• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • EW82
    Hej alla godingar Glad
    Ville bara dela min otroligt kaotiska situation som visade sig bli alldeles underbar..

Träffa pappan till barnet straxt efter det tog slut med mitt ex efter 2.5år. Blev pang förtjust och vips så blev jag gravid efter några veckor. (mitt i att jag kämpade för att få köpa ut huset vi ägde ihop, banker, behöver jag säga mer?!) Han har 2 barn och vill absolut inte ha ett till, just nu, kanske om några månder (dummaste kommentaren någonsin tror jag) 
    Kortfattat så blev jag efter jobbigaste veckorna i mitt liv, innan jag tog beslutet, dumpad mitt i smeten, alldeles själv och rådvill...
    Men i dec började jag träffa en suuuuperfin kille som accepterar att jag är gravid och får mig att må superbra Hjärta Man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda men just nu strålar jag och är superlycklig {#emotions_dlg.flower}

Jag sms all fakta som har med henne i magen (yes, det är en flicka) Gravid att göra till "pappan", men i mina ögon försvinner han mer och mer, han är biologisk pappa, visst, men om allt går som jag hoppas, inte så mycket mer..
    Att vara pappa har inte med blodsband att göra, utan om man finns där och att man faktiskt ÄR en pappa.

Annars har jag haft tur i graviditeten, är i v 24 nu och mer än halvvägs, trots moderkaka framåt så känner jag henne nått galet mycket. När jag vart på ul trodde hon som utförde det att jag hade en blivande gymnast i magen. Tungan ute
    Mådde illa första 6-7 v, annars mått förvånandsvärt bra. Först nu har jag gått ner på halvtid trots tungt fysiskt arbete som undersköterska på ett äldreboende.

Köpt dom mesta stora saker till henne, barnet, min dotter (fortfarande konstigt att säga det) och ska snart börja måla om i det som ska bli barnrummet. Inga mamma kläder ännu men börjar bli dags för byxor iallafall.. *phu* 

Så slutorden måste nog bli, snart vår, känslorna på topp, löjligt nykär, hon sprattlar värre än värst i magen, äger mitt eget hus, fast jobb som jag älskar, körkort och bil och underbara människor runt mig Hjärta Ibland kanske det faktiskt händer?! 

Stor kram på er alla där ute Solig 
  • Pyssilullan

Tjoohoo!

3.e BM besöket idag! V 26
    SF mått 25 cm
    Hjärtslag 144
    + 6.5 kilo sedan inskrivning (har övervikt sedan innan)

Snabbt avklarat och nu ser jag fram emot nästa besök i mars!

• aleydis
    EW82 skrev 2015-02-18 16:09:20 följande:

Hej alla godingar Glad
    Ville bara dela min otroligt kaotiska situation som visade sig bli alldeles underbar..

Träffa pappan till barnet straxt efter det tog slut med mitt ex efter 2.5år. Blev pang förtjust och vips så blev jag gravid efter några veckor. (mitt i att jag kämpade för att få köpa ut huset vi ägde ihop, banker, behöver jag säga mer?!) Han har 2 barn och vill absolut inte ha ett till, just nu, kanske om några månder (dummaste kommentaren någonsin tror jag) 
    Kortfattat så blev jag efter jobbigaste veckorna i mitt liv, innan jag tog beslutet, dumpad mitt i smeten, alldeles själv och rådvill...
    Men i dec började jag träffa en suuuuperfin kille som accepterar att jag är gravid och får mig att må superbra Hjärta Man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda men just nu strålar jag och är superlycklig {#emotions_dlg.flower}

Jag sms all fakta som har med henne i magen (yes, det är en flicka) Gravid att göra till "pappan", men i mina ögon försvinner han mer och mer, han är biologisk pappa, visst, men om allt går som jag hoppas, inte så mycket mer..
    Att vara pappa har inte med blodsband att göra, utan om man finns där och att man faktiskt ÄR en pappa.

Annars har jag haft tur i graviditeten, är i v 24 nu och mer än halvvägs, trots moderkaka framåt så känner jag henne nått galet mycket. När jag vart på ul trodde hon som utförde det att jag hade en blivande gymnast i magen. Tungan ute
    Mådde illa första 6-7 v, annars mått förvånandsvärt bra. Först nu har jag gått ner på halvtid trots tungt fysiskt arbete som undersköterska på ett äldreboende.

Köpt dom mesta stora saker till henne, barnet, min dotter (fortfarande konstigt att säga det) och ska snart börja måla om i det som ska bli barnrummet. Inga mamma kläder ännu men börjar bli dags för byxor iallafall.. *phu* 

Så slutorden måste nog bli, snart vår, känslorna på topp, löjligt nykär, hon sprattlar värre än värst i magen, äger mitt eget hus, fast jobb som jag älskar, körkort och bil och underbara människor runt mig Hjärta Ibland kanske det faktiskt händer?! 

Stor kram på er alla där ute Solig 

Vad fint att läsa din historia :). Skönt att allt verkar lösa sig och att du mår bra trots mkt kaos runt omkring
  • Pyssilullan

Lite dåligt drag här i tråden tyker jag!
    Men det ska vi väl ändra på! Hur mår ni?
    Jag har BF 1.a juni och går in i vecka 27 imorgon,
    Har mått bra hittills men börjat få mer och mer ont insida låg och liksom vid blygdbenet då jag går..

Idag på jobbet så hände också en oväntad grej, jag svimmade för ett par sekunder.
    Jag hade gått en promenad till jobbet, ätit en smörgås i farten och var på väg mot toaletten då allt blir totalt kaos, Jag kallsvettas, lät slita av mig koftan, blir yr och svagt illamående och känner paniken komma, VAD HÄNDER!
    Jag satte mig ner och allt blev svart någon sekund, sedan kom jag tillbaka igen lika fort men Yr och helt kall och blöt på kroppen.

Så obehagligt, vågade inte berätta för någon på jobbet heller, men efter att jag googlat en del så tyder det på mitt låga järnvärde? Vill aldrig mer behöva uppleva det. Nu hela dagen har jag känt mig extra trött/tung/dålig aptit osv.

Hur mår ni? Någon som varit med om liknande? Eller vet vad det kan varit?

• Frallanz
    Pyssilullan skrev 2015-02-23 14:56:59 följande:

Har mått bra hittills men börjat få mer och mer ont insida låg och liksom vid blygdbenet då jag går..

Idag på jobbet så hände också en oväntad grej, jag svimmade för ett par sekunder.
    Jag hade gått en promenad till jobbet, ätit en smörgås i farten och var på väg mot toaletten då allt blir totalt kaos, Jag kallsvettas, lät slita av mig koftan, blir yr och svagt illamående och känner paniken komma, VAD HÄNDER!
    Jag satte mig ner och allt blev svart någon sekund, sedan kom jag tillbaka igen lika fort men Yr och helt kall och blöt på kroppen.

Så obehagligt, vågade inte berätta för någon på jobbet heller, men efter att jag googlat en del så tyder det på mitt låga järnvärde? Vill aldrig mer behöva uppleva det. Nu hela dagen har jag känt mig extra trött/tung/dålig aptit osv.

Ja den står stilla tycker jag!

Är i v24 och går in i v25 på fredag, BF 16e juni och väntar en pojke :)

Jag mår bra, mått oförskämt bra hela grav, fram till för 2-3 veckor sedan när foglossningen började. Skall träffa sjukgymnast till veckan. Har som du, ont i bäckenet och vänster sida av svanken precis där "stjärtskåran" blörjat liksom. Gör ofattbart ont när jag ska (ursäkta) skita eller fisa, haha. När jag liksom ska trycka på litegranna bara så värker det. Sen om jag står/sitten längre tid så värker det i bäckenet. Så förstår att du har lire ont nu med.

Aldrig varit med om det du upplevde, dock är jag yr då o då men då brukar jag vila så går det över. Dricka mycket atten också! Hoppad du slipper vara med om det igen.
  • MiWe
    Pyssilullan skrev 2015-02-23 14:56:59 följande:

Kolla genast upp ditt Hb och blodtryck!
  • josefinost

Dom flesta är nog inne på Facebook och hänger. Jag var med i den gruppen men har nu gått ur då jag tyckte alla hela tiden "visste bäst", men det var ändå en trevlig grupp och alla höll god ton ????. Jag håller mig nog till den här sidan nu iaf ????

• Frallanz
    josefinost skrev 2015-02-23 20:25:36 följande:

Dom flesta är nog inne på Facebook och hänger. Jag var med i den gruppen men har nu gått ur då jag tyckte alla hela tiden "visste bäst", men det var ändå en trevlig grupp och alla höll god ton ????. Jag håller mig nog till den här sidan nu iaf ????

Jag går aldrig med på facebookgrupperna o så. Tycker det känns trevligare här inne faktiskt :) så håller med dig.
  • Wilbes
    josefinost skrev 2015-02-23 20:25:36 följande:

Jag är på båda ställena.. men kan nog känna att fb grupperna passar mig bättre i alla fall när de gäller att skriva. Här blir de så hattigt och alla inlägg ligger huller ombuller på fb så kan man läsa om man får svar på det man skrivit oxh undrat här får man leta efter svaren det funkar väl om man sitter vid datorn men på telefon blir de inte lika lätt.. men läser flera ggr om dan här även om jag skriver lite..
  • Carri12

Jag får inte tag på någon som kan "släppa in mig" i Facebookgruppen. Har skickat meddelande till Tinkywinky utan resultat. Någon som har ngt förslag på vad jag ska göra?