Anonym (Muslimah) skrev 2014-09-30 11:00:32 följande:
Jeez, jag vet hur det funkar i många muslimska länder, har själv varit i stora delar av den muslimska världen.
Vet att det dricks,drogas,sex före äktenskap,otrohet,prostitution ,homosexuella relationer och en rad andra förbjudna saker. Muslimer är människor som alla andra.
Muslimerna i muslimska länderna skiljer sig inte ,alla är inte troende ,alla är inte praktiserande och alla känner inte till sin egna religion.
Ser att det väcker en rad känslor när jag tog upp den fd flickväns tro. Du har rätt, jag känner inte henne eller hur stark hennes tro är/var. Jag skrev att människor som FRUKTAR Gud aldrig begår zina och dessutom i flera år. Kanske gjorde hon det, kan ha fel där, eller kanske började hon göra det och gjorde slut, eller kanske stärktes hennes tro senare i livet.
Men tror att det är dina obearbetade känslor som får dig att hata islam så till den milda grad ,att du väljer att blunda för vad Koranen säger och istället kommer med falska påståenden.
Zina är förbjuden för att det leder till fördärv i samhället, barn föds utan pappa, aborter sker (som är förbjudet ,vissa omständigheter kan göra det lagligt) och lösa förbindelser helt utan förpliktelser sker. För en muslim som fruktar Gud är det serious buisness.
Att du tycker det är coolt att barn föds utan pappa och att barn aborteras bort är just din åsikt, men ser att du återigen känner dig manad att påpeka vilken löjlig,grym översittare jag följer. Känns det bättre nu?
1) Visst bygger min avsky mot islam på egna erfarenheter. Dels genom min muslimska flickvän, hennes släkt och vänner, dels genom att jag har läst Koranen, dels genom att jag har bott och arbetat i ett par muslimska länder och dels genom att jag har läst vad muslimer här på Familjeliv skriver.
Jag skulle kunna berätta om hur min flickvän och jag blev ett par och hur hon bokstavligt slets sönder av motstridiga känslor beroende på sin kärlek och sin religion. Det var fullkomligt vidrigt att inse hur denna ålderdomliga vidskepelse kunde plåga en människa. Jag har dock ingen lust att gå in på de spåret.
2) Jag håller inte med om att sex före äktenskapet leder till "fördärv i samhället". Jag kan inte se att det finns några belägg för det.
Ensamföräldrar är ingen katastrof. De barnen blir vanliga människor de också.
Oönskade graviditeter och aborter undviks lätt och bäst med preventivmedel.
3) Återigen påstår du att jag kommer med "falska påståenden" utan att berätta vilka dessa är. Jag upprepar: Antingen säger du vilka dessa "falska påståenden" är eller så anmäler jag ditt inlägg.