• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Singoalla14

Hur känns det i era magar? Ofta känner jag mkt i mellangärdet, typ pirrigt...i natt och morse typ kraftig mensvärk? Orolig...

• nygift

Jag har börjat kräkas på mornarna suck klarat mig nästan hela tiden. Idag har jag lite molvärk brukar inte känna sig så mkt men måste tänka på hur jag sitter annars gör de super ont i magen. 22 dagar kvar till rul

• Emeeliiee
    nygift skrev 2014-12-22 07:26:01 följande:

Nån som har haft cravings?

Förra veckan hade jag det på vispad grädde hahaahhaha.

O saltlakrits har jag alltid haft :)

Haha :)

Jag har haft en hel del faktiskt! 
    - Sura apelsiner (med betoning på sura)
    - Salta paddor
    - Passionsfrukt
    - Tonfisk på burk
    - Ananas

Så sammanfattningsvis får jag cravings som antingen är salta eller sura och "friska".

• Emeeliiee

Och paddorna jag pratar om är självklart sånadära hårda saltlakrits-paddor i lösgodiset, inte riktiga paddor, haha.

Har känt mig väldigt hormonell och lite nedstämd de senaste dagarna. Idag började jag gråta för att det är lite småstökigt här hemma. Och någon timme senare grät jag igen för att jag började tänka på att jag bara är ledig en dag över jul pga att jag jobbar inom servicebranchen och så hör man om de som har "vanliga" jobb o är lediga i flera veckor. 

• nygift
    Emeeliiee skrev 2014-12-22 14:38:13 följande:

Och paddorna jag pratar om är självklart sånadära hårda saltlakrits-paddor i lösgodiset, inte riktiga paddor, haha.

Har känt mig väldigt hormonell och lite nedstämd de senaste dagarna. Idag började jag gråta för att det är lite småstökigt här hemma. Och någon timme senare grät jag igen för att jag började tänka på att jag bara är ledig en dag över jul pga att jag jobbar inom servicebranchen och så hör man om de som har "vanliga" jobb o är lediga i flera veckor. 

Haha förstod vilka paddor du mena så sjukt goda

Haha det är inte lätt med alla hormoner men hoppas ni alla får en god jul :) o snart är året här då vi ska bli föräldrar o vissa blir föräldrar till fler :)
  • Whizzer
    Emeeliiee skrev 2014-12-22 14:38:13 följande:

Åh va skönt det hade varit med ett "vanligt" jobb.. jag var ledig i fredags och är ledig på fredag nästa gång igen, så jobb 7 dagar i sträck.. men så är det inom sjukvården
  • Stokke

Oj vad jag lider med er som har tunga jobb med varierade timmar på dygnet och antal dagar i sträck. Jag har kontorsjobb och är helt slut på kvällarna. Då går jag bara mellan skrivbordet och skrivaren.

Nu får jag dock vara ledig mellan 24 och 7 så väl behövligt. Är helt trött i kroppen.

Hoppas alla jan njut av julen och de övriga helgerna.

Vilka ska berätta i jul att ni väntar barn?

• Sixtensmamma14
    Nika10 skrev 2014-12-22 10:17:04 följande:

Åh va ni har kommit långt nygift & sixtensmamma. Här är v 6 idag! Phu! Kan inte bara tiden gå!!! :) vi är i fjällen och ska fira jul! Mysigt! Denna veckan kanske går snabbt endå! :)

Tiden går supersnabbt ju Skrattande men det är väl för julstressen antar jag. Är i perfekta veckan för att berätta för familjen på julafton. Så mysigt Baby När har du BF då?? :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015