• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Whizzer

Usch tjejer, var försiktig med era blodvärden. Det är.väldigt påfrestande för hjärtat när Hb ligger lågt. jobbar som hjärtsjuksköterska och pysslar med kvalitetsregister för hjärtinfarkter. Näst största orsaken till hjärtinfarkt är syrebrist, som t.ex propp eller lågt hb.

• LillaSandy

Läste nu någonstans att man kan få öronsus då man har blodbrist. Har haft ett hb på strax över 100 och hörde då pulsen i örat under nån veckas tid. När jag sen har börjat äta niferex så har öronsuset försvunnit. Har inte tidigare kopplat ihop det med lågt hb men nu då jag läste det här så kan jag se kopplingen. Nån annan som upplevt samma?

• Milie

Blutsaft funkade fint för mig då jag testade. Vi labbar då och då med eget blod på skolan så jag har alltid koll på mitt Hb. Blutsaften höjde mitt Hb snabbare än någon tablett jag någonsin provat. Nackdelen är att det smakar röv och är dyrt.

• mamaG

Jag fick tvärtom diarré av dem. Har testat tre olika. Det blev på den nivån att all mat bara rann igenom. Läkaren har sagt att det blir att få en påse blod om nivåerna blir låga även denna gång..

• Milie

Hoho! Jag är ju någonstans mitt i smeten (BF 13 juni) och har nu gått HALVVÄGS! Sjukt coolt. Tiden går fort men ändå långsamt eftersom jag har RUL imorgon. För första gången i graviditeten är jag liiite nervös.

• mamaG

Lycka till! Jag har bf 22 juni och rul på torsdag. Är det första barnet och har du gjort ul tidigare? Väldigt spännande! :)

• Tanya6
    Milie skrev 2015-01-25 08:46:02 följande:

Hoho! Jag är ju någonstans mitt i smeten (BF 13 juni) och har nu gått HALVVÄGS! Sjukt coolt. Tiden går fort men ändå långsamt eftersom jag har RUL imorgon. För första gången i graviditeten är jag liiite nervös.

phpcnVnss90531.jpg

Vad sent du får göra rul. Jag gör mitt på tors, är då i v18+3. Är stundom ångestladdad, stundom förväntansfull :D
  • pottan
    Milie skrev 2015-01-25 08:46:02 följande:

Jag har också mitt rul sent, kommer vara i v 20, tror de e många bebbar på g runt trestad i sommar
  • mamaG

Jag hade mitt första RUL i v 19+6 och den här gången kommer det att vara på 19+3. Tror inte det är så himla sent. Man ska väl göra det mellan v 18-21 för att det ska vara "giltigt", för det är väl sen efter vecka 21 de stora individuella skillnaderna på fostret syns. Mellan 18-21 ser väl de flesta väldigt lika ut, både i storlek och utveckling.

• mamaG

Jag hade mitt första RUL i v 19+6 och den här gången kommer det att vara på 19+3. Tror inte det är så himla sent. Man ska väl göra det mellan v 18-21 för att det ska vara "giltigt", för det är väl sen efter vecka 21 de stora individuella skillnaderna på fostret syns. Mellan 18-21 ser väl de flesta väldigt lika ut, både i storlek och utveckling.