• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Nillan77

Det är en sak jag inte riktigt förstår. Varför går man med i tråden för BF juni när man har BF i maj??? Det känns lite konstigt när det är så många som är så långt före. 4 veckor räcker...

• Nillan77
    Teolinda skrev 2014-11-20 15:01:54 följande:

Hej! Tänkte höra om någon börjat fundera på gravidförsäkring än? Eller ni som haft barn tidigare, hade ni försäkring och vilken i så fall? Räcker det med en gratis variant eller bör man satsa på de med tillägg??:)

Jag har fixat gratisförsäkringen sedan ett par veckor tillbaka. Finns ingen anledning att vänta. Jag ska ta betalvarianten när jag gått in i vecka 10. Det är från vecka 10 som försäkringen gäller. Om man ska kunna få ut ersättning för foglossnng måste försäkringen vara tecknad innan det står om foglossning i journalen på MVC. Gjorde den missen sist. Fick ingen ersättning för det just för att barnmorskan skrivit om det innan jag tecknat försäkringen. Ersättningen för foglossning är 1000 kr och kostnaden för försäkringen är 1050 i engångsbelopp.
  • fru noren
    Nillan77 skrev 2014-11-20 15:33:03 följande:

Det är en sak jag inte riktigt förstår. Varför går man med i tråden för BF juni när man har BF i maj??? Det känns lite konstigt när det är så många som är så långt före. 4 veckor räcker...

Har man bf i slutet av maj räknar man väl med att gå över tiden så att det ändå blir juni. Spelar väl ingen roll egentligen? The more the merrier :)
  • Alvolina
    Gummsan skrev 2014-11-20 15:04:47 följande:

Alla symtom borta sen några dagar tbx smile4.gif Tänk om bebis dött :'(

Samma här, men det behöver ju absolut inte betyda något. Känner du dig helt ogravid?
  • Wilbes

Jag hade 3/6 när jag använde appen men bm flyttade mig till 31/5 och jag blir ändå flyttad ett par veckor bakåt när UL kommer slår aldrig fel.. så gissar i slutändan så blir jag beräknad mitten av juni.. så tänker inte hoppa fram oxh tillbaka förrän ul är gjort oxh jag fått slutgiltiga Bf :) därför stannade jag kvar i juni gruppen trots att jag numera är beräknad i maj en bm.
  • Wilbes
    Teolinda skrev 2014-11-20 15:01:54 följande:

Hej! Tänkte höra om någon börjat fundera på gravidförsäkring än? Eller ni som haft barn tidigare, hade ni försäkring och vilken i så fall? Räcker det med en gratis variant eller bör man satsa på de med tillägg??:)

Jag tecknade utökade gravid försäkring 3/11 genom folksam då jag har mina andra försäkringar där. 1150 betalade jag och då jag fått massa skit redan är jag nöjd med att denna utökade gravidförsäkringen denna gång med de två första har jag bara haft gratis försäkringen. Denna gång känns allt så osäkert och som att jag lyckas med allt konstigt då vill kag ha fullt skydd.
  • carolinheiner

Vad spelar de för roll om man har bf 30/5 eller 1/6? De är inte så att här e folk som är med i gruppen å har bf i början eller mitten av maj..