• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Gummsan
    Alvolina skrev 2014-11-20 16:33:31 följande:
    Samma här, men det behöver ju absolut inte betyda något. Känner du dig helt ogravid?
    Ja helt ogravid. Fick inte komma till gyn iaf Rädd att det är ett MA
  • Alvolina
    Liiten skrev 2014-11-20 16:21:48 följande:

Behöver man en gravidförsäkring?

Skulle något ske så har du ju en försäkring som täcker, för mig är det viktigt att försäkra även om barnet inte är fött, på samma sätt som det är viktigt att ha barnförsäkring när barnet väl har kommit.
  • Alvolina
    Gummsan skrev 2014-11-20 18:03:32 följande:
    Ja helt ogravid. Fick inte komma till gyn iaf smile4.gif Rädd att det är ett MA
    Usch så tråkigt att du oroar dig. Jag har inte känt mig helt ogravid och försöker mest strunta i min oro som kommer ibland. Min BM blev rätt förvånad när jag berättade att jag fått komma in för kontroll förra veckan. De är tyvärr rätt restriktiva med det.
  • slightlymad
    Nillan77 skrev 2014-11-20 15:33:03 följande:

Det är en sak jag inte riktigt förstår. Varför går man med i tråden för BF juni när man har BF i maj??? Det känns lite konstigt när det är så många som är så långt före. 4 veckor räcker...

Jag kan ju svara för mig med bf näst sista maj att det främst handlade om att alla i majtråden var så mycket före att jag kände jag kunde ha större utbyte med de som hade bf runt samma dag som mig. För mig är det första barnet också och då antar jag att man är ännu mer nojjig i början. Sen är det ju vanligt att man går över några dagar med första och då är vi helt plötsligt inne i juni! (:
  • Alvolina
    slightlymad skrev 2014-11-20 18:37:20 följande:
    Jag kan ju svara för mig med bf näst sista maj att det främst handlade om att alla i majtråden var så mycket före att jag kände jag kunde ha större utbyte med de som hade bf runt samma dag som mig. För mig är det första barnet också och då antar jag att man är ännu mer nojjig i början. Sen är det ju vanligt att man går över några dagar med första och då är vi helt plötsligt inne i juni! (:
    Så känner jag också. Är med i juli också av samma anledning. Lite längre fram, efter RUL kommer det att spela mindre roll, dock kommer det bli jobbigt när alla börjar få sina bebisar och jag har minst en månad kvar:P
  • slightlymad
    Alvolina skrev 2014-11-20 18:49:38 följande:

Så känner jag också. Är med i juli också av samma anledning. Lite längre fram, efter RUL kommer det att spela mindre roll, dock kommer det bli jobbigt när alla börjar få sina bebisar och jag har minst en månad kvar:P

Precis! Nu blir det ju visserligen likadant för de i slutet av juni som för oss, men jag hade nog precis som du tyckt det skulle vara jobbigt att ha en månad kvar när alla andra postar bebisbilder! :)
  • Alvolina
    slightlymad skrev 2014-11-20 19:13:50 följande:
    Precis! Nu blir det ju visserligen likadant för de i slutet av juni som för oss, men jag hade nog precis som du tyckt det skulle vara jobbigt att ha en månad kvar när alla andra postar bebisbilder! :)
    Jag menar ju det^^ har BF 26 juni men är ändå med i julitråden också.
  • stayyoung
    Gummsan skrev 2014-11-20 18:03:32 följande:
    Ja helt ogravid. Fick inte komma till gyn iaf smile4.gif Rädd att det är ett MA
    Det är ingen fara, symptom kommer och går. Jag är i v13 nu och har inte känt något sedan v10 - men ändå hörde jag precis hjärtat slå med en doppler. :)

Oroa dig inte <3
  • Liiinis

Blir en sen uppdatering från mig för hela kvällen har varit full med att åka runt och överraska alla familjemedlemmar med att vi ska bli tre :)

Allt såg bra ut på KUB-testet och vår lill* krabat sprattlade och hade sig för fullt där inne <3 kan inte fatta att man inte känner nånting när man ser hur den far runt :) Det var en sån lättnad att se att där faktiskt finns ett litet liv :) helt otroligt!

Så nu vet våra familjer om det och alla blev såklart jätteglada! :)

Såhär ser lilla livet ut! <3

• Liiinis
    Fröken1987 skrev 2014-11-20 14:54:11 följande:

[quote=74370547][quote-nick]Liiinis skrev 2014-11-20 10:39:09 följande:[/quote-nick]Känner igen känslan! Denna jobbiga oro. Min tur ikväll så det blir en lång dags väntan.

Håller tummarna för oss båda! :)[/

Vi såg en 6 cm lång krabat som sprattlade runt och hade sig:) total lycka!!<3

Så nu håller vi tummarna för dig:)

Va härligt att höra :)

Här var det också en liten livlig filur :) gjorde riktiga sparkar med benen och plockade runt med händerna för fullt :P det är ju helt otroligt att se allt det där och veta att den är så liten ändå och inuti en själv :D galet! Men så häftigt! :) vilken vecka är du i?