• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • hemligönskan

Det är normalt! Men det är alltid bra att kolla upp.jag fick göra ett vul och så kollade att tappen fortfarande var stängd, på så sätt kunde de se att det inte var något missfall på gång. Ring till dom och hör efter!:) det stillat ju oron rejält när man varit där.

izabella08 skrev 2014-11-04 22:07:16 följande:

Är gravid i vecka 6 och idag för en liten stund sen när jag gick på toa så var det lite blod i kisset och på pappret när jag torkade mig.

Jag hade lite som mensvärk innan men det lugnade ner sig efter en liten stund.

Dett blöder inte särskilt mycket lite ljusrosa/rött typ...

Är livrädd för missfall men efter att ha kikat runt på nätet verkar det som om en del har haft lätta blödningar i vecka 6 och lite framåt..

är det normalt?

• Ellonbellon
    MakeitHappen skrev 2014-11-05 07:21:53 följande:

MF igårkväll så ja lämnar denna tråd för denna gång.. :( hoppas kunna återvända hit!!

Nej, vad tråkigt att höra!! :(
  • hemligönskan

Men gud :(( stackars dig!

MF igårkväll så ja lämnar denna tråd för denna gång.. :( hoppas kunna återvända hit!!

• nygift

Åh stackare lycka till nästa gång stor kram
  • dalin79

Nej, vad tråkigt att höra. Kram
  • elilou

Jag hoppar in här jag med! 30 år, 1a barnet! Är i v 4+4 idag.. väldigt tidigt m.a.o. Det är så sköönt att läsa att andra har liknande symptom! Jag har som mensvärk emellanåt, främst på kvällarna, men annars känner jag ingenting. Zero. Nada. Var på hälsosamtal hos BM igår o hon sa att så länge du fått positivt gravtest o inte får mens får man utgå från att du är gravid ;)

Vi har berättat för familjen o de grät glädjetårar haha :D

Håller tummar o tår att det utvecklas som det ska nu :)

• Thisisme84
    elilou skrev 2014-11-05 10:07:58 följande:

Jag hoppar in här jag med! 30 år, 1a barnet! Är i v 4+4 idag.. väldigt tidigt m.a.o. Det är så sköönt att läsa att andra har liknande symptom! Jag har som mensvärk emellanåt, främst på kvällarna, men annars känner jag ingenting. Zero. Nada. Var på hälsosamtal hos BM igår o hon sa att så länge du fått positivt gravtest o inte får mens får man utgå från att du är gravid ;)

Vi har berättat för familjen o de grät glädjetårar haha :D

Håller tummar o tår att det utvecklas som det ska nu :)

Håller med dig, det känns väldigt skönt att höra att inte alla har starka graviditetssymptom! Som du kan jag känna lite lätt värk, liknande mensvärk, men det är också det enda. 

Vågar inte riktigt ropa hej än då det är väldigt tidigt här med, men hoppas innerligt att allt kommer gå bra. 

Ser såå fram emot att få ge det beskedet till min familj! Blir tårögd bara av att läsa hur din familj tog det så jag kommer nog inte kunna hålla tårarna inne när det väl är dags :D
  • dalin79

Väldigt tråkigt att höra att det inte gått bra för en del utav er, stor kram.

Här fortsätter de bruna flytningarna, inne på sjätte dagen, och symtomen som svullen och gasig mage, "drag" i ljumskarna, pirr i underlivet, träningsvärk i magen samt svullna och ömma bröst har försvunnit....Så hoppet överger mig mer och mer tyvärr. Går idag in i dag 6+0.

Svar på tråden Sommarbebisar 2015