• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • kanien
    Fröken1987 skrev 2015-02-13 07:00:31 följande:

Oj vad tiden rusar! Redan vecka 26 imorgon:)

Ställde mig på vågen imorse och har gått upp 5,5 kg sen jag blev gravid. Jag vet att det är individuellt och att är man smal från början så går man upp lite mer och tvärtom, om man är överviktig.

Hur ser det ut för er i ungefär samma vecka?

Ha en bra dag:)

Jag går in i v.26 på måndag och i förrgår hos barnmorskan så hade jag gått upp 8kg sedan inskrivningen, men jag äter som en häst så inte konstigt! Hade ett högt sf-mått på 27 också :-P
  • lillsnuttan5

Ställde mig på vågen imorse och har gått upp 5,5 kg sen jag blev gravid. Jag vet att det är individuellt och att är man smal från början så går man upp lite mer och tvärtom, om man är överviktig.

Jag har just inte gått upp något. Går in i vecka 25 imorgon.

Men det beror nog på att jag redan låg över min vikt när jag blev gravid i september, hade inte hunnit göra mig av med semesterkilona och så är jag inte särskilt hungrig heller.

1/3 pizza och jag sprängs känns det som.

Men jag tror semesterkilona omvandlats till gravidkilon så ungefär 5+
  • AnnieD_82

Då hoppar jag också in i tråden. Just nu gravid i v 23+4 med första barnet - äntligen efter tre års kämpande mot PCOS med dylika behandlingar innan jag plötsligt blöev gravid på naturlig väg.

Har en livlig liten grabb i magen som håller mig alert med sina sparkar hela dagarna (moderkakan i bakvägg).

Är lite fundersam på hur mycket han egentligen sparkar, jag känner av regelrätta sparkar/buffar minst en 10-30 gånger i timmen i snitt - vissa timmar mer andra timmar mindre. Har varit så sen runt vecka 20-21.

Hur mycket sparkar era små runt samma veckor (cirka 21-25)?

• AnnieD_82

Jag har gått upp sju kilo sist jag ställde mig på vågen. Låter mer än vad det ser ut, men sen var jag kanske smal innan också. Antar att kroppen lägger på sig vad den behöver eftersom jag fortfarande tränar & äter hälsosamt och inte så mycket mer än tidigare :)
  • Fröken1987
    kanien skrev 2015-02-13 09:23:33 följande:
    Jag går in i v.26 på måndag och i förrgår hos barnmorskan så hade jag gått upp 8kg sedan inskrivningen, men jag äter som en häst så inte konstigt! Hade ett högt sf-mått på 27 också :-P
    Som en häst, haha:P sf mått kommer jag knappt ihåg, vet dock att jag låg precis på mittenstrecket=) Mycket siffror att hålla koll på!! Min bm sa att finns det långa anlag kan sf måttet bli större osv, jag själv är 1.80 så kommer säkert också hamna något högre än medel sen.
    lillsnuttan5 skrev 2015-02-13 09:35:32 följande:
    Jag har just inte gått upp något. Går in i vecka 25 imorgon.

Men det beror nog på att jag redan låg över min vikt när jag blev gravid i september, hade inte hunnit göra mig av med semesterkilona och så är jag inte särskilt hungrig heller.

1/3 pizza och jag sprängs känns det som.

Men jag tror semesterkilona omvandlats till gravidkilon så ungefär 5+
    Jag känner lite likadant, blir sprängmätt fort! Tur då att kilona omvandlas och inte blir 5 till=)
    AnnieD_82 skrev 2015-02-13 10:20:38 följande:
    Jag har gått upp sju kilo sist jag ställde mig på vågen. Låter mer än vad det ser ut, men sen var jag kanske smal innan också. Antar att kroppen lägger på sig vad den behöver eftersom jag fortfarande tränar & äter hälsosamt och inte så mycket mer än tidigare :)
    Ja det är nog sant. Jag är verkligen inte aktiv för 5 öre, har aldrig varit innan jag blev gravid heller. Min vision var att bli duktig nu i väntans tider, men nä.. lusten sviker:P Jag äter inte heller så mycket mer nu än innan, så kroppen tar nog vad den behöver som du säger=)

• Fröken1987
    AnnieD_82 skrev 2015-02-13 10:19:23 följande:

Då hoppar jag också in i tråden. Just nu gravid i v 23+4 med första barnet - äntligen efter tre års kämpande mot PCOS med dylika behandlingar innan jag plötsligt blöev gravid på naturlig väg.

Har en livlig liten grabb i magen som håller mig alert med sina sparkar hela dagarna (moderkakan i bakvägg).

Är lite fundersam på hur mycket han egentligen sparkar, jag känner av regelrätta sparkar/buffar minst en 10-30 gånger i timmen i snitt - vissa timmar mer andra timmar mindre. Har varit så sen runt vecka 20-21.

Välkommen=)
    Jag har också PCOS, blev gravid precis innan vi skulle börja med pergotime ( sabla tajming=))

Har också en livlig gosse i magen, svårt att säga hur mycket, men känner av det flera gånger i timmen precis som du. Är i vecka 25. Har moderkakan i framvägg så började inte känna något förrän vecka 22-23 någon gång.
  • Milie
    AnnieD_82 skrev 2015-02-13 10:19:23 följande:

Oj, vad ofta. Jag har just börjat känna sparkar eftersom jag har moderkakan i framvägg. Jag är 22+0 idag. Hade tänkt skriva att bebis buffar/sparkar ett par eller tre gånger per dag, men nu när jag verkligen känner efter så är det nog en liten dunk då och då. Jag kanske redan har börjat vänja mig. Jag reagerar nog inte förrän det kommer en lite mer rejäl spark.

Visserligen sitter jag vid datorn just nu, och då sitter jag som en hösäck. Det brukar få igång bebis. Är jag uppe och går så brukar det vara lugnt. Antingen så tänker jag inte på sparkarna eller så vaggas bebis till sömns då jag går omkring.
  • Citronmelon

Har en massa problem med uvi, någon annan?

Är inne på min 3:e antibiotikakur, ska sedan fortsätta äta profylax i 2 månader (furandatin)

Vad gäller Bf datum, min barnmorska vägrar rätta sig efter fastsatta datumet som gjordes på ultraljudet ( jag byter enligt ultraljudet vecka på måndagar) min BM säger tisdagar..men mitt bf datum är 7 juni. BM kollar på sin snurra och tycker jag ska rätta mig efter hennes datum och inte efter det datum som KUB testet eller RUL fastställde. Är inte detta märkligt?

Min BM kunde inte förklara detta, hon har aldrig varit med om detta. Det ska tilläggas att hennes kollega höll med mig vad gällde datum efter snurran. Jag kommer nog att byta BM, hon känns väldigt arrogant. Någon som vart med om liknande?

• kanien
    Citronmelon skrev 2015-02-13 17:05:12 följande:

Har en massa problem med uvi, någon annan?

Är inne på min 3:e antibiotikakur, ska sedan fortsätta äta profylax i 2 månader (furandatin)

Vad gäller Bf datum, min barnmorska vägrar rätta sig efter fastsatta datumet som gjordes på ultraljudet ( jag byter enligt ultraljudet vecka på måndagar) min BM säger tisdagar..men mitt bf datum är 7 juni. BM kollar på sin snurra och tycker jag ska rätta mig efter hennes datum och inte efter det datum som KUB testet eller RUL fastställde. Är inte detta märkligt?

Min BM kunde inte förklara detta, hon har aldrig varit med om detta. Det ska tilläggas att hennes kollega höll med mig vad gällde datum efter snurran. Jag kommer nog att byta BM, hon känns väldigt arrogant. Någon som vart med om liknande?

EXAKT lika här!! Haft 2 uvier och äter nu furendantin och under mitt RUL så sa bm att bf är 31 maj, både jag och sambon hörde det + att vi diskuterade att det var skönt att höra maj istället för juni.. När jag fick noderskaps intyget står det bf 2 juni och jag ringer och ifrågasätter det och hon menar på att 2a juni är det som gäller och då ifrågasätter jag hur hon kunde säga 31 maj till oss på vårat RUL men hon minns inte det och hade ingen förklaring till det och hon hade heller aldrig varit med om det förut sa hon!! Sååå irriterande, men jag går efter 31 maj som vi fick höra från början! Vart i sverige gjorde du RUL? Jag gjorde i Västerås
  • Citronmelon
    kanien skrev 2015-02-13 18:43:22 följande:

EXAKT lika här!! Haft 2 uvier och äter nu furendantin och under mitt RUL så sa bm att bf är 31 maj, både jag och sambon hörde det + att vi diskuterade att det var skönt att höra maj istället för juni.. När jag fick noderskaps intyget står det bf 2 juni och jag ringer och ifrågasätter det och hon menar på att 2a juni är det som gäller och då ifrågasätter jag hur hon kunde säga 31 maj till oss på vårat RUL men hon minns inte det och hade ingen förklaring till det och hon hade heller aldrig varit med om det förut sa hon!! Sååå irriterande, men jag går efter 31 maj som vi fick höra från början! Vart i sverige gjorde du RUL? Jag gjorde i Västerås

Jag gjorde RUL i Helsingborg! Det märkliga är att det mer verkar vara en prestigegrej för BM än att hålla sig till fakta, det är ju fortfarande 7 juni som är BF enligt RUL. Är idag i 23+4 och byter vecka på måndagar. Enligt bm och hennes "snurra" så är jag i 23+3 idag och byter vecka på tisdagar.. Men enligt hennes teori så ska jag då egentligen ha 8 juni som bf. Nä jag byter bm på måndag, hon är inte särskilt trevlig heller.