• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Emeeliiee

Precis som nygift säger: jag räknar som min app gör (v. 13 idag - yaay), men kontaktar jag mvc är jag mer specifik (12+0) :)

• nygift
    Emeeliiee skrev 2014-11-29 10:48:40 följande:

Precis som nygift säger: jag räknar som min app gör (v. 13 idag - yaay), men kontaktar jag mvc är jag mer specifik (12+0) :)

Åh grattis :)

Är de nån mer som känner mkt molvärk i magen? Och att tiden har börjat gå ganska fort? :)
  • MiaIa90
    nygift skrev 2014-11-29 11:50:56 följande:
    Är de nån mer som känner mkt molvärk i magen? Och att tiden har börjat gå ganska fort? :)
    Jag har haft växtvärk i magen förra veckan men inte känt av de mycket nu är i vecka 7. Tiden går bara sakta tycker jag. 
  • nygift

Jag kände de lite i början men nu i vecka 12 känner jag de mer :) jag tycker tiden går fort känns som om de va igår jag plussa :)

• hemligönskan
    nygift skrev 2014-11-29 11:50:56 följande:

jag har börjat få en del värk igen. hade mycket i början. men för mig går tiden sakta för att jag har varit hemma. men på måndag börjar jag arbeta igen :)
  • L och K

Hej! =)  går snart in i V.10 och äntligen har jag inte lika ont i magen och illamåendet har lugnat sig , äter dock fortfarande postafen och har akupunktur band men jag hoppas jag kan sluta med tabletterna snart =) fick lite värk i ländryggen förra veckan och det är lite till och från. 

Nu tycker jag tiden gått lite fortare iaf :) i början var veckorna lååånga =) haha

• nygift
    hemligönskan skrev 2014-11-29 14:43:11 följande:

jag har börjat få en del värk igen. hade mycket i början. men för mig går tiden sakta för att jag har varit hemma. men på måndag börjar jag arbeta igen :)

Haha jag är arbetslös så är hemma hela dagarna men ser till att roa mig :)
  • Singoalla14

Hej!

Är enligt mina egna uträkningar i v 11 + 0 ...startade nyss tråd "nybörjare"...rätt så nervös, bara varit på hälsosamtal...men allt känns ok i kroppen, hormon-symptom...men inte sett ngt ultra-ljud än....

Kramis

• nygift
    Singoalla14 skrev 2014-11-29 19:07:00 följande:

Hej!

Är enligt mina egna uträkningar i v 11 + 0 ...startade nyss tråd "nybörjare"...rätt så nervös, bara varit på hälsosamtal...men allt känns ok i kroppen, hormon-symptom...men inte sett ngt ultra-ljud än....

Kramis

Hej om allt känns bra i kroppen så är de ingen fara med bebben :) vi får inte veta hur bebben mår förrän jag är i vecka 19 så om ca 6 veckor men jag känner att de inte är nån fara har halsbränna titt som tätt. Kissar mer o maten smakar inte lika bra plus massa sug på gottis ( Pringles) :)

Välkommen föresten:) o grattis
  • Singoalla14

Så är det här med:) smaksinne förändrat ...går liksom och känner mig sjösjuk dagarna i ända...ibland lite mer akut kräksjuk...dricker mkt och mkt toabesök...märker en tydlig skillnad på kväll och morgon i uppsvälldhet...glad men ändå liksom nollställd innan man får första bilderna...har förstått att hormonsymptom inte är ngt bevis på att allt är bra...drömmer litekonstigt och har starka känslor åt olika håll...

Tack för grattiset:) Grattis själv:)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015