• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • suss85

Oki! Väntar mitt andra barn. En flicka den här gången ? och det kliar så i fingrarna! Klänningarna nästan hoppar på mig. Men har bara köpt 1 klänning ännu. Tänkte att jag skulle kolla igenom kläderna sonen hade. Men om jag inte minns fel är det mesta blått!

• hemligönskan
    Citronmelon skrev 2015-01-27 19:16:27 följande:
    Vad roligt hur ofta träffar du barnmorskan? Jag fick tid igår (21+0) fast enligt BM 20+6.. Sen har jag inte tid förrän i vecka 26, känns ju som att det är lång tid.. Fast det kanske är normalt?
    Jag träffar henne 1 gång i månaden ungefär. Min nästa tid är också i v. 26! Min förra tid var i fredags, så vi har ungefär samma. Jag tycker också att det känns som så lång tid emellan, men det är skönt för sen när man är där så har det skett så stora förändringar :)

Själva veckorna i sig tycker jag går fort!
  • Staffelove

Ultraljudet avklarat allt såg bra ut och vi ska få en liten pojke så nu kan man börja handla till den lille krabaten :) lyckan är total!

• Fröken1987

Åh, Grattis till sonen!! Förstår känslan<3

• Kaprifola

Jag hoppar in här idag! =)

Jag har enligt sista mens bf 24 Juni. Var på rul idag men bm hade väldigt svårt att mäta vår bebis då hon eller han rörde på sig heeela tiden. Jättehärligt att få se de lilla livet.
    Till sist hade hon fått så många olika mått och det vart för lång tid mellan åldern på huvudet och åldern på lårbenet. Inga avvikelser funna men eftersom åldern mellan huvud och ben som mest var fler än 10 dagar så får vi en tid till hos en doktor som ska prova mäta. Inget att vara orolig för sa bm. Jag försöker tänka att det blir härligt att få se bebis igen :D  Är det någon mer som har fått såhär?

Bm tror iaf att bf kommer vara tidigare ä 24 juni. =) Får se vad bebis säger om det!

• carolinheiner
    Kaprifola skrev 2015-01-28 21:48:27 följande:

Jag hoppar in här idag! =)

Jag har enligt sista mens bf 24 Juni. Var på rul idag men bm hade väldigt svårt att mäta vår bebis då hon eller han rörde på sig heeela tiden. Jättehärligt att få se de lilla livet.
    Till sist hade hon fått så många olika mått och det vart för lång tid mellan åldern på huvudet och åldern på lårbenet. Inga avvikelser funna men eftersom åldern mellan huvud och ben som mest var fler än 10 dagar så får vi en tid till hos en doktor som ska prova mäta. Inget att vara orolig för sa bm. Jag försöker tänka att det blir härligt att få se bebis igen :D  Är det någon mer som har fått såhär?

Bm tror iaf att bf kommer vara tidigare ä 24 juni. =) Får se vad bebis säger om det!

Ja fick åka tillbaka för ett extra ul också pga han rörde sig för mkt å hjärtat va lite litet så hon kunde inte se allt.. Så du ska nog inte oroa dig :) kan va rätt svårt å se å mäta när dom rullar rundor å kanske är lite mindre :)
  • kanien

Jag älskar min bm!

Jag ringde henne igår morse för att jag ville stilla min oro som jag har då jag ej känner några rörelser och jag är ändå i v.23. Hon bad mig att inte vara orolig men hon sa ändå att vi kunde boka in en tid åt mig för att lyssna på hjärtat. 4 timmar senare var jag hos henne och vi lyssnade på bebisens hjärta som slog i fina 160 slag/min, sen fick jag även ett snabbt ultraljud!!! Allt såg jätte fint ut och bebis sparka och boxa mot magen och när jag såg det samtidigt så kände jag faktiskt av det, och sedan igår känner jag små buffar medt hela tiden

• hemligönskan
    kanien skrev 2015-01-29 06:39:19 följande:

Jag älskar min bm!

Jag ringde henne igår morse för att jag ville stilla min oro som jag har då jag ej känner några rörelser och jag är ändå i v.23. Hon bad mig att inte vara orolig men hon sa ändå att vi kunde boka in en tid åt mig för att lyssna på hjärtat. 4 timmar senare var jag hos henne och vi lyssnade på bebisens hjärta som slog i fina 160 slag/min, sen fick jag även ett snabbt ultraljud!!! Allt såg jätte fint ut och bebis sparka och boxa mot magen och när jag såg det samtidigt så kände jag faktiskt av det, och sedan igår känner jag små buffar medt hela tiden

Vad skönt att höra! Det är så extremt viktigt att känna trygghet till sin BM.
  • Tanya6

Allt gick bra :D allt såg bra ut. Blev tillbakaflyttad 3 dagar så bf är 1/7. Får jag vara med ändå :)