Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Milie
    Kaprifola skrev 2015-02-02 15:57:56 följande:

Jag var på vårt andra ultraljud idag. Var sjukt nervös imorse trots att jag varit lugn till dess. Doktorn sa att allt ser normalt ut. Anledningen till att jag fått gått tillbaka var att vi har en livlig bebis som inte ligger stilla och inte gav så bra kort för bm att mäta lårben och huvud. Jag vart framflyttad en dryg vecka till 16 Juni.

Min faster berättade att jag skulle kolla upp när det var fullmåne i närheten av mitt bf datum då många barn föds just när det är fullmåne. Givetvis kollade jag när jag kom hem på kalendern och det visar sig att 16 Juni har just fullmåne! =) Det ska bli spännande och se om det stämmer =) Har någon annan hört talas om det?

Svårt att hitta någon direkt statistik men jag gick in och kollade på olika års vanligaste födelsedagar och jämförde med när det varit fullmåne. Där prickade ingen av de vanligaste födelsedagarna in någon fullmåne.
  • Whizzer

Phuuu.. nu kan jag pusta ut, RUL avklarat! Och såklart så såg allt bara bra ut, helt perfekt och med moderkakan i framvägg osv. Med största sannolikhet tittar det ut en tjej i slutet på juni!

Att man måste hålla på och noja hela tiden då.. men nu är det Slut med det, nu tänker jag börja njuta fullt ut! (Vågade inte dra ut några havandeskapsansökningar på jobbet inatt som jag hade tänkt, ville inte jinxa något)

• aleydis

Jag var på vårt andra ultraljud idag. Var sjukt nervös imorse trots att jag varit lugn till dess. Doktorn sa att allt ser normalt ut. Anledningen till att jag fått gått tillbaka var att vi har en livlig bebis som inte ligger stilla och inte gav så bra kort för bm att mäta lårben och huvud. Jag vart framflyttad en dryg vecka till 16 Juni.

Min faster berättade att jag skulle kolla upp när det var fullmåne i närheten av mitt bf datum då många barn föds just när det är fullmåne. Givetvis kollade jag när jag kom hem på kalendern och det visar sig att 16 Juni har just fullmåne! =) Det ska bli spännande och se om det stämmer =) Har någon annan hört talas om det?

På förlossningen säger de oxå att något fler barn föds vid fullmåne :). Jag är beräknad 5:E juni och fullmåne är 2a, vi får väl se hur det blir :)
  • Nillan77

Fullmåne 16 juni? Då äg det nymåne och månen syns inte alls. Fullmånen är 2 juni och nästa är 2 juli. 16 juni är således mittemellan två fullmånar.
  • pottan

Vart på Rul idag och det var tydligt att det är en pojke som gömmer sig därinne :) hade de på känn även om jag hade hoppats på en tjej, kanske nästa gång, nu ska de väljas tapet och förhandlas fram namn på den lille killen

Blev flyttad nästan en vecka bak så är imorgon v 20+0

• Kaprifola
    Nillan77 skrev 2015-02-02 18:53:43 följande:
    Fullmåne 16 juni? Då äg det nymåne och månen syns inte alls. Fullmånen är 2 juni och nästa är 2 juli. 16 juni är således mittemellan två fullmånar.
    Jaha!! Då visar min kalender fel =) Jag får väl se om det blir en tidig bebis den 2 Juni då :D

Spännande att se hur det går för dig aleydis! Du var ju närmre i datum =)
  • Edde
    Whizzer skrev 2015-02-02 17:12:32 följande:

Phuuu.. nu kan jag pusta ut, RUL avklarat! Och såklart så såg allt bara bra ut, helt perfekt och med moderkakan i framvägg osv. Med största sannolikhet tittar det ut en tjej i slutet på juni!

Att man måste hålla på och noja hela tiden då.. men nu är det Slut med det, nu tänker jag börja njuta fullt ut! (Vågade inte dra ut några havandeskapsansökningar på jobbet inatt som jag hade tänkt, ville inte jinxa något)

Härligt att det gick bra!

Det där nojandet är nog en pärs. Jag försöker släppa det och tänka att allt ju har varit bra hittils och för de allra flesta så går det bra. Varför skulle man inte vara en av de flesta? Lätt att fastna i en spiral av onda tankar.

Ultran har nog definitivt lugnat, och jag hoppas lugnet håller i sig. Ska få en doppler till låns, det kommer nog kännas skönt att nu och då kunna lyssna efter.
  • lillsnuttan5

Hallå.

Jag har bf 5 juni. Varit sjukskriven sen vecka 8.

Någon mer i samma trista sits?

Jag är väldigt uttråkad på dagarna. Jag har gott om tid att planera å fundera, så jag har skrivit en lista på sånt som behövs inhandlas.

Men det jag undrar är om det är för tidigt att inhandla saker?

Hittar ju en del fynd när jag sitter å surfar. Slutreor och sånt

Men blir lite osäker när jag kommer till kassan.. de är iaf 4 månader kvar.

Fick hem vagnen igår iaf

• Wilbes
    lillsnuttan5 skrev 2015-02-03 13:23:55 följande:

Hallå.

Jag har bf 5 juni. Varit sjukskriven sen vecka 8.

Någon mer i samma trista sits?

Jag är väldigt uttråkad på dagarna. Jag har gott om tid att planera å fundera, så jag har skrivit en lista på sånt som behövs inhandlas.

Men det jag undrar är om det är för tidigt att inhandla saker?

Hittar ju en del fynd när jag sitter å surfar. Slutreor och sånt

Men blir lite osäker när jag kommer till kassan.. de är iaf 4 månader kvar.

Fick hem vagnen igår iaf

Är gravid i v 23 och har varit hemma hela tiden har endast pluggat på distans men annars hade jag varit sjukskriven nu är jag sjukskriven för foglossning och sammandragar.

Är fruktansvärt rastlös... har börjat virka på en filt till bebis för att ha något att göra.

Själv har jag handlat allt redan och är färdig finns inget jag måste handla till bebis mer än några paket blöjor nr 1.
  • lillsnuttan5
    Wilbes skrev 2015-02-03 14:14:08 följande:

Är gravid i v 23 och har varit hemma hela tiden har endast pluggat på distans men annars hade jag varit sjukskriven nu är jag sjukskriven för foglossning och sammandragar.

Är fruktansvärt rastlös... har börjat virka på en filt till bebis för att ha något att göra.

Själv har jag handlat allt redan och är färdig finns inget jag måste handla till bebis mer än några paket blöjor nr 1.

Oj allt redan

Är de första barnet?

Jag väntar andra, men känns ändå märkligt handla bebis saker redan

hade tydligen inte så mycket kvar från första barnet. Jag har en dotter och ska få en grabb nu. Och jag vill inte ha massa rosa till honom heller så

jag har också foglossning. Så att springa i affärer är inget att fördriva dagarna med direkt.