• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Gweny
    trina skrev 2015-05-21 20:11:08 följande:

Jag gissar på insättning 3 juni! Helt galet att det bara är en vecka kvar till vul. Tycker tiden går vansinnigt fort.

Men å andra sidan kommer den nog vansinnigt långsamt senare...

Ja ruvtiden är hemsk! Aldrig varit med om segare dagar....

men just nu är man spänd för att allt ska gå bra med vul och upptining.
  • trina
    Gweny skrev 2015-05-21 22:27:49 följande:

Ja ruvtiden är hemsk! Aldrig varit med om segare dagar....

men just nu är man spänd för att allt ska gå bra med vul och upptining.

Jag är mest spänd inför att få veta när det blir, så man får ett datum att rikta in sig på. Det är fjärde återföringen för vår del så det är snart rutin på det hela.

Ska komma på ett bra namn till embryot också. Tycker det är lite viktigt att veta vad man ska kalla den, så det inger lite hopp.
  • Anya

Hej tjejer, ska till veckan på ultraljud och lämna blodprov för att se om jag är nedreglerad, är så nervös! Hade ni några "symptom" som tydde på att ni nedreglerats? Jag får inte sova en blund om nätterna på grund av extrema värmesvallningar, hoppas det är ett gott tecken. 

• trina
    Anya skrev 2015-05-22 20:28:02 följande:

Hej tjejer, ska till veckan på ultraljud och lämna blodprov för att se om jag är nedreglerad, är så nervös! Hade ni några "symptom" som tydde på att ni nedreglerats? Jag får inte sova en blund om nätterna på grund av extrema värmesvallningar, hoppas det är ett gott tecken. 

Haha, låter precis som mig! Jag får inte heller sova när jag går på nässpray. Brukar aldrig vara några problem med nedregleringen vad jag vet och fina symptom är ju klassiska :) (alltså ett bra tecken)
  • Anya
    trina skrev 2015-05-22 23:23:53 följande:
    Haha, låter precis som mig! Jag får inte heller sova när jag går på nässpray. Brukar aldrig vara några problem med nedregleringen vad jag vet och fina symptom är ju klassiska :) (alltså ett bra tecken)
    Åh hoppas! har stora problem med sprayen får inte helt till det känns som det mesta rinner ut! Men värmesvallningarna är från helvetet värst om nätterna har inte sovit en hel natt på länge nu. 
  • Anya

Förövrigt så är det vårt första försök, allt är så nytt och läskigt! 

• Gweny

Trina>> går med samma "problem".... vad vi ska kalla nästa embryo, känns som du säger lite mer hoppfullt, så man vågar tro.

Anya>> inte heller haft problem med nedregleringen. Har med värmesvällningar och lite humörsvängningar.

Själv sprayar och tar jag tabletter 3ggr/dag. Tur mobilen påminner mig. (App)

Värsta är vagitorerna tycker jag... bökigt och kladdigt. Ha trosskydd hela tiden. Denna gång ska jag dessutom börja med dem några dgr innan insättning och sen ta länge...

• Gweny

Trina>> hur gick det idag?

Min slemhinna var "bara" 6 mm tyvärr så blir ingen återföring till veckan utan ökning av östrogen och tillbaka nästa vecka. Suck så typiskt. Hoppas det är bättre då iallafall.

• trina
    Gweny skrev 2015-05-29 11:52:48 följande:

Trina>> hur gick det idag?

Min slemhinna var "bara" 6 mm tyvärr så blir ingen återföring till veckan utan ökning av östrogen och tillbaka nästa vecka. Suck så typiskt. Hoppas det är bättre då iallafall.

Jag kommenterade din blogg :) jag hade 7mm och får återföring på torsdag. Konstigt att du får fortsätta längre med hormonplåster... Jag kan tycka att sex eller sju inte är någon jättestor skillnad? Ska jag vara orolig?
  • Gweny
    trina skrev 2015-05-29 21:49:41 följande:

Jag kommenterade din blogg :) jag hade 7mm och får återföring på torsdag. Konstigt att du får fortsätta längre med hormonplåster... Jag kan tycka att sex eller sju inte är någon jättestor skillnad? Ska jag vara orolig?

Såg det sen. ja konstigt är det. Men du fortsätter väl ta hormoner tills dess? Så hinner nog bli lite tjockare. samma dag igen, synd att jag kommer efter nu.
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15