• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Milie
    Citronmelon skrev 2015-01-26 19:52:58 följande:

Hej! Känner mig lite förvirrad över alla datum som florerar gällande vilken vecka man är i. Enligt läkaren på RUL den 7 januari så var jag då i 18+2, vilket innebär att jag går in i en ny vecka på måndagar, BF 7 juni.

När jag träffade BM idag så sa hon att jag går in i en ny vecka på tisdagar vilket innebär enligt henne att jag idag är i 20+6 eftersom BF är 7 juni. Så nu vet jag inte riktigt vad som stämmer, inte för att det spelar någon roll, barnet kommer ju ändå när den vill.. Några ideér?

Fick tyvärr ingen bild från RUL då läkaren glömde spara bilderna.. Någon som varit med om samma sak?

Var jag du skulle jag utgå från apparna jag använder. Har du BF 7 juni inmatat i dem så ska det stämma.

Det där med att glömma spara bilder lät ju helt värdelöst. Jag hade blivit sjukt irriterad.
  • Whizzer

Nästa måndag ät fet vår tur för RUL! Gjorde ju KUB-UL innan jul och blev glad att det var något där och att det levde.. bara hoppas att det ser lika bra ut nästa vecka, avsaknaden av symtom är inte kul så man hinner ju hitta på en massa dumma tankar

• Citronmelon
    Milie skrev 2015-01-26 21:56:26 följande:

Var jag du skulle jag utgå från apparna jag använder. Har du BF 7 juni inmatat i dem så ska det stämma.

Det där med att glömma spara bilder lät ju helt värdelöst. Jag hade blivit sjukt irriterad.

Ah ok, då har BM fel, kollar på pappret från RUL och då byter jag vecka på måndagar. Apparna stämmer överens med RUL datumet. Jo, blev riktigt besviken över att inte få en bild! Tur att allt var bra iaf
  • hemligönskan
    Citronmelon skrev 2015-01-26 19:52:58 följande:

Hej! Känner mig lite förvirrad över alla datum som florerar gällande vilken vecka man är i. Enligt läkaren på RUL den 7 januari så var jag då i 18+2, vilket innebär att jag går in i en ny vecka på måndagar, BF 7 juni.

När jag träffade BM idag så sa hon att jag går in i en ny vecka på tisdagar vilket innebär enligt henne att jag idag är i 20+6 eftersom BF är 7 juni. Så nu vet jag inte riktigt vad som stämmer, inte för att det spelar någon roll, barnet kommer ju ändå när den vill.. Några ideér?

Fick tyvärr ingen bild från RUL då läkaren glömde spara bilderna.. Någon som varit med om samma sak?

Jag har också BF den 7 juni :) jag byter vecka på måndagar och jag är i vecka 21+1(v22)
  • Staffelove

Det efter längtade ultraljudet är imorgon men känner mig skräck slagen och nervös hoppas så att den lilla ninjan i magen mår bra.

• Citronmelon
    hemligönskan skrev 2015-01-27 07:21:36 följande:

Jag har också BF den 7 juni :) jag byter vecka på måndagar och jag är i vecka 21+1(v22)

Vad roligt hur ofta träffar du barnmorskan? Jag fick tid igår (21+0) fast enligt BM 20+6.. Sen har jag inte tid förrän i vecka 26, känns ju som att det är lång tid.. Fast det kanske är normalt?
  • Citronmelon
    Diamant skrev 2015-01-27 16:01:33 följande:

Detta är anledningen till att barnmorskorna benämner veckorna olika:

www.tryggabarn.nu/gravid/under-graviditeten/nar-kommer-barnet-sa-raknar-du/hur-raknas-graviditetsvecka

Jo är helt med på det, fick dock ett nytt datum vid RUL av en läkare som gjorde ultraljudet.. Tycker BM borde rätta sig efter det datumet. Jag kanske borde byta BM, hon verkar ju vara slarvig eller nåt
  • vikarien
    suss85 skrev 2015-01-27 21:14:38 följande:

Har ni börjat handla till era små? :)

Ja nu efter RUL har jag inte kunnat låta bli

Inte så mycket än men några klädesplagg har det blivit

Sen köpte vi ett skötbord härromdagen, dök upp ett till bra pris på en köp och säljsida på Facebook.

Babyskyddet beställde jag på jollyroom i söndags, var ett riktigt bra erbjudande nu så då kändes det bara dumt att vänta.

Är ju fördelen att man kan fynda lite på reorna