• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Liiinis
    Dubbeljuni skrev 2014-11-21 17:14:44 följande:
    Det gick jättebra igår!! =)) Åh vilken lättnad det var att se att den levde, allt anspänning släppte verkligen. Den var jättepigg och ville inte ligga som barnmorskan ville så det tog en stund haha.

Blev framflyttade lite, till 12+0, trodde det var 11+3. Men det kan ju ändras vid RUL igen.

Så härligt att det gick bra för dig med!! Kul att berätta för familjen. Ska försöka vänta två veckor till på jobbet innan jag säger nåt men vi får se om det går.
    Va härligt att höra! :D visst är det en lättnad att få se :) vår lille buse ville inte heller riktigt samarbeta men tillslut så blev det bra :) men för min del gjorde det absolut ingenting att det tog en liten stund :P bara mer tid till att titta på den lill* <3
  • Liiinis
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-23 12:13:54 följande:

UL och KUB imorgon, jag är så nervös! Tur de är på förmiddagen. Va ni andra så här nervösa?

Oh va spännande! :) jag var också supernervös inför vårt KUB. Mådde riktigt dåligt precis innan men det var en såååå skön känsla sen när man fick se den lill* sprattla runt där inne <3 Skönt att ni har tid på fm, vi hade inte förrens kl.16.45. Det var nog den längsta dagen jag varit med om :P

Ska hålla tummarna för er imorgon! Det kommer säkert gå jättebra! :) Lycka till!
  • Dubbeljuni
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-23 12:13:54 följande:

UL och KUB imorgon, jag är så nervös! Tur de är på förmiddagen. Va ni andra så här nervösa?

Jag var så sjukt nervös innan, det var hemskt. Barnmorskan (som var helt underbar) började prata om testet och hur det funkar och sannolikhet och så men jag så då att jag ville bara se att den lever. Så då förstod hon att jag var jättenervös så då började vi med UL på en gång. Och när hon efter två sekunder sa att hjärtat slog så släppte allt, jag lipade ihjäl mig nästan. Blev så otroligt glad och lättad.
    Hoppas den här känslan håller i såg nu så det inte byggs upp ångest igen innan RUL.

Lycka till imorgon! Tur att du har tidig tid också. Skrattande
  • Ettplusettlikamedtre
    Liiinis skrev 2014-11-23 12:46:35 följande:
    Oh va spännande! :) jag var också supernervös inför vårt KUB. Mådde riktigt dåligt precis innan men det var en såååå skön känsla sen när man fick se den lill* sprattla runt där inne <3 Skönt att ni har tid på fm, vi hade inte förrens kl.16.45. Det var nog den längsta dagen jag varit med om :P

Ska hålla tummarna för er imorgon! Det kommer säkert gå jättebra! :) Lycka till!
    Ja, man vill ju bara de att det lilla fostret lever !! Dock har jag massa symptom kvar, och de hade jag inte sist, då det vi såg va ett livlöst foster som hade dött i v12. Så jag hoppas den sprattlar omkring så jag kan se direkt att den lever. Klockan 11 är det dax, skönt att jag jobbar eftermiddag. Försökt sysselsätta mej hela helgen, men de är inte så lätt, nu ska jag jobba lite i eftermiddag, jobbar som fransstylist vid sidan av mitt ordinarie arbete. Hoppas på mycket sömn inatt <3
  • Ettplusettlikamedtre
    Dubbeljuni skrev 2014-11-23 12:52:41 följande:
    Jag var så sjukt nervös innan, det var hemskt. Barnmorskan (som var helt underbar) började prata om testet och hur det funkar och sannolikhet och så men jag så då att jag ville bara se att den lever. Så då förstod hon att jag var jättenervös så då började vi med UL på en gång. Och när hon efter två sekunder sa att hjärtat slog så släppte allt, jag lipade ihjäl mig nästan. Blev så otroligt glad och lättad.
    Hoppas den här känslan håller i såg nu så det inte byggs upp ångest igen innan RUL.

Lycka till imorgon! Tur att du har tidig tid också. Skrattande
    Det gör så mycket hur bm är! Jag har bara possetiva upplevelser med dem (förutom en gång och de va via telefon, då jag fick prata med en gammal kärring som va bitter och inte lyssnade på vad jag sa). Men överlag är de helt underbara och snälla! Så är jag med, vill bara se att fostret lever. Förra gången hade de dött i v12, och vi såg inte de förens ul v13. Prata de hinner man göra sååå mycket efteråt man sett de lilla pyret! Längtar och är förväntansfull och skräckslagen på samma gång <3
  • Hilda07

Har fått låna en Caremaxx doppler och tror inte jag lyckas hitta hjärtljuden...Testade ändå väldigt långt ner på magen och får in hjärtljud men det låter inte sådär snabbt som alla säger att det ska göra, som en galloperande häst...låter nog mer som en normal puls. Är det möjligt att det är mitt egna hjärta jag hör?

Har testat vid två olika tillfällen men inte fått in något annat ljud än det. Någon här inne som testat?

Blir ännu mer nojig nu efter det här!

• Frallanz

Hej allesammans!

Ska ha första pyret den 18e juni :)

Tänkte bara säga att jag ska göra cellprov på torsdag, detta är mitt allra första besök i gynstolen och jag är jättenervös!

Inte rädd för cellprovet lr så, känns bara sååå nervös och pinsamt att sära på benen för en främmande människa.

Nu är det min BM och hon ska ju förmodligen se mig sen, och jag ska ju föda sen så kmr ju behöva sära på benen ;) men ändå, någon som kan lugna en nervös blivande mamma?

• Nillan77
    Frallanz skrev 2014-11-23 19:43:37 följande:

Hej allesammans!

Ska ha första pyret den 18e juni :)

Tänkte bara säga att jag ska göra cellprov på torsdag, detta är mitt allra första besök i gynstolen och jag är jättenervös!

Inte rädd för cellprovet lr så, känns bara sååå nervös och pinsamt att sära på benen för en främmande människa.

Nu är det min BM och hon ska ju förmodligen se mig sen, och jag ska ju föda sen så kmr ju behöva sära på benen ;) men ändå, någon som kan lugna en nervös blivande mamma?

Tar de cellprov när man är gravid?
  • micra
    Nillan77 skrev 2014-11-23 19:55:03 följande:
    Tar de cellprov när man är gravid?
    I tidig graviditet kan du göra det. Jag gjorde också på inskrivningen.