• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    SisselSS skrev 2014-11-27 19:58:46 följande:

Va roligt  Hoppas att veckorna går fort nu, själv har jag mitt den 4 februari.Då kommer det antagligen vara första gången som jag och min sambo får se plutten.

Hoppas du mår bra! 

Å vad spännande :) jag mår bra men har fått kommentarer om att magen växer för varje vecka :) o så lider jag av halsbränna o molvärk men inget jag stör mig på :) hur mår du?
    nassu skrev 2014-11-27 19:50:05 följande:

Är det vanligt med gravidförsäkring i Sverige ? Jag har aldrig hört talas om det.. Endast om att man försäkrar barnet och det kan man göra senast 6-7månaden... ifall det  skulle vara nåt fel på barnet. Är det  samma försäkring som n i menar ?

Det är jätte vanligt med gravid försäkring i Sverige ifall någonting skulle hända under förlossningen eller såna saker
  • SisselSS
    nygift skrev 2014-11-27 20:16:33 följande:
    Å vad spännande :) jag mår bra men har fått kommentarer om att magen växer för varje vecka :) o så lider jag av halsbränna o molvärk men inget jag stör mig på :) hur mår du?
    nassu skrev 2014-11-27 19:50:05 följande:

Är det vanligt med gravidförsäkring i Sverige ? Jag har aldrig hört talas om det.. Endast om att man försäkrar barnet och det kan man göra senast 6-7månaden... ifall det  skulle vara nåt fel på barnet. Är det  samma försäkring som n i menar ?

Vad kul Glad Vilken vecka är du i? Jag mår bra, väldigt trött och får lite lite halsbränna på kvällen när jag har lagt mig. Man annars så är det toppen Glad
  • nygift
    SisselSS skrev 2014-11-28 10:35:23 följande:

Vad kul  Vilken vecka är du i? Jag mår bra, väldigt trött och får lite lite halsbränna på kvällen när jag har lagt mig. Man annars så är det toppen 

Jag är i vecka 12 går in i vecka 13 på måndag :) vilken vecka är du i?
  • SisselSS
    nygift skrev 2014-11-28 10:45:38 följande:
    Jag är i vecka 12 går in i vecka 13 på måndag :) vilken vecka är du i?
    Härligt Glad Jag är i vecka 10 och går in i vecka 11 imorgon. Bara några veckor kvar tills första delmålet som är 12+0 Glad
  • nygift
    SisselSS skrev 2014-11-28 11:01:50 följande:

Härligt  Jag är i vecka 10 och går in i vecka 11 imorgon. Bara några veckor kvar tills första delmålet som är 12+0 

Helt underbar känsla när man går in i vecka 12 :)

Sen är de bara att vänta på att magen växer (min mage har vuxit ganska mkt) o sen få känna sparkarna de längtar jag efter massa :) min mans syster har bf på lördag lite smått avis ahha
  • hemligönskan

jag vet inte riktigt om min mage har växt mycket... har börjat nojja lite. fast den har ju växt. jag vet det. suck.

jag har RUL den 16:d januari :D så förväntansfull

• nygift

Jag tycker inte min mage har växt så mkt men min man säger de o min mormor haha. Åh vad spännande tre dagar efter miig :)

• nassu

Räknar ni hela veckor eller säger ni att ni går in i vecka 13 då ni är 12+0? Jag har liksom räknat som sjukvården gör..bara för att vara på den säkra sidan :D v.12 inkommande onsdag och då ska vi på UL!! Är såå  spänd.

• nygift

Jag räknar hela veckor alltså att jag går in i vecka 13 (12+0) på måndag men när jag ringer till vården säger jag precis så långt gången jag är ex idag 11+4 :)

• MiaIa90
    nassu skrev 2014-11-28 20:49:25 följande:
    Räknar ni hela veckor eller säger ni att ni går in i vecka 13 då ni är 12+0? Jag har liksom räknat som sjukvården gör..bara för att vara på den säkra sidan :D v.12 inkommande onsdag och då ska vi på UL!! Är såå  spänd.
    Jag räknar som min app gör att jag är i vecka 7 (6+3).
Svar på tråden Sommarbebisar 2015