• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • helenis

Hej hej,

Vi väntar vårat första barn som är en liten prinsessa. Mycket tankar och funderingar som snurrar men väntar otåligt!

Är idag i 22+5 och alla jag träffar frågar ivrigt "sparkar hon mycket?" och varje gång undrar jag vad som är mycket? Nån gång om dagen kan jag känna något som fladdrar/bubblar till väldigt långt ner i buken. I övrigt känner jag ingenting. Är det "normalt"? Allt ser bra ut på ultraljuden.

I övrigt börjar jag känna av foglossning. Molnande värk och nu börjar det kännas som hugg i ljumskarna. Jag har sedan tidigare roterande bäcken så antar att jag ät extra känslig. Hur långt har det gått innan ni andra sjukskrivits? Vissa nätter kan jag inte sova pga värken.

• kanien
    helenis skrev 2015-02-10 21:29:03 följande:

Hej hej,

Vi väntar vårat första barn som är en liten prinsessa. Mycket tankar och funderingar som snurrar men väntar otåligt!

Är idag i 22+5 och alla jag träffar frågar ivrigt "sparkar hon mycket?" och varje gång undrar jag vad som är mycket? Nån gång om dagen kan jag känna något som fladdrar/bubblar till väldigt långt ner i buken. I övrigt känner jag ingenting. Är det "normalt"? Allt ser bra ut på ultraljuden.

I övrigt börjar jag känna av foglossning. Molnande värk och nu börjar det kännas som hugg i ljumskarna. Jag har sedan tidigare roterande bäcken så antar att jag ät extra känslig. Hur långt har det gått innan ni andra sjukskrivits? Vissa nätter kan jag inte sova pga värken.

Det är samma för mig med rörelserna! Nu är jag visserligen i v.24+2 så jag börjar känna av det lite mer för varje dag men förmodligen sparkar våra prinsessor in mot ryggen på oss!

Jag blev sjukskriven nästan direkt när jag fick problem med fogarna..först 50% från den 13 jan men det funkade inte och den 21 jan utökade läkaren till 100%, ska tillbaka till honom idag för att förlänga sjukskrivningen.. Har även gått till sjukgymnast och fått lånat hem en tens maskin som ger mig elstötar i ryggen vid behov, som en smärtlindring + att jag har skärper, det fick jag av min bm i ca v.20
  • 87mli

Jag är i v 21+4 och har hittills inte känt något alls, varken fladder eller sparkar. Så det är skönt att höra att det finns fler som inte känner så mycket från sina bebisar, även fast allt såg fint ut på ultraljudet blir man stundvis lite orolig. Min moderkaka ligger visserligen i framvägg så den dämpar ju en del, hur ligger era?

• hemligönskan
    87mli skrev 2015-02-11 09:12:20 följande:

Jag är i v 21+4 och har hittills inte känt något alls, varken fladder eller sparkar. Så det är skönt att höra att det finns fler som inte känner så mycket från sina bebisar, även fast allt såg fint ut på ultraljudet blir man stundvis lite orolig. Min moderkaka ligger visserligen i framvägg så den dämpar ju en del, hur ligger era?

ja, jag har inte känt mycket heller. Vissa dagar så känner jag något som jag tror är buffar/sparkar så jag brukar tänka att det är det. Sedan har min mage knappt växt heller så känner mig så otroligt ogravid, haha!
  • kanien

Min moderkaka låg både i fram & bakvägg sa dom, jag fattade inte riktigt men lät typ som att den låg mitt i eller nått :S jag har fått en bauta mage tycker jag! Ska till bm idag och väga och mäta så det ska bli spännande att se vad hon säger
  • 87mli
    hemligönskan skrev 2015-02-11 09:24:52 följande:
    ja, jag har inte känt mycket heller. Vissa dagar så känner jag något som jag tror är buffar/sparkar så jag brukar tänka att det är det. Sedan har min mage knappt växt heller så känner mig så otroligt ogravid, haha!

Jag känner mig också ganska ogravid, visserligen tycker jag att min mage blivit jättestor bara senaste veckan men i övrigt känner jag inte av något. Egentligen borde man väl mest vara tacksam att man inte känner av några graviditetsproblem (peppar, peppar..) men man kan ju inte låta bli att ibland bli lite orolig.

kanien skrev 2015-02-11 09:34:55 följande:
    Min moderkaka låg både i fram & bakvägg sa dom, jag fattade inte riktigt men lät typ som att den låg mitt i eller nått :S jag har fått en bauta mage tycker jag! Ska till bm idag och väga och mäta så det ska bli spännande att se vad hon säger

Hmm, både fram- och bakvägg lät ju spännande. Lycka till hos bm Glad

• LindaMari
    Kaprifola skrev 2015-02-09 21:44:05 följande:

jag sitter framför teven och äter på lite physalis. Var inte super uppmärksam och tog en tugga av en och när jag efter såg på tuggan som var kvar så såg jag att den var möglig och att jag råkat få i mig en liiiten bit av det. Jag hade dessvärre redan svalt när jag såg detta.
    Det var knappt en knappnål som ja fick i mig.

Det borde inte vara hela världen va?

Jag som i vanliga fall har lätt att nojja över saker :/
    Jag försöker tänka på att det finns människor som röker, dricker alkohol, tar droger, äter mögelost och annat som inte är bra för gravida ( kanske inte nån över huvudtaget i vissa fall) och jag sköter mig med allt annat man inte ska äta enligt livsmedelsverkets råd. Att det borde inte vara farligt..

Oroa dig inte. Mögel är inte fosterskadande :)
  • Whizzer

Har också i framvägg, så jag känner heller ingenting.. känner mig så ogravid emellanåt, men jag har bestämt mig för att försöka trycka undan de tankarna.

Känner mig gravid när jag tar på mig mina "normalkläder" då det är lite spänt att försöka knäppa knappen. Införskaffade därför två par gravidbyxor igår, och helt plötsligt känner jag mig ogravid igen då det bara är "magfluffet" som fick extra plats typ... ursköna att ha på sig hur som helst

• Frallanz

Är i v22 (21+5) och har moderkakan i framvägg.

Känner knuffar och puffar från lillprinsen då o då, inte ofta men några gånger under dagen :) känns mest då jag sitter eller ligger. Min sambo skulle lyssna på magen här i veckan som var men fick istället 3 sparkar o ansiktet haha :) men utöver det har vi inte känt något utvändigt. Detta var då jag låg avslappnat på rygg på golvet.
  • Fröken1987

Oj vad tiden rusar! Redan vecka 26 imorgon:)

Ställde mig på vågen imorse och har gått upp 5,5 kg sen jag blev gravid. Jag vet att det är individuellt och att är man smal från början så går man upp lite mer och tvärtom, om man är överviktig.

Hur ser det ut för er i ungefär samma vecka?

Ha en bra dag:)