• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Diamant
    Dubbeljuni skrev 2014-11-19 18:17:24 följande:

Jag hänger gärna med i denna tråd! 31 år, Göteborg, första barnet. BF 7/6. KUB-test imorgon Obestämd Väldigt nervös minst sagt.

Välkommen!

Göteborg här med :)

Vart ska du göra KUB? Jag gjorde blodprovet förra veckan på Barnmorskegruppen, supertrevliga! Ska tillbaka om 2v för slutdelen.

Vilken MVC går du till?
  • majbebbe
    Fiiaaa skrev 2014-11-19 08:57:30 följande:

Usch det låter jobbigt! Tre veckor kvar... Det värsta illamåendet har iofs redan lagt sig, iaf börjar jag inte varje morgon med att spy längre, som jag gjorde runt v 9-10. Nu är det mest kväljningar och oftast i samband med lukter. Och det sjuka med lukterna är att det är mycket värre nu än när illamåendet var som värst :/ jaja, bara att kämpa på antar jag =)

ja det finns inte så mycket att göra åt mer än att hitta det sätt då man mår minst dåligt. Jag har inte varit riktigt lika illamående den här gången men idag fick jag typ stressmage, känns ungefär som om någon tagit ett bälte och spänt åt för hårt strax under revbenen...

så är det inte det ena så är det det andra och så väljer man detta självmant...
  • Mla

Själv är det första gången med allt för mig men man känner sig inte så stor i vissa lägen. Funderar ju supermycket på MF :(

Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-19 13:45:25 följande:

Nej, inget alls.. De hade vart dött i magen ca 1 vecka trodde läkaren. Inget ont eller blödning, de är väl därför jag är så himla orolig nu..

• Ettplusettlikamedtre
    Mla skrev 2014-11-19 20:54:22 följande:

Själv är det första gången med allt för mig men man känner sig inte så stor i vissa lägen. Funderar ju supermycket på MF :(

Det är första gången för oss oxå, vi väntar första. Meeeen man får försöka även om de är svårt, att tänka possetivt! Har ni ul ellr kub snart? :)
  • thuram

Idag fick jag hem min doppler, fick äntligen höra skruttens hjärtslag <3 Nu känns detta på riktigt, shit vi ska få en bebis :')

Har fortfarande några dagar kvar tills den osäkraste perioden är över men känns förhoppningsfullt när man har hört hjärtslagen idag :) 11+4. Särskilt efter att jag blödde till och från i 3 veckor i dom tidigaste veckorna..

• Dubbeljuni
    Diamant skrev 2014-11-19 19:21:02 följande:
    Välkommen!

Göteborg här med :)

Vart ska du göra KUB? Jag gjorde blodprovet förra veckan på Barnmorskegruppen, supertrevliga! Ska tillbaka om 2v för slutdelen.

Vilken MVC går du till?
    Tack! :) Vi har samma bf ju, kul!

Jag ska göra KUB på Närhälsan i Linné. Tyckte barnmorskan bokade in mig så dumt, för nu blev det så att jag tog blodprovet i måndags och ska göra UL imorgon. Hoppas verkligen blodprovet är färdigt, annars ringer de med resultatet och det vill jag ju absolut inte. Men det gick inte att resonera med barnmorskan tyvärr. Nu har jag dock en annan som verkar mycket bättre :)

Jag går på Brämaregårdens MVC. Jag har bara hört bra saker om Barnmorskegruppen, kul att du verkar nöjd. Har du fått datum för RUL? Jag fick i mitten av januari, tycker det var jättesent. Men det fanns inte så många tider kvar där precis efter nyår.
  • Liiinis
    Dubbeljuni skrev 2014-11-19 17:52:32 följande:
    Jag ska också på KUB imorgon och känner samma som du, vill bara se att barnet lever. Har inte heller några symptom, tycker det är jättekonstigt. Brukar aldrig oroa mig för nåt vanligtvis men det här äter upp mig verkligen.
    Hoppas det går bra för oss båda imorgon! Skrattande
    Åh en till som kommer ha lite svårt att somna ikväll då ;) jag vill verkligen inte oroa mig för jag tror inte att den mentala stressen är bra för en just nu men vad sjutton ska man göra. Det går ju inte att sluta tänka på. Håller tummarna för att det går bra för oss båda och att ni slipper vänta på era svar!
  • Liiinis
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-19 12:45:43 följande:
    Ja Ursh, alltid är det något oros moment. För oss hade fostret dött någon gång i v12, Och de blev en kämpig tid efteråt. Vi blev gravida bara 3 månader efter missfallet, så nu är vi väldigt kritiska samtidigt som vi håller tummarna! Du får skriva och berätta hur allt gick för dej sen! Lycka till igen !!
    Usch, beklagar att ni fick gå igenom något så jobbigt :( hoppas verkligen att allt går vägen den här gången! <3

Jajemen, jag rapporterar imorn kväll. Har inte tid för KUB förrens 16.45, kommer bli en lång dag!
  • Milie
    Hilda07 skrev 2014-11-18 19:37:33 följande:

"Skönt" att höra att fler är i samma sits. Jag har med gråtit massor. Man känner sig så jävla ensam när man mår så här trots att man ha stöttande människor runt sig. Jag börjar allvarligt undra om jag har blivit allvarligt sjuk...för inte fasen kan man må så här piss av en graviditet?! Illamående såklart men det andra..känns som jag haft influensa i 6 veckor. Hela kroppen känns helt utslagen...

Nåväl slut på klagandet för idag. Håller tummarna att du snart mår bättre också :) heja heja!

Jo, verkligen. Jag har världens bästa sambo som kämpar och sköter ALLT här hemma men så fort han visar minsta lilla missnöje så känns det sju resor värre för mig. Det känns så hemskt mot honom men i ärlighetens namn hade jag lätt bytt situation med honom.

För mig är illamåendet den stora grejen och sen kommer huvudvärken och ledvärken av vätskebristen och hela allt det leder till ångest och jag är farligt nära en depression nu. Men jag kämpar vidare och hoppas att slutet på vecka 12 blir slutet på illamåendet!

Man verkar kunna må precis hur som helst av en graviditet. Hoppas du snart får må bra och bli pigg!
  • Diamant
    Dubbeljuni skrev 2014-11-19 22:27:01 följande:
    Tack! :) Vi har samma bf ju, kul!

Jag ska göra KUB på Närhälsan i Linné. Tyckte barnmorskan bokade in mig så dumt, för nu blev det så att jag tog blodprovet i måndags och ska göra UL imorgon. Hoppas verkligen blodprovet är färdigt, annars ringer de med resultatet och det vill jag ju absolut inte. Men det gick inte att resonera med barnmorskan tyvärr. Nu har jag dock en annan som verkar mycket bättre :)

Jag går på Brämaregårdens MVC. Jag har bara hört bra saker om Barnmorskegruppen, kul att du verkar nöjd. Har du fått datum för RUL? Jag fick i mitten av januari, tycker det var jättesent. Men det fanns inte så många tider kvar där precis efter nyår.
    Vad kul med samma BF! :) 
    Jag går till Special MVC på Östra och de är jättebra där, skrev egentligen in mig på en annan MVC men blev flyttad till spec pga lite komplikationer. 
    RUL blir 7 Jan, KUB-UL blir nästnästa vecka så längtar först till det hehe! 

Vad tråkigt att det blev så med ditt KUB, men de brukar vara snabba med blodprover, tar oftast bara 1-2 dagar så det löser sig säkert! Självklart vill man ju ha hela resultatet på plats!