• Anonym (Dubbelmoral??)

halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??

Varför är det så att när en kvinna klär sig i kort kjol och Bh nästan då är det hennes kropp hon får göra som hon vill MEN om hon vill täcka sin kropp och ha sjal eller burka då är det ståhej om att hon är tvingad eller förtryckt.. Sorry men whatsup with that? Ska man inte Låta alla människor göra vad dem vill med sin kropp? Jag tycker det är dubbelmoral, hur ser ni på det?

• Svar på tråden halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??
  • Rikard
    Anonym (Muslimah) skrev 2014-09-29 11:12:19 följande:
    Frihet är att välja själv- nu där håller jag med dig. 
    Gud bestämmer inte över mig, Han har gett mig fri vilja. Jag väljer att följa islam i den bäste mån jag kan.  
    Jag ser Guds ord-Koranen som en vägledning, inte som ett hot. Och jag ser Profeten Muhammad (fvmh) som en vägledare.
    Mitt val-mitt liv.   

/.../
    Så varken Koranen, de andra islamska skrifterna eller muslimer påstår att guden behandlar kvinnor i olika livet efter detta beroende på om de har burit slöja eller inte under sitt jordeliv? Intressant! Då har både jag och mina muslimska vänner blivit felinformerade. De trodde att man måste följa gudens uppmaningar för att inte hamna i helvetet, men nu kan jag alltså meddela dem att några sådana hot inte finns utan att slöjan är helt frivillig.
    Er gud accepterar alltså var och ens fria val utan att bestraffa någon?
  • Rikard
    Anonym (Dubbelmoral) skrev 2014-09-29 13:09:11 följande:
    Det klart det är fritt. Det fria är att du väljer själv att följa religionen. antingen så gör du det eller så gör du inte det! alltså är du fri att göra som du vill.
    Om de som på fullt allvar tror att det finns en eller flera gudar också tror att dessa gudar straffar dem om de inte lyder gudarna så handlar det inte om ett fritt val.

Fritt val är inte att göra något under hot om straff!
  • Rikard
    Anonym (Muslimah) skrev 2014-09-29 11:12:19 följande:
    /../

Däremot ser jag det som samhället många gånger bestämmer hur man ska klä sig-sällan finns det alternativ i butikerna.  De går efter vad modet säger och vad som just nu är inne.   Det är svårt att som förälder hitta kläder som passar ens egna värderingar.   Ofta är det tryck som "Bad ass", "All that" eller nån popidol typ Miley Cyrus eller Brittney Spears,  eller så är det spets, nitar och genomskinligt. Alltid är det tajt och lågskurna byxor.   Vet att jag letade förgäves efter ett par knälånga shorts till min dotter men de fanns inte. Handlade på killarnas avdelning då. 
    Varför är det så tror du?  
    Häpnadsväckande ofta stöter man på problemet att muslimer inte förstår vad ett fritt val är. Hur kommer det sig?

Att utbudet i affärerna är begränsat är inte detsamma som tvång.
    Att hota någon med ett helvetet om man inte lyder, är tvång.

• Rikard
    Anonym (Muslimah) skrev 2014-09-29 11:14:25 följande:
    Om din väninna hade fruktat Gud hade hon inte hängt med dig, i flera år dessutom.

Du har inte en aning om hur min flickvän tänkte och kände!
    Det är en ren oförskämdhet att påstå att du vet mer om hennes tro än vad hon och jag vet. Det visar på en total brist på respekt för andra människor.
    Tyvärr är det en typ av oförskämdhet, dålig uppfostran och brist på respekt man ofta ser hos muslimer som skriver här på familjeliv.

• Rikard
    Anonym (Dubbelmoral!) skrev 2014-09-29 13:12:08 följande:
    Ja, så är det. Precis som en spion i USA får dödstraff!
    Och där visade du vilken vidrig religion islam är!

Hur fan kan man vara så omänsklig att jämföra spionage med att inte tro på gudar?

INGET straff för att lämna en religion är det enda humana alternativet.
    ALLA straff för att lämna en religion, hur milda än straffen är, är barbari.

Återigen har en muslim visat hur viktigt det är att bekämpa islam!

För övrigt anser jag att alla dödsstraff är fel.
    Jag är nämligen betydligt godare än vad din gud är.
  • Rikard
    Anonym (Angelica) skrev 2014-09-29 13:46:05 följande:
    Som muslim tror vi på fem pelare Att Allah är en och den ända värdig att dyrkas, vi ber 5 ggr per dag till Allah (på arabiska, med en viss ritual) vi ger zakat dvs att man som muslim måste ge 2.5 % av sina pengar till fattiga. vi fastar ramadan. Vi besöker mecka (den som kan) vi tror på ytligare 6 pelare, att Allah skapat allt mellan himmel och jord, tron på änglarna ( Gabriel, Mikael mm ) tron på böckerna dvs skrifterna som sändes till David (zabur) vi tror på Torah som sändes till Moses vi tror på evangeliet som sändes till Jesus och sist men inte minst tror vi på Koranen som sändes till Mohamed. Tron på ödet, (det goda och det onda) och tron på den sista dagen (domedagen)

Detta är islam, om du tycker att vi dyrkar någon som inte existerar, det återstår att se! om det är så att jag har fel, då har jag inte förlorat så mycket, men är det så att jag har rätt, Oooh jaaa då äre shame on you,! Svårare än så är det Inte, gör ditt och vi gör vårt, sen får vi se när tiden är inne, vem som

Biter sig i läppen. Men tills dess, sköt ditt!! och lev ditt liv som du vill leva den, du är

Fri!!
    Jag vet att ni tror på än det ena än det andra, men vad har de saker du räknar upp nu med frivillighet att göra?

Frågan är om er gud hotar er med något slags straff om ni inte följer er guds regler.
    Om guden hotar med straff så är det inte längre tal om frivillighet.
    Hot och frivillighet hör inte ihop!
  • Holabalola
    Rikard skrev 2014-09-29 09:17:02 följande:
    Jag var under många år tillsammans med en muslimsk kvinna och lärde inte bara känna henne väl utan många av hennes muslimska vänner och släktingar.
    Det jag insåg var hur rädda dessa människor var för att misshaga sin bestialiska gud..
    Deras islam handlade inte ett dugg om frihet.
    Deras islam handlade helt om underkastelse av skräck för helvetet.
    Och vad är skillnaden med mellan det och kristendomen, där är det också "hot".
    Samma sak är det i nästan alla religioner, gör bra saker, så får du belöning, gör du dåliga saker så får du straff (inte stor skillnad som vårat samhälle är uppbyggt) . Men du kanske är emot religionsfrihet i allmänhet?
  • Anonym (Dubbelmoral)
    Rikard skrev 2014-09-29 20:00:11 följande:
    Och där visade du vilken vidrig religion islam är!

Hur fan kan man vara så omänsklig att jämföra spionage med att inte tro på gudar?

INGET straff för att lämna en religion är det enda humana alternativet.
    ALLA straff för att lämna en religion, hur milda än straffen är, är barbari.

Återigen har en muslim visat hur viktigt det är att bekämpa islam!

För övrigt anser jag att alla dödsstraff är fel.
    Jag är nämligen betydligt godare än vad din gud är.
    Du är godare än min Gud? okeej dåsa case closed! du har sagt ditt auf wiedersen!!
  • Anonym (Angelica)
    Rikard skrev 2014-09-29 20:02:45 följande:
    Jag vet att ni tror på än det ena än det andra, men vad har de saker du räknar upp nu med frivillighet att göra?

Frågan är om er gud hotar er med något slags straff om ni inte följer er guds regler.
    Om guden hotar med straff så är det inte längre tal om frivillighet.
    Hot och frivillighet hör inte ihop!
    Är du emot religion eller är du emot just islam, för alla religioner predikar om samma sak, nämligen helvetet och paradiset! Om du inte visste det. du kanske inte är ett stort fan av religion alls eller så är du bara islamofob?
  • Anonym (haha)
    Rikard skrev 2014-09-29 19:54:57 följande:
    Du har inte en aning om hur min flickvän tänkte och kände!
    Det är en ren oförskämdhet att påstå att du vet mer om hennes tro än vad hon och jag vet. Det visar på en total brist på respekt för andra människor.
    Tyvärr är det en typ av oförskämdhet, dålig uppfostran och brist på respekt man ofta ser hos muslimer som skriver här på familjeliv.

Du reagerade så starkt, på vad någon tror om ex flickväns religion för att du påstår att vi inte vet något om henne, ändå så diskuterar du religion med andra om deras religion som du heller inte vet ett skit om! Hmm Snacka om dålig uppfostran och brist på respekt, dock är du inte muslim, går åt båda hållen verkar det som! Vad gör det dig till?
Svar på tråden halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??