• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Gummsan
    EW82 skrev 2015-02-18 16:09:20 följande:

Hej alla godingar Glad
    Ville bara dela min otroligt kaotiska situation som visade sig bli alldeles underbar..

Träffa pappan till barnet straxt efter det tog slut med mitt ex efter 2.5år. Blev pang förtjust och vips så blev jag gravid efter några veckor. (mitt i att jag kämpade för att få köpa ut huset vi ägde ihop, banker, behöver jag säga mer?!) Han har 2 barn och vill absolut inte ha ett till, just nu, kanske om några månder (dummaste kommentaren någonsin tror jag) 
    Kortfattat så blev jag efter jobbigaste veckorna i mitt liv, innan jag tog beslutet, dumpad mitt i smeten, alldeles själv och rådvill...
    Men i dec började jag träffa en suuuuperfin kille som accepterar att jag är gravid och får mig att må superbra Hjärta Man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda men just nu strålar jag och är superlycklig {#emotions_dlg.flower}

Jag sms all fakta som har med henne i magen (yes, det är en flicka) Gravid att göra till "pappan", men i mina ögon försvinner han mer och mer, han är biologisk pappa, visst, men om allt går som jag hoppas, inte så mycket mer..
    Att vara pappa har inte med blodsband att göra, utan om man finns där och att man faktiskt ÄR en pappa.

Annars har jag haft tur i graviditeten, är i v 24 nu och mer än halvvägs, trots moderkaka framåt så känner jag henne nått galet mycket. När jag vart på ul trodde hon som utförde det att jag hade en blivande gymnast i magen. Tungan ute
    Mådde illa första 6-7 v, annars mått förvånandsvärt bra. Först nu har jag gått ner på halvtid trots tungt fysiskt arbete som undersköterska på ett äldreboende.

Köpt dom mesta stora saker till henne, barnet, min dotter (fortfarande konstigt att säga det) och ska snart börja måla om i det som ska bli barnrummet. Inga mamma kläder ännu men börjar bli dags för byxor iallafall.. *phu* 

Så slutorden måste nog bli, snart vår, känslorna på topp, löjligt nykär, hon sprattlar värre än värst i magen, äger mitt eget hus, fast jobb som jag älskar, körkort och bil och underbara människor runt mig Hjärta Ibland kanske det faktiskt händer?! 

Stor kram på er alla där ute Solig 

Härligt att du träffade en Go kille tillslut. Träffade själv min man när jag va gravid med mitt första barn och det är nu 11år sedan och vi väntar 5e gemensamma barnet nu
  • kanien

TINKYWINKY!!! Snääälla... Kan du lägga till mig i fb gruppen nu?! Jag kan inte PMa dig på familjeliv då jag inte vet hur man gör (har sagt det i flera månader nu) och har skrivit och bett dig lägga till mig förut men ingenting har hänt?! Jag är i v.27 nu och skulle gärna vilja bli med i gruppen innan lilltjejen föds... Siri Alina Karlenius heter jag på facebook!

• Wilbes
    Carri12 skrev 2015-02-23 23:12:32 följande:

Jag får inte tag på någon som kan "släppa in mig" i Facebookgruppen. Har skickat meddelande till Tinkywinky utan resultat. Någon som har ngt förslag på vad jag ska göra?

Om du lägger till mig som vän på fb kan jag lägga in dig i gruppen. Jessica Persson Hjorth.
  • Wilbes

Har lagt till er som lagt till mig som vän. Men en av er hade hunnit tagit bort förfrågan innan jag la till er i gruppen. Jag har haft annat att göra därför dröjde de lite.. ber om ursäkt.

• Carri12
    Wilbes skrev 2015-02-24 15:16:48 följande:

Har lagt till er som lagt till mig som vän. Men en av er hade hunnit tagit bort förfrågan innan jag la till er i gruppen. Jag har haft annat att göra därför dröjde de lite.. ber om ursäkt.

Tack snälla för hjälpen!
  • Wilbes

Vill bara säga att så vårat efternamn byte har gått igenom äntligen så är de nu Jessica Zyrenia som jag heter Om de är fler som vill bli tillagda i gruppen på fb för att undvika missförstånd.

• carolinheiner

Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.

Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).

• vincere

Men herregud! Vad skönt att ni båda klarade er. Knyta an kan jag förstå kan ta tid i sådana situationer, det kommer! All styrka till er och hoppas ni mår bra och att även du får den hjälp och stöd som DU behöver <3

carolinheiner skrev 2015-02-26 01:28:44 följande:

Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.

Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).

• carolinheiner
    vincere skrev 2015-02-26 06:33:53 följande:

Men herregud! Vad skönt att ni båda klarade er. Knyta an kan jag förstå kan ta tid i sådana situationer, det kommer! All styrka till er och hoppas ni mår bra och att även du får den hjälp och stöd som DU behöver <3

De gör de.. Men de kommer de känner ja :) han mår jätte bra. Klarar sig på bara respirator utan extra syre. :) å i morse ville han inte ligga på rygg mer utan vill vända sig å blev arg när han inte kunde själv. Så han blev inpackad å lagd på sidan å då blev han nöjd igen å somnade om :)
  • vikarien
    carolinheiner skrev 2015-02-26 01:28:44 följande:

Ojojoj stort grattis till en liten kille! <3

Hoppas att du får bra hjälp och stöttning av kurator/psykolog så du kan knyta an till det lilla pyret.