Anonym (Muslimah) skrev 2014-09-27 10:10:04 följande:
Ja Ts, det är intressant. Att friheten sitter i mitt klädval. Kära läsare, jag är fri. Fri att välja vad jag vill bära på min kropp, kanske jag inte gör samma val som dig , men det betyder inte att jag är mindre fri.
Jag klär mig för min egen skull för jag vill följa Allahs vilja. Det är min tolkning av min religion. En religion jag valt att följa , en religion som jag anser ger mig frihet.
Jag har varit otäckt tidigare i mitt liv, fått både visslingar, snuskiga saker viskade i mitt öra, tafsad på och kommenterar för mitt utseende så länge jag kan minnas.
Kom inte och säg att den kvinna som bär stilettklackar, smetar ner sitt ansikte med smink , opererar brösten , botoxar sitt ansikte eller klär sig i kortkort och urringat så brösten hoppar ut gör det för hennes skull! Skulle hon vara fri menar ni?
Vad är egentligen frihet för er?
Jag märker att när jag började med slöja och täckande kläder började folk lyssna på mig och ta mig seriöst ,slutade komma med sexuella anspelningar, jag fick uppskattning för saker jag gjort och hur jag är som person istället för hur jag såg ut .
Det sista jag vill kommentera är att detta är mitt val- min frihet.
Det är något djupt fel och tragiskt över den umgängeskrets du befinner dig i och dom privata och offentliga rum du rör dig i, om män har tafsat på dig, viskat "snuskigheter" till dig, dvs sexuellt trakasserat dig så länge du kan minnas
Så längre jag kan minnas har någon man aldrig gjort det till mig
Visst har jag fått komplimanger, men vid rätt tid och plats och av rätt man
Jag för mig med respekt och förväntar mig att bli behandlad med respekt oavsett hur jag är klädd