Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Manelma
    Nillan77 skrev 2014-11-21 16:23:30 följande:
    19 maj tycker inte jag är slutet av maj, men det spelar väl ingen större roll egentligen. Jag bara funderade.
    Om du syftar på JosPhi så vet jag inte varför hon blivit kvar i BF -listan hon var med smått i början men fick tyvärr missfal tidigt i oktober. Kanske bra att uppdatera BF listan. 
  • Diamant
    Alvolina skrev 2014-11-21 21:38:06 följande:

Hur kände ni er i v.10?

Kan man börja slappna av lite eller är det mesta rätt osäkert fortfarande?

Jag tänker mig att efter vecka 12-13 kommer man in i lite andra tankar. Man inser att man faktiskt är gravid och att det ska komma ett nytt liv till familjen.

Längtar så till vårt ultraljud i v.14. Det skulle vara den bästa julklappen någonsin att få se att allt ser bra ut. Vi har verkligen kämpat för detta och jag vet hur jag skulle orka om detta inte går bra.

När man gått en fullgången v.12 minskar mf-risken med 65% (I vissa appar sägs det en högre siffra men minst 65% risk) och det är även väldigt ovanligt att någon missbildning dyker upp efter denna vecka! (Bebisens utveckling är ju nästan färdig till v. 13 och det som återstår är att växa sig stor) :) 

I v. 10 låg jag fortfarande nerbäddad i sängen med en hink bredvid mig. Nu i vecka 12 börjar jag få livet tillbaka! Om en vecka kommer jag våga slappna av lite och börja planera på riktigt inför att det faktiskt blir ett barn här i juni :) 
  • Hilda07
    Alvolina skrev 2014-11-21 21:38:06 följande:

Hur kände ni er i v.10?

Kan man börja slappna av lite eller är det mesta rätt osäkert fortfarande?

Jag tänker mig att efter vecka 12-13 kommer man in i lite andra tankar. Man inser att man faktiskt är gravid och att det ska komma ett nytt liv till familjen.

Längtar så till vårt ultraljud i v.14. Det skulle vara den bästa julklappen någonsin att få se att allt ser bra ut. Vi har verkligen kämpat för detta och jag vet hur jag skulle orka om detta inte går bra.

Jag är i v 10+3 nu och mår fortfarande illa. Men det jobbigaste är fortfarande allmänpåverkan med yrsel, trötthet, sjukdomskänsla som jag haft hela tiden. I förrgår höll jag på att svimma på spårvagnen på väg till jobbet...läskig känsla! Kämpar även på med järntabletter som ger massa jobbiga biverkningar så jag vet inte vad som är vad riktigt nu. 

Sa till min man i morse att när jag mår bättre ska vi fira med att åka på spa och förhoppningsvis kunna njuta av att äta god mat! :) Vill inget hellre än att kunna känna mig som vanligt och inte få kväljningar av allt jag försöker få i mig.

Snart kub, den 2 dec...en milstolpe att se fram emot. Hoppas också att man vågar släppa oron för missfall efter det. Är fortfarande rädd varje gång jag går på toa att behöva se något  blod (hade det i v 8+0)...
  • slightlymad

Var på KUB igår och fick se en liten sprattlande bebis! Precis innan gick tankarna i banorna om att jag kanske inbillat mig allt, men där inne hittade hon en plutt på 66mm. Den sparkade och vred sig och hoppade till. Det känns helt otroligt. Jag har tyckt mig känna av lite vagt hoppande i magen, men har tänkt att det varit inbillning. Nu tror jag att det är den lilla jag känner av! Blev framflyttad två dagar vilket gör att jag gick in i vecka 14 igår! :)

• Alvolina
    Diamant skrev 2014-11-21 21:56:55 följande:
    När man gått en fullgången v.12 minskar mf-risken med 65% (I vissa appar sägs det en högre siffra men minst 65% risk) och det är även väldigt ovanligt att någon missbildning dyker upp efter denna vecka! (Bebisens utveckling är ju nästan färdig till v. 13 och det som återstår är att växa sig stor) :) 

I v. 10 låg jag fortfarande nerbäddad i sängen med en hink bredvid mig. Nu i vecka 12 börjar jag få livet tillbaka! Om en vecka kommer jag våga slappna av lite och börja planera på riktigt inför att det faktiskt blir ett barn här i juni :) 
    Om den minskar med 65% hur stor var den från början?

Jag hade tre veckor där jag mådde väldigt dåligt. I en vecka har jag nu mått hyfsat bra, lite mer energi och kan äta lite men ofta. Ett ganska lagom illamående som finns där men som inte tar över helt och hållet.
  • FruGnu

Äcklig info, men jag har fått diarré och vet inte hur jag ska bli av med den. Varat i två dagar nu. Riktigt jobbigt då jag är på jobbet samtidigt.

Någon som vet vad man kan äta för antal av med det eller iaf underlätta?

• fru noren
    Alvolina skrev 2014-11-22 10:41:53 följande:

Jag hade tre veckor där jag mådde väldigt dåligt. I en vecka har jag nu mått hyfsat bra, lite mer energi och kan äta lite men ofta. Ett ganska lagom illamående som finns där men som inte tar över helt och hållet.
    Det är nog svårt att säga exakt hur stor risken för missfall är eftersom den minskar med var vecka som passerar, och så har väl åldern betydelse också.
  • MiWe
    FruGnu skrev 2014-11-22 11:15:03 följande:

Äcklig info, men jag har fått diarré och vet inte hur jag ska bli av med den. Varat i två dagar nu. Riktigt jobbigt då jag är på jobbet samtidigt.

Prata med MVC, chansa inte. Immodium plus fick iaf inte ätas. :/

Annars är det väl fibrer och sånt som är bra?
  • Diamant
    Alvolina skrev 2014-11-22 10:41:53 följande:

Ingen aning hehe, det är det ingen som berättat ;) 
    Jag tror det är individuellt hur stor risk man har från början, sjukdomshistoria, ålder m.m.. Men den största risken är borta efter vecka 12 då det är samma utvecklingsförfarande för alla foster och tills då är de "färdigutvecklade" så att säga, efter det är det bara storleken och träning för muskler och organ som pågår. 
  • Whizzer
    FruGnu skrev 2014-11-22 11:15:03 följande:

Äter du järntabletter? Då kan man bli lite knasig i magen... antingen lös eller hård.