• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Rosen

Jag vågar inte öppna skafferiet eftersom att jag blir illamående varenda gång och får kväljningar. I början av graviditeten frossade jag i senapssill och makrill i tomatsås men nu går jag inte ens i närheten av det. Mår illa av bara tanken av fisk. Så nu måste jag ta omega 3 kapslar för barnets skull.. Är i vecka 8. Någon annan som känner igen detta?

• L och K
    nygift skrev 2014-12-02 17:55:25 följande:
    Jag mår bättre nu hoppas de går bra för dig håll mig uppdaterad :)
    Va skönt =) ja alltså det är väl typiskt det här :P men igår efter jag bokade tiden hos läkaren så kände jag att det inte alls gjorde lika ont i ryggen , de låste sig inte eller så men ont när jag gick eller rörde mig då jag satt i soffan. Men kände ändå att det hade blivit mycket bättre och tänkte att typiskt nog nu så bara för jag ska träffa läkaren imorgon så kommer jag inte ha ont just då utan det kommer väl tillbaka senare ( har varit så med min handled som jag haft ont i 6 år). 

Jodå hade ont när jag la mig igår så tänkte a då åker jag dit imorgon, när jag vände mig i sängen i natt/tidig morgon så small det till och ryggen knäcktes , var upp på toaletten strax efter och smärtan var som bortblåst?  :d haha jag fattar inte men skönt som bara den :) Ringde Bm och avbokade tiden hon tyckte det lät jätte bra och sa att det kanske var en snedvridning i ryggen som sen rättade till sig :)... typ nån nerv i kläm eller så..  Var lite öm då jag rörde benet men kände att de här kommer gå över och nu har jag inte ont alls :) men blir det igen så ska ja höra av mig direkt =) . Jag och min sambo ska till Bm nästa vecka för inskrivning och provtagning.  Var dit för 3 veckor sen på hälsosamtal. 
  • LillyAdelia

Här är det jämna plågor. Illamående och dålig aptit, varit dunderförkyld i två veckor. Efter allt hostande har jag sträckt ryggen/skuldran och är helt matt. V 11, så snart får jag beklaga mig officiellt i alla fall :)

Min kompis lånade ut en hjärtljudsdoppler till mig, hon vill att jag ska höra hjärtat så jag inte oroar mig ( vilket jag ändå inte gör, men det gör hon) Googlade på det hela och känner att jag gärna undviker att fippla med sånt på egen hand! Verkar läskigt. Nä, lämnar bäbisen ifred till rul så har jag iaf inte skulden om den inte mår bra.

• nygift
    LillyAdelia skrev 2014-12-03 20:46:20 följande:

Här är det jämna plågor. Illamående och dålig aptit, varit dunderförkyld i två veckor. Efter allt hostande har jag sträckt ryggen/skuldran och är helt matt. V 11, så snart får jag beklaga mig officiellt i alla fall :)

Min kompis lånade ut en hjärtljudsdoppler till mig, hon vill att jag ska höra hjärtat så jag inte oroar mig ( vilket jag ändå inte gör, men det gör hon) Googlade på det hela och känner att jag gärna undviker att fippla med sånt på egen hand! Verkar läskigt. Nä, lämnar bäbisen ifred till rul så har jag iaf inte skulden om den inte mår bra.

Ville också ha en doppler att lyssna på barnets hjärta men kom fram till att de antagligen bara stressar mig så att bebisen blir stressad väntar ist på rul 41 dagar kvar :),
  • LillyAdelia
    nygift skrev 2014-12-03 21:02:51 följande:

Ville också ha en doppler att lyssna på barnets hjärta men kom fram till att de antagligen bara stressar mig så att bebisen blir stressad väntar ist på rul 41 dagar kvar :),

Jag hade tyckt det var roligt om det inte varit för att det är strålning som ingen vet hur den påverkar bebisen. Sedan blir bebisen bevisat störd/stressad av både ul och doppler :(

Jag är dock glad att jag läste på lite innan jag föll för frestelsen. Är inte nojig i övrigt men dopplern få jag nog hålla tassarna borta från :)
  • nygift
    LillyAdelia skrev 2014-12-03 22:21:03 följande:

Jag hade tyckt det var roligt om det inte varit för att det är strålning som ingen vet hur den påverkar bebisen. Sedan blir bebisen bevisat störd/stressad av både ul och doppler :(

Jag är dock glad att jag läste på lite innan jag föll för frestelsen. Är inte nojig i övrigt men dopplern få jag nog hålla tassarna borta från :)

Läste det också men synd att man inte får lyssna hos BM med tratten så man vet att bebisen mår bra. Fast kan ju meddela att mitt illamående har blivit värre kan nästan bara äta mackor nu för tiden

Sen fick jag reda på att min mans syster fick sin son idag ( hon är så omogen o tävlade om vem som blev gravid först) hon har gett ungen namnet tor ove

Jag tycker synd om ungen men är sjukt avundsjuk vill ha varan smurf i famnen:)
  • hemligönskan

jag har bokat ett extra UL till nästa vecka på onsdag som jag får betala för själv, 350kr, för jag vill så gärna se att allt är ok och så.. Tycker det är så lång tid kvar till RUL :P och är så nojjig av mig.

• nygift
    hemligönskan skrev 2014-12-04 10:06:47 följande:

jag har bokat ett extra UL till nästa vecka på onsdag som jag får betala för själv, 350kr, för jag vill så gärna se att allt är ok och så.. Tycker det är så lång tid kvar till RUL :P och är så nojjig av mig.

Åh vad roligt skulle också vilja se att allt är okej men tror att de är de magen växer illamåendet finns o halsbrännan samt att mat smakar illa haha så borde inte vara orolig men tror mer att jag bara vill se vårat hjärta
  • nygift
    L och K skrev 2014-12-03 15:07:31 följande:

Va skönt =) ja alltså det är väl typiskt det här :P men igår efter jag bokade tiden hos läkaren så kände jag att det inte alls gjorde lika ont i ryggen , de låste sig inte eller så men ont när jag gick eller rörde mig då jag satt i soffan. Men kände ändå att det hade blivit mycket bättre och tänkte att typiskt nog nu så bara för jag ska träffa läkaren imorgon så kommer jag inte ha ont just då utan det kommer väl tillbaka senare ( har varit så med min handled som jag haft ont i 6 år). 

Jodå hade ont när jag la mig igår så tänkte a då åker jag dit imorgon, när jag vände mig i sängen i natt/tidig morgon så small det till och ryggen knäcktes , var upp på toaletten strax efter och smärtan var som bortblåst?  :d haha jag fattar inte men skönt som bara den :) Ringde Bm och avbokade tiden hon tyckte det lät jätte bra och sa att det kanske var en snedvridning i ryggen som sen rättade till sig :)... typ nån nerv i kläm eller så..  Var lite öm då jag rörde benet men kände att de här kommer gå över och nu har jag inte ont alls :) men blir det igen så ska ja höra av mig direkt =) . Jag och min sambo ska till Bm nästa vecka för inskrivning och provtagning.  Var dit för 3 veckor sen på hälsosamtal. 

Haha inte lätt men ibland räcker de med att knäcka ryggen så känns de bättre . hoppas du mår bra
  • Emeeliiee

Kul att läsa om hur alla har det :) Vissa saker (som illamående och värk i kroppen mm är väl mindre kul men) fortfarande spännande att se hur lika och olika det kan vara..

Jag är i v 13 och mår inte längre konstant illa, nu kommer det i intervaller istället. Kräks fortf minst en gång om dagen tyvärr, oftast när magen är tom. Inte så farligt ont i kroppen mer än lite i ländryggen. Trött som fasen mitt på dagen, vill gärna ta en liten nap då :) Och hyn är katastrof, tidigare fick jag en kanske två finnar runt mens, nu har jag nog 10 st samtidigt..

Svar på tråden Sommarbebisar 2015