• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Lokattis
    Citronmelon skrev 2015-01-27 19:16:27 följande:

Vad roligt hur ofta träffar du barnmorskan? Jag fick tid igår (21+0) fast enligt BM 20+6.. Sen har jag inte tid förrän i vecka 26, känns ju som att det är lång tid.. Fast det kanske är normalt?

... och jag har också BF 7 juni Träffade BM i v 21 och ska på nästa möte typ i v 26, så det känns ju ganska lika
  • hemligönskan
    Lokattis skrev 2015-01-29 21:06:32 följande:
    ... och jag har också BF 7 juni Träffade BM i v 21 och ska på nästa möte typ i v 26, så det känns ju ganska lika
    Vad roligt att vi är flera som har samma dag! :D

Så mysigt, jag har en kvällsrutin.. precis innan jag ska sova så ligger jag och klappar, stryker på magen där han ligger och ligger och tänker på hur han ligger där inne och myser :) somnar oftast med händerna på magen, och när jag vaknar under natten kan jag ligga med en hand bakom huvudet, men alltid en hand på magen :D

Innan jag blev gravid så for mina händer alltid upp bakom huvudet men av någon anledning så håller jag undermedvetet kvar på magen för att skydda och mysa :)
  • kazamaj

Hejsan! Här är ännu en med bl i juni. Bebis är beräknad 22 juni men vi kommer snittas så bebis kommer 1-2 veckor tidigare.

Vi har inte tagit reda på könet denna gång. Men det är andra barnet :) har en son på snart 2 år!

• vikarien
    Gummsan skrev 2015-01-31 14:08:26 följande:

Bara jag som ännu dör av trötthet och orkeslöshet varje dag??

Nä samma här! Tröttheten i början var ingenting mot detta :-O

Lipfärdig varje morgon när klockan ringer.

Försöker jobba så mycket som möjligt för att få upp min fp (fast på 50%, timmar på resten) men shit vad trött jag är, är knappt människa på hela dagen. Igår somnade jag i soffan vid 17, vaknade vid 19 när sambon hade maten färdig. Gick upp och la mig för natten vid 21 och sambon väckte mig 10!! Idag :-O
  • Tanya6

Ja! Och sömnbristen har kommit som ett brev på posten :(. Ibland vaknar jag redan kl 2 på natten och ligger vaken till jag ska upp vid 7
  • Hilda07

Nä samma här..men för mig är det nog järnbristen som jag verkligen inte vet hur jag ska få bukt på :( 
  • cher82

Jag har också varit sjukligt trött, tillslut tog läkaren lite prover och det visade sig att jag hade stor brist på B12 och D-vitamin! Har käkat medicin typ 2 veckor nu och är så otroligt mycket piggare nu! Just D-vitaminbrist var vanligt nu sa läkaren då vi inte sett solen mycket i höst/vinter.

• vikarien
    cher82 skrev 2015-01-31 18:35:27 följande:

Jag har också varit sjukligt trött, tillslut tog läkaren lite prover och det visade sig att jag hade stor brist på B12 och D-vitamin! Har käkat medicin typ 2 veckor nu och är så otroligt mycket piggare nu! Just D-vitaminbrist var vanligt nu sa läkaren då vi inte sett solen mycket i höst/vinter.

Har B12-brist som jag medicineras för sedan innan, och har frågar om höjd dos nu under grav. men inte fått något ordentligt svar.

Kanske kan vara det trots allt?

Får nog ringa BM på måndag så dom får kolla det och järnet.
  • kazamaj

Nej usch! Du är inte den enda. Jag kommer knappt ur sängen på mornarna. Och på dagarna är jag helt slut! Hade jag haft möjlighwten hade jag noh sovit mig igenom hela graviditeten. Fattar inte hur man kan vara så trött -.-

Hade väldigt lågt hb tidigare, men efter att ha ätit järntabletter ett tag så är det nu normalt. Tröttheten är dock densamma.