• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Jossi90
    Åh vad avis jag blir på er som redan får se era små rackare:) jag är i v.11 (10+3) nu och min barnmorska sa att man får vänta till rul v.18 i landstinget där jag bor. Är 24 år och i övrigt frisk (förutom rejäl övervikt) och därför får man inte kub, inte ens vul:( svårt att kunna slappna av innan man kan få på BILD svart på vitt att det faktiskt är något i magen och att man inte inbillar sig (trots att jag spytt som en gris och har alla möjliga symtom). Hur ska jag stå ut till v.18? Vill se plutten nu!!:)
  • vikarien
    Jossi90 skrev 2014-11-22 16:35:01 följande:

Åh vad avis jag blir på er som redan får se era små rackare:) jag är i v.11 (10+3) nu och min barnmorska sa att man får vänta till rul v.18 i landstinget där jag bor. Är 24 år och i övrigt frisk (förutom rejäl övervikt) och därför får man inte kub, inte ens vul:( svårt att kunna slappna av innan man kan få på BILD svart på vitt att det faktiskt är något i magen och att man inte inbillar sig (trots att jag spytt som en gris och har alla möjliga symtom). Hur ska jag stå ut till v.18? Vill se plutten nu!!:)

Samma här! Måste vänta till vecka 19... Känns helt galet! Hoppas man kan få lyssna på hjärtljuden snart iaf.

Jag har ju mått rätt bra hela tiden så det är sjukt overkligt alltihop!

Vill åtminstone veta om det finns något där inne
  • Diamant
    Jossi90 skrev 2014-11-22 16:35:01 följande:
    Du kan kanske boka privat ul om det är svårt att hålla sig? :) 
  • micra
    Alvolina skrev 2014-11-21 17:28:57 följande:

Vad roligt att det har gått bra för er på era undersökningar:)

Jag berättade för min mellanchef i veckan. Hon stöttade mig väldigt mycket och föreslog att vi skulle hålla detta hemligt ett tag för den högsta chefen och under tiden ska hon få dom att ordna en fast anställning och ett bättre löneavtal. Blev så lycklig att jag höll på att spricka :)

Vilken toppenchef!! :)
  • Liiten
    FruGnu skrev 2014-11-22 11:15:03 följande:

Äcklig info, men jag har fått diarré och vet inte hur jag ska bli av med den. Varat i två dagar nu. Riktigt jobbigt då jag är på jobbet samtidigt.

Någon som vet vad man kan äta för antal av med det eller iaf underlätta?

Rid binder det :) Brukar ge ris till min hund när hon är dålig i magen. :)
  • Diamant
    Nillan77 skrev 2014-11-22 19:34:48 följande:

Hittade detta angående missfall:

www.blimamma.se/missfall.html

Bra läsning :) 
    Speciellt att så fort man sett hjärtat fungera och fostret visat sig livsdugligt att det minskar avsevärt! 
  • kanien

Någon här inne i närheten av västerås trakterna som har en doppler den vill sälja?

• Liiinis
    Teolinda skrev 2014-11-21 14:18:45 följande:
    Vilken fin bild ni lyckades få så tidigt! <3
    Tack! <3 jag är jätteglad för att vi fick så fina bilder :) fick 4 st olika.