB-ultraljud idag. 1:20000 på alla te kromosomförändringarna. Så inga problem där! Så himla glad över det. Visade sig att min sambo var jätteorolig! Men nu svävar han omkring på moln. Efter att vi har fått se lillen. Den var så liten och gullig! Mätte hela 54mm. Fick reda på att jag är i v13, 12+1. Två dagar framåt mot vad jag trodde. BF 2/6.

Var så underbart att se den lille! <3 så hur hjärtat tickade och hur den efter stund vaknade och rörde på sig, och jag tyckte mig se hur den sög på tummen. <3

Åh så roligt! Grattis! Skönt att allt såg bra ut! Jag är lite nervös över siffrorna, jag är ju en bit upp i åren
  • vikarien

Hur har ni det med vikten?

Jag har en del kilo över sen innan och nojjar ju lite över det, men i morse ställde jag mig på vågen och till min förvåning har jag tappat 4 kilo?!

Är ju inte den som mått illa utan har kunnat äta som vanligt nästan.

Bör jag oroa mig eller är det hormonerna som hoppat på rätt plats bara? Har alltid haft väldigt svårt att gå ner, troligtvis pga hormoner säger läkarn, men aldrig blivit kollad...

• Lg85
    vikarien skrev 2014-11-18 12:07:41 följande:

Hur har ni det med vikten?

Jag har en del kilo över sen innan och nojjar ju lite över det, men i morse ställde jag mig på vågen och till min förvåning har jag tappat 4 kilo?!

Är ju inte den som mått illa utan har kunnat äta som vanligt nästan.

Bör jag oroa mig eller är det hormonerna som hoppat på rätt plats bara? smile1.gif Har alltid haft väldigt svårt att gå ner, troligtvis pga hormoner säger läkarn, men aldrig blivit kollad...

Har oxå kilo till övers sedan innan. Gick in i v 12 idag och kolla vikten imorse. Har tappat ca 2 kg sedan plusset.

Har mått illa men bara kräkts vid två tillfällen (idag å v 8). Men tycker inte jag gör annat än äter. Käka lchf innan plusset man har mått illa av de så kolhydraterna har flödat.

Men det är inget att oroa sig för. Bebisen tar de den behöver.
  • Hilda07

Usch och fy vilken dag. Går in i v 11 (10+0) och än mår jag förfärligt dåligt. Om det är graviditeten som gör det eller mest att järnvärdet är lågt har jag ingen aning om. Mår illa, ont i huvudet, fryser och känner mig sjuk dygnet runt...sen vecka 5 nu. Åh vad jag letar efter positiva saker att tänka på men fy bubblan säger jag över att må så här Gråter Känns som alla andra runt om mig fortsätter sina liv precis som vanligt och här ser alla dagar likadana ut och jag mår precis lika dåligt.

Suck och stön...Men om två veckor är det kub-ul och då om allt ser fint ut ska vi tala om för vår dotter att hon ska bli storasyster Kyss Hon har längtat så länge!! Hon är ju snart 7 år så hon förstår ju och kan ta in detta på ett annat sätt. Ska bli superkul att se hennes reaktion! 

Kämpa på alla!

• Lokattis
    Sawgni skrev 2014-11-18 11:34:33 följande:

Jag med, är ju 39, men på måndag är det min tur med KUB!

Spännande! Jag är 37 Men det går ju bra för de flesta, så då gör det nog det för oss också!