• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • EW82

Hej alla glada! :)
    Är framflyttad en vecka så är v 21 och inte 20 som jag trodde, i torsdags var lyckan total när jag fick se HENNE som ninjar omkring där inne på RUL! Helt fantastiskt och jag svävar på rosa moln Hjärta
    Eftersom jag har moderkakan framtill borde jag inte känna henne så mkt som jag gör, men fantastiskt glad att jag har den där som lite stötdämpare så mkt som hon far runt Skrattande Jag mår ohyfsat bra och inga problem förrutom att promenaden med 3 stora hundar får mig att flåsa lite extra mycket. Börjar känna mig lite tyngre vid rörelser.
    Jag bjuder på en bild på min mage som jag tog förra veckan (syns inte så jätte mkt än då jag gått ner ca 10kg i mig självt sen graviditeten började) och en bild på själva underverket :) Väntar bara på att det ska säga poff och jag också ska få sån stor fin gravidmage Gravid

• Hilda07
    Whizzer skrev 2015-01-24 22:49:05 följande:

Usch tjejer, var försiktig med era blodvärden. Det är.väldigt påfrestande för hjärtat när Hb ligger lågt. jobbar som hjärtsjuksköterska och pysslar med kvalitetsregister för hjärtinfarkter. Näst största orsaken till hjärtinfarkt är syrebrist, som t.ex propp eller lågt hb.

Hualigen vad läskigt! Men jag kan mycket väl förstå att så är fallet eftersom jag verkligen känner hur ansträngt det är...Måste måste försöka få i mig järn.
  • Milie
    mamaG skrev 2015-01-25 10:21:09 följande:

Lycka till! Jag har bf 22 juni och rul på torsdag. Är det första barnet och har du gjort ul tidigare? Väldigt spännande! :)

Tack! Ja, det är första barnet. Jag gjorde ett ultraljud i samband med KUB i vecka 13. Själv då? Första barnet? Tidigare UL?
    Tanya6 skrev 2015-01-25 10:27:47 följande:

Vad sent du får göra rul. Jag gör mitt på tors, är då i v18+3. Är stundom ångestladdad, stundom förväntansfull :D

Ja, det är verkligen blandade känslor inför RUL! Jo, jag är sent ute. Tidigast vecka 19 görs ultraljud i mitt län och min barnmorska räknar mig lite i underkant. Jag har kort cykel och blev framflyttad på KUB som gjordes privat så min BM är lite "efter". Sen har jag en teori om att de som inte gjort något tidigare ultraljud får gå före oss som gjort om det är många preggos.
  • Milie
    Pyssilullan skrev 2015-01-26 09:26:20 följande:

Någon som tänkt göra titt ut? 4 d ultraljud? Vad kostar det? Någon som funderat på det?

Det vore coolt, men jag tror verkligen inte att de har tekniken här i lilla Örnsköldsvik. Jag studerar i Umeå och där har vi fått undersöka varandras hjärtan med ultraljud och då fick vi se 3D-läget på den maskinen, så i Umeå finns det. Jag kommer dock inte åka dit för det. Jag tycker det är nog coolt med 2D, hehe.
  • Tanya6
    Milie skrev 2015-01-26 09:35:05 följande:
    Det vore coolt, men jag tror verkligen inte att de har tekniken här i lilla Örnsköldsvik. Jag studerar i Umeå och där har vi fått undersöka varandras hjärtan med ultraljud och då fick vi se 3D-läget på den maskinen, så i Umeå finns det. Jag kommer dock inte åka dit för det. Jag tycker det är nog coolt med 2D, hehe.
    Så du bor i ö-vik och pendlar till Umeå? Jag undrar bara eftersom jag bor i Umeå :)

Jo, jag tror de har både 3d och 4d här, men jag har bara fått vanligt 2d innan. Jag ska fråga om de kan göra 4 eller 3D på tors :) men det beror nog på om inte de apparaterna är upptagna
  • vikarien

Har ni vaccinerat er mot influensan? Fick rekommendationen att göra det efter UL, men är det lönt nu?

Ska till VC med min astma idag så får väl fråga, men känns ju sent att göra det nu

• Wilbes

Jag har vaccinerat mig för flera veckor sen när jag passerat v 16. Så en vecka innan jul drygt. Maken och barnen har precis legat i influensa så jag är glad att jag tog den..

• vikarien
    Wilbes skrev 2015-01-26 10:51:33 följande:

Jag har vaccinerat mig för flera veckor sen när jag passerat v 16. Så en vecka innan jul drygt. Maken och barnen har precis legat i influensa så jag är glad att jag tog den..

Du gjorde det så tidigt alltså? :-O

Min BM sa att man tidigast gör det i vecka 20 och efter RUL.

Du fick inga biverkningar eller så?
  • Wilbes
    vikarien skrev 2015-01-26 10:53:56 följande:

Du gjorde det så tidigt alltså? :-O

Min BM sa att man tidigast gör det i vecka 20 och efter RUL.

Du fick inga biverkningar eller så?

Enda anledningen till att man inte ska ta den innan är för att dem inte ska få skit om de är något fel på barnet på ul. Det är alltså för att rädda sin egen rygg... men nej har inte fått några biverkningar