• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Singoalla14

Underbart!

Haha gjorde ett fjärde grav-test bara för att...första gången digitalt..."gravid 3+" :)

Hur har du det med hormonerna?

• nygift
    Singoalla14 skrev 2014-12-01 20:55:23 följande:

Underbart!

Haha gjorde ett fjärde grav-test bara för att...första gången digitalt..."gravid 3+" :)

Hur har du det med hormonerna?

Haha tror jag gjorde ca 8 st gravtest ibörjan för att jag inte fattade att de va sant hormonerna går i vågor igår satt jag o grät hela dagen för minsta lilla haha idag har jag mer varit glad alla dagar är olika o ibland går de fort att ändra humör haha hur har du det då?
  • L och K

Smärtan i ländryggen som strålar upp en bra bit i ryggen samt ner i benet, har blivit såå mycket värre, låser sig o hugger ofta nu! ska ringa bm imorgon.

Speciellt blir det när jag suttit eller legat som de hugger, kände mig yr två gånger direkt efter varandra då det gjorde ont, gör ont när jag går också men inte lika. så fort jag stått still är det lika igen. Lär väl kunna va foglossning, ont ont !

• nygift
    L och K skrev 2014-12-01 23:30:49 följande:

Smärtan i ländryggen som strålar upp en bra bit i ryggen samt ner i benet, har blivit såå mycket värre, låser sig o hugger ofta nu! ska ringa bm imorgon.

Speciellt blir det när jag suttit eller legat som de hugger, kände mig yr två gånger direkt efter varandra då det gjorde ont, gör ont när jag går också men inte lika. så fort jag stått still är det lika igen. Lär väl kunna va foglossning, ont ont !

Har också märkt att jag börjar få ont i kroppen hoppas de blir bättre för dig :)
  • Singoalla14

En känslighet och starka åsikter som blivit lite mindre utpräglad sista veckan. Illamående, ibland akut, ibland svagt med bara en slags äckelkänsla för mat.

Oro så fort jag får en liten knuff eller gör en extra sträckning där magen påverkas...eller vid stress...litesmåhugg och ibland ömmande...

Allt känns overkligt men ganska så nollställd innan första u-ljudet:)

• Singoalla14

En känslighet och starka åsikter som blivit lite mindre utpräglad sista veckan. Illamående, ibland akut, ibland svagt med bara en slags äckelkänsla för mat.

Oro så fort jag får en liten knuff eller gör en extra sträckning där magen påverkas...eller vid stress...litesmåhugg och ibland ömmande...

Allt känns overkligt men ganska så nollställd innan första u-ljudet:)

• L och K
    nygift skrev 2014-12-02 07:30:37 följande:
    Har också märkt att jag börjar få ont i kroppen hoppas de blir bättre för dig :)
    Okej :/ hoppas det stannar av.
    Det har bara blivit värre för mig, är förkyld också och varje gång jag hostar gör det ont i ryggen Jag ringde Bm idag och hon tyckte inte det lät bra alls så jag fick en tid imorgon hos en läkare ! får se vad som sägs
  • lillefröe

Jag hoppar in här! Är i v.8 nu, går in i v.9 på lördag. efterlängtad lillskatt. 

Illamåendet kommer och går. Det kommer riktigt hastigt och sen sjunker det undan.. har kräkts en gång. Brösten ömmar och har ökat kraftigt i storlek. Mycket trött också.. sugen på det mesta som är salt. Kött med sås.. hamburgare.. grillkorv tills för någon dag sen då jag kräktes upp det så nu vill jag inte ha det längre  

Tål inte kokta ägg eller ketchup. Bara tanken på det får det att vrida sig i magen. Kokta ägg åt jag nästan dagligen fram tills v.5, sen bara tog det tvärstopp. 

• nygift
    L och K skrev 2014-12-02 16:21:20 följande:

Okej :/ hoppas det stannar av.

Det har bara blivit värre för mig, är förkyld också och varje gång jag hostar gör det ont i ryggen Jag ringde Bm idag och hon tyckte inte det lät bra alls så jag fick en tid imorgon hos en läkare ! får se vad som sägs

Jag mår bättre nu hoppas de går bra för dig håll mig uppdaterad :)
  • nygift
    lillefröe skrev 2014-12-02 17:22:15 följande:

Jag hoppar in här! Är i v.8 nu, går in i v.9 på lördag. efterlängtad lillskatt. 

Illamåendet kommer och går. Det kommer riktigt hastigt och sen sjunker det undan.. har kräkts en gång. Brösten ömmar och har ökat kraftigt i storlek. Mycket trött också.. sugen på det mesta som är salt. Kött med sås.. hamburgare.. grillkorv tills för någon dag sen då jag kräktes upp det så nu vill jag inte ha det längre  

Tål inte kokta ägg eller ketchup. Bara tanken på det får det att vrida sig i magen. Kokta ägg åt jag nästan dagligen fram tills v.5, sen bara tog det tvärstopp. 

Vet hur de känns skulle steka köttbullar idag o de gick inte skit svårt för mat men salta chips funkar o typ snabbmat
Svar på tråden Sommarbebisar 2015