• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Maria86

Yeyyyy, vecka 16 idag och går in i 4:e månaden =)
    Denna vecka har min mage veeerkligen börjat växa. Plopp sa det bara och tycker den blivit mycket större på bara nån vecka. 

Har nu varit på kontroll i Sverige med. Fick BF 15 juni i Turkiet och 13:e juni här i Sverige, så ungefär samma i alla fall =)

• Maria86
    Theresetesstessan skrev 2014-12-22 13:10:38 följande:

Vecka 15 och känns som träningsvärk i livmodern. Någon mer som känner så?

Jag är i vecka 16 nu, gick precis in i ....och hela vecka 15 har jag haft som lite molade värk i magen och typ "växtvärk". Magen har växt mycket denna vecka med.
  • nygift
    Maria86 skrev 2014-12-23 00:23:09 följande:

Denna vecka har min mage veeerkligen börjat växa. Plopp sa det bara och tycker den blivit mycket större på bara nån vecka. 

Har nu varit på kontroll i Sverige med. Fick BF 15 juni i Turkiet och 13:e juni här i Sverige, så ungefär samma i alla fall =)

Åh vad roligt tycker också min mage börjat växa mer nu underbart :)
  • Nika10
    Sixtensmamma14 skrev 2014-12-22 21:18:30 följande:
    Tiden går supersnabbt ju Skrattande men det är väl för julstressen antar jag. Är i perfekta veckan för att berätta för familjen på julafton. Så mysigt Baby När har du BF då?? :)
    Vilken v är du i?

Jag har bf ca 24 aug.
  • Ellonbellon
    Maria86 skrev 2014-12-23 00:23:09 följande:

Varför år du både i Sverige och Turkiet? Var skall du föda?
    Jag vill hellre gå i Sverige men det känns lite för krångligt, trodde också man måste vara bosatt i Sverige för att få gå där?
  • Emeeliiee
    Whizzer skrev 2014-12-22 17:58:09 följande:

Åh va skönt det hade varit med ett "vanligt" jobb.. jag var ledig i fredags och är ledig på fredag nästa gång igen, så jobb 7 dagar i sträck.. men så är det inom sjukvården

Javisst hade det? Man glädjs med de som har långledigt samtidigt som man känner ett litet sting av avundsjuka.. Men det är väl bara att kämpa på :) Jag är ledig på julafton iaf! Hoppas du får njuta lite av julen de stunder du är ledig!
  • Maria86
    Ellonbellon skrev 2014-12-23 09:20:14 följande:
    Varför år du både i Sverige och Turkiet? Var skall du föda?
    Jag vill hellre gå i Sverige men det känns lite för krångligt, trodde också man måste vara bosatt i Sverige för att få gå där?
    Jag skall föda i Sverige. Jag skall gå hela tredje trimestern här i Sverige. Detta gör jag pga att jag är diabetiker och har en extra komplicerad graviditet och behöver den vård jag kan få i Sverige. 

Jag är fortfarande skriven i Sverige, men egentligen är jag bosatt i Turkiet kan man säga fast jag är ganska mycket i Sverige med, detta året har det blivit 50/50 ungefär. 

Men ja du har rätt. Man skall vara bosatt och skriven i Sverige för att gå här. 
  • LillyAdelia

Jag har också cravings på friska smaker, citrus, frukt, juice osv, har svårt att tänka på julskinka, ägg, korv och annan typisk julmat som blir min diet en vecka eller två framöver :( hade liknande cravings med min dotter, har det nåt samband blir det nog en till prinsessa :)

Har ont i magen med intervaller, ibland känns ingenting och ibland känns det som om magen växer så det syns á la skräckfilm!

V. 13+0 idag.

God jul alla!

Svar på tråden Sommarbebisar 2015