• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Amfam
    Awe83 skrev 2014-10-04 09:50:48 följande:

Hej. Jag tror på mamma Mia på söder. Där finns allt man behöver. Man behöver aldrig åka någonstans för att ta ett prov eller göra någon speciell undersökning. Har hört så bra om dem. Tyvärr är de ofta helt fullbokade, men jag fick ett inskrivningssamtal i slutet på okt. Då är jag i v. 9-10. De vill gärna träffa en innan v.10 för samtal.

Nu är jag så hungrig att jag mår illa! Så nu blir det frukost! ????

Det verkar lovande, får kanske ringa dem på måndag och höra om de har några tider kvar! :)
  • Malllis
    Lina881 skrev 2014-10-04 22:11:33 följande:

Hej alla, kul att vi är så många och roligt att känna igen sig i det ni skriver.

Förra fredagen började jag blöda och hade ont i magen plus lite klumpar så åkte till akuten. Gjorde vul men såg bara hinnsäcken, läkaren trodde missfall eller eventuellt utomkvedshavandeskap så skulle lämna blod mån, ons och fredag för att mäta hcg. Måndagens värde visade ca 8000 så visst var jag gravid, onsdagens endast ca12000 så läkaren ringde och bokade in ett nytt vul på fredagen. Mådde kasst och blev hemma från jobb. Fredagen kom och vul, såg hinnsäcken och såg tom ut men så bad läkaren kolla och där slog ett litet hjärta! Vilken lycka, vilken glädje och lycka!

Givetvis så är inte allt safe ännu men så skön känsla att veta att det är bra just nu :)

Någon annan som varit i samma sits?

Härligt att det såg bra ut! Nu håller vi tummen för att det fortsätter så! :)
  • VioloLaviose

Måste fråga er :), ni som äter folsyra (inte mittval eller så, bara folsyra) ska ni fortsätta graviditeten igenom eller övergå till någon multivitamin?

• lyckobubblor

Hej alla, plussade idag! Efter två års försök, känns helt fantastiskt och kan nog inte riktigt fatta det. ????

Vill väldigt gärna vara med här om det går bra?

Är 35 år, bor i Sthlm och har en son född -11.

Ska läsa ikapp lite senare så jag lär känna er lite! Kramar

• skorstenen

Grattis alla nya (även om jag själv joinade först igår ;) )

Jag har molvärk som kommer o går. Försöker tänka positivt men det är så svårt.

• Amie

Jag är visserligen "Apoteket Gravid"som också är ett multivitamin tillskott, innehåller bl a 500 mikrogram folsyra. Kommer fortsätta göra det under hela graviditeten.

VioloLaviose skrev 2014-10-05 00:37:40 följande:

Måste fråga er :), ni som äter folsyra (inte mittval eller så, bara folsyra) ska ni fortsätta graviditeten igenom eller övergå till någon multivitamin?

• enannanmaria
    tove78 skrev 2014-10-04 16:51:37 följande:

Hej, alltså - jag var på en middag igår, och satt och smög med uppknäppta jeans under bordet. Magen är verkligen helt uppblåst!
    Dessutom är jag så sjuuuuuukt trött. Fattar inte hur jag ska orka vara vaken en hel dag!! 
    Hur är det med er andra?

Är också svullen och trött. Gick och lade mig kl. 20 igår zzzz.
  • enannanmaria
    Lina881 skrev 2014-10-04 22:14:45 följande:

Här kommer bilden som inte ville med på förra inlägget phpd5XLvb61945.jpg

Grattis!

Jag är lika långt gången idag, 6+1, härligt att se hur det ser ut på VUL.
  • carolinheiner

Gjorde ett vul i förra veckan när vi var på gyn för att ta nya cellprover.. Men såg inget.. Bara en tjock slemhinna.. Men gyn sa också att de va jätte tidigt.. Men tappen blev mätt en extra gång å så mätte han även slemhinnan som va tjockare än när man ska ha mens vilket är positivt. På tisdag ska vi till bm å prata lite om hur jag ska leva :)

Var i tyskland igår å hade stödstrumpor på mig för att slippa svullna anklar vilket ja får när ja åker buss.. Meeen de hjälpte inte alls.. Inga anklar när ja kom hem :( .. Däremot slapp ja bära något alls :) fick inte röra något alls förutom en liten påse med cigaretter å godis :) symptomerna bara försvinner å kommer hela tiden.. Men ja e inte orolig.. Mest orolig att ja inte ska få jobba utan måste bli sjukskriven.. Får inte öppna mig igen :(

• Sinilam

Någon som också har typ huggande,stickande,svidande känsla i övre magen typ vid revben/bröstkorg? Det gör inte ont men känns ju lite obehagligt.. någon som har någon aning om vad det kan vara? Hade även så innan jag plussade och visste att jag var preggo. :)

Svar på tråden BF Juni 2015