nygift skrev 2014-11-29 21:41:15 följande:
Spännande jobbigt dock att du måste ha sån koll för mig kan de vara att jag äter frukost men ingen lunch för att sedan äta kvällsmat o inte mkt men jag små äter hela tiden o jag hade gått ned nästan 2 kg de första veckorna ska ta mig till bm o väga mig nån dag o se vad vågen står på haha. Lite nervös för de. Är ju överviktig sen tidigare
Min läkare tyckte inte alls det var bra att jag gått upp så mycket men liksom vad ska man göra? Jag är ju diabetiker så måste ta insulin vilket gör att man går upp i vikt och jag kan aldrig strunta i att äta utan måste äta minst 3 mål om dagen och sådär....Och varje gång sockret sjunker för lågt måste jag äta något sött för att få upp det osv. Så det är svårt när man inte sköter sina "matvanor" själv. Men småäta går ju i alla fall helt bort för mig vilket är tur, hehe.
Synd att det ska bli sådant vikthets när man e gravid tycker jag men jag tränade typ allt möjligt innan, kunde köra styrka, pilates och hoppa hopprep samma dag 6 dagar i veckan. Nu är det helt kört med träningen, haha, är lat som bara den =( Men man får väl låta sig gå upp när man e gravid tycker jag och försöka att inte må allt för dåligt över det. Man kan alltid försöka gå ner sedan. Så ta det bara lugnt tycker jag, det är normalt att gå upp i vikt när man e gravid och hur mycket verkar vara väldigt individuellt.